Језичко-стилске одлике рекламно-пропагандног жанра у политичком дискурсу
Linguistic and stylistic features of the genre of advertising and propaganda in political discourse

2016
Authors
Слијепчевић, Светлана М.
Contributors
Ковачевић, МилошЈовановић Симић, Јелена
Николић, Марина

Doctoral thesis (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Предмет овог истраживања су језичко-стилске одлике рекламно-пропагандног жанра у оквиру политичког дискурса на материјалу српског језика.Под рекламно-пропагандним жанром у политичком дискурсу подразумевамоговорне, писане и друге симболичке манифестације изражавања мишљења иставова политичких актера у материјалима који се с јасним политичким циљемкористе у предизборним кампањама. Предизборне кампање представљају периоду ком се најинтензивније одвијају пропагандне активности политичких партија, тесе рекламно-пропагандни жанр профилише као репрезентативан жанр у оквируполитичког дискурса.У теоријском делу радa највише пажње посвећено је опису саме природеполитичког дискурса и његовог односа према другим дискурсима, указивању нажанрове који се у оквиру њега развијају, утврђивању места рекламно-пропагандног жанра у односу на друге жанрове, а затим су изнети и релевантнизакључци о рекламно-пропагандном жанру...
The subject of this research is linguistic and stylistic features of advertising andpropaganda genre within the political discourse in the Serbian language material. Bygenre of advertising and propaganda within the political discourse we mean vocal,textual and other symbolical manifestations of expressing opinions and attitudes ofpolitical actors in materials used with clear political objective during electioncampaigns. The election campaigns represent a period in which the election propagandaof political parties is most intensely carried out, so genre of advertising and propagandais seen as a representative genre within the political discourse.In the theoretical part of this study most attention is devoted to the description ofthe very nature of the political discourse and its relation to other discourses, to pointingto the genres developed within it, to establishing the position of genre of advertising andpropaganda in comparison to other ones. Finally, relevant conclusions relating ...to genreof advertising and propaganda are presented...
Keywords:
политички дискурс / рекламно-пропагандни жанр / српски језик / political discourse / genre of advertising and propaganda / Serbian languageSource:
Универзитет у Београду, 2016Publisher:
- Универзитет у Београду, Филолошки факултет
URI
http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=3457https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:12055/bdef:Content/download
http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=48115215
http://nardus.mpn.gov.rs/123456789/6115
https://dais.sanu.ac.rs/123456789/988
Collections
Institution/Community
Институт за српски језик САНУ / Institute for the Serbian Language of SASATY - THES AU - Слијепчевић, Светлана М. PY - 2016 UR - http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=3457 UR - https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:12055/bdef:Content/download UR - http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=48115215 UR - http://nardus.mpn.gov.rs/123456789/6115 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/988 AB - Предмет овог истраживања су језичко-стилске одлике рекламно-пропагандног жанра у оквиру политичког дискурса на материјалу српског језика.Под рекламно-пропагандним жанром у политичком дискурсу подразумевамоговорне, писане и друге симболичке манифестације изражавања мишљења иставова политичких актера у материјалима који се с јасним политичким циљемкористе у предизборним кампањама. Предизборне кампање представљају периоду ком се најинтензивније одвијају пропагандне активности политичких партија, тесе рекламно-пропагандни жанр профилише као репрезентативан жанр у оквируполитичког дискурса.У теоријском делу радa највише пажње посвећено је опису саме природеполитичког дискурса и његовог односа према другим дискурсима, указивању нажанрове који се у оквиру њега развијају, утврђивању места рекламно-пропагандног жанра у односу на друге жанрове, а затим су изнети и релевантнизакључци о рекламно-пропагандном жанру... AB - The subject of this research is linguistic and stylistic features of advertising andpropaganda genre within the political discourse in the Serbian language material. Bygenre of advertising and propaganda within the political discourse we mean vocal,textual and other symbolical manifestations of expressing opinions and attitudes ofpolitical actors in materials used with clear political objective during electioncampaigns. The election campaigns represent a period in which the election propagandaof political parties is most intensely carried out, so genre of advertising and propagandais seen as a representative genre within the political discourse.In the theoretical part of this study most attention is devoted to the description ofthe very nature of the political discourse and its relation to other discourses, to pointingto the genres developed within it, to establishing the position of genre of advertising andpropaganda in comparison to other ones. Finally, relevant conclusions relating to genreof advertising and propaganda are presented... PB - Универзитет у Београду, Филолошки факултет T2 - Универзитет у Београду T1 - Језичко-стилске одлике рекламно-пропагандног жанра у политичком дискурсу T1 - Linguistic and stylistic features of the genre of advertising and propaganda in political discourse UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_988 ER -
@phdthesis{ author = "Слијепчевић, Светлана М.", year = "2016", abstract = "Предмет овог истраживања су језичко-стилске одлике рекламно-пропагандног жанра у оквиру политичког дискурса на материјалу српског језика.Под рекламно-пропагандним жанром у политичком дискурсу подразумевамоговорне, писане и друге симболичке манифестације изражавања мишљења иставова политичких актера у материјалима који се с јасним политичким циљемкористе у предизборним кампањама. Предизборне кампање представљају периоду ком се најинтензивније одвијају пропагандне активности политичких партија, тесе рекламно-пропагандни жанр профилише као репрезентативан жанр у оквируполитичког дискурса.У теоријском делу радa највише пажње посвећено је опису саме природеполитичког дискурса и његовог односа према другим дискурсима, указивању нажанрове који се у оквиру њега развијају, утврђивању места рекламно-пропагандног жанра у односу на друге жанрове, а затим су изнети и релевантнизакључци о рекламно-пропагандном жанру..., The subject of this research is linguistic and stylistic features of advertising andpropaganda genre within the political discourse in the Serbian language material. Bygenre of advertising and propaganda within the political discourse we mean vocal,textual and other symbolical manifestations of expressing opinions and attitudes ofpolitical actors in materials used with clear political objective during electioncampaigns. The election campaigns represent a period in which the election propagandaof political parties is most intensely carried out, so genre of advertising and propagandais seen as a representative genre within the political discourse.In the theoretical part of this study most attention is devoted to the description ofthe very nature of the political discourse and its relation to other discourses, to pointingto the genres developed within it, to establishing the position of genre of advertising andpropaganda in comparison to other ones. Finally, relevant conclusions relating to genreof advertising and propaganda are presented...", publisher = "Универзитет у Београду, Филолошки факултет", journal = "Универзитет у Београду", title = "Језичко-стилске одлике рекламно-пропагандног жанра у политичком дискурсу, Linguistic and stylistic features of the genre of advertising and propaganda in political discourse", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_988" }
Слијепчевић, С. М.. (2016). Језичко-стилске одлике рекламно-пропагандног жанра у политичком дискурсу. in Универзитет у Београду Универзитет у Београду, Филолошки факултет.. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_988
Слијепчевић СМ. Језичко-стилске одлике рекламно-пропагандног жанра у политичком дискурсу. in Универзитет у Београду. 2016;. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_988 .
Слијепчевић, Светлана М., "Језичко-стилске одлике рекламно-пропагандног жанра у политичком дискурсу" in Универзитет у Београду (2016), https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_988 .