DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   DAIS
  • Cрпска академија наука и уметности / Serbian Academy of Sciences and Arts
  • Општа колекција САНУ / General collection of SASA
  • View Item
  •   DAIS
  • Cрпска академија наука и уметности / Serbian Academy of Sciences and Arts
  • Општа колекција САНУ / General collection of SASA
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Проблем одговорности у процесу аутентификације умјетничког дјела, транспарентност и blockchain технологија

The problem of liability in the authentication of artworks, transparency and blockchain technology

Thumbnail
2017
bitstream_40650.pdf (403.0Kb)
Authors
Томић, Катица
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Сталне промјене у друштву, технолошки развој, глобализација и модерне инфор- мацијске технологије пружају нове, напредније и боље могућности процијене и утврђивања аутентичности умјетничких дјела. Овај развој праћен је огромним порастом тржишне вриједности слика, графика и других ликовних умјетности, а тиме и откривања кривотворених или погрешно процијењених умјетнина. Про- блем утврђивања аутентичности умјетничких дјела одувијек је задавао велике главобоље историчарима умјетности, колекционарима, аукцијским кућама, трго- вцима умјетнинама и галеристима, а недостатак законске регулативе којима се одређују потребне квалификације за звање „стручњака за умјетнине“ и питање њихове одговорности стварају проблем увођењу правно-социјално-економских принципа тржишног вредновања умјетничких дијела. Недостатак транспарент- ности, комплексност тржишта умјетнина због великог броја различитих посред- ника, учесталост набављања умјетнина под сумњивим околностима остваља отворено питање ...заштите купаца умјетничких дјела. Управо из ових разлога постоји интерес индустрије умјетнина за blockchain технологију, а велики број старт-уп компанија истражују примјену тренутних пословних модела базираних на блоцкцхаин технологији како би омогучили доказивање упитних атрибуција и кривотворених умјетничких дјела.

Continuous changes in society, technological development, globalization and modern information technologies provide new, more advanced and better possibilities for assessing and determining the authenticity of works of art. This development is followed by a huge increase in the market value of paintings, graphics and other visual arts, and thus the detection of forged or wrongly estimated artwork. The problem of determining the authenticity of art works has always been a headache for art historians, collectors, auction houses, art dealer and gallery owners, and the lack of legislation that determine the necessary qualifications for the title of “expert of art” and question their responsibilities create a problem introducing legal and socio– cconomic principles of market valuation of artistic works. The lack of transparency and complexity of the art market because of the large number of different intermediaries, frequency acquisition of works of art under suspicious circumsta...nces raise an issue of customer protection – buyer of art work. For these reasons there is art industry interest in art blockchain technology and large number of start-up companies are researching the application of current business models based on blockchain technology to enable demonstration of questionable attribution and forged works of art.

Keywords:
аутентификација / транспарентност / кривотворине / тржиште умјетнина / blockchain технологија / Bitcoin / blockchain technology / Bitcoin / authentication / transparency / forgery / art market
Source:
Правни аспекти дигитализације културне баштине / The Legal aspects of digitisation of cultural heritage, 2017, 157-168
Publisher:
  • Београд : Институт за упоредно право : Српска академија наука и уметности, Аудиовизуелни архив и дигитални центар САНУ
Note:
  • http://iup.rs/wp-content/uploads/2017/11/PADKB.pdf

Cobiss ID: 517544124

ISBN: 978-86-80186-24-5; 978-86-7025-745-0; 978-86-80186-24-5; 978-86-7025-745-0

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_9813
URI
https://dais.sanu.ac.rs/123456789/9813
Collections
  • Општа колекција САНУ / General collection of SASA
Institution/Community
Cрпска академија наука и уметности / Serbian Academy of Sciences and Arts
TY  - CONF
AU  - Томић, Катица
PY  - 2017
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/9813
AB  - Сталне промјене у друштву, технолошки развој, глобализација и модерне инфор-
мацијске технологије пружају нове, напредније и боље могућности процијене и
утврђивања аутентичности умјетничких дјела. Овај развој праћен је огромним
порастом тржишне вриједности слика, графика и других ликовних умјетности, а
тиме и откривања кривотворених или погрешно процијењених умјетнина. Про-
блем утврђивања аутентичности умјетничких дјела одувијек је задавао велике
главобоље историчарима умјетности, колекционарима, аукцијским кућама, трго-
вцима умјетнинама и галеристима, а недостатак законске регулативе којима се
одређују потребне квалификације за звање „стручњака за умјетнине“ и питање
њихове одговорности стварају проблем увођењу правно-социјално-економских
принципа тржишног вредновања умјетничких дијела. Недостатак транспарент-
ности, комплексност тржишта умјетнина због великог броја различитих посред-
ника, учесталост набављања умјетнина под сумњивим околностима остваља
отворено питање заштите купаца умјетничких дјела. Управо из ових разлога
постоји интерес индустрије умјетнина за blockchain технологију, а велики број
старт-уп компанија истражују примјену тренутних пословних модела базираних
на блоцкцхаин технологији како би омогучили доказивање упитних атрибуција и
кривотворених умјетничких дјела.
AB  - Continuous changes in society, technological development, globalization and modern
information technologies provide new, more advanced and better possibilities for
assessing and determining the authenticity of works of art. This development is
followed by a huge increase in the market value of paintings, graphics and other visual
arts, and thus the detection of forged or wrongly estimated artwork. The problem of
determining the authenticity of art works has always been a headache for art historians,
collectors, auction houses, art dealer and gallery owners, and the lack of legislation that
determine the necessary qualifications for the title of “expert of art” and question their
responsibilities create a problem introducing legal and socio– cconomic principles of
market valuation of artistic works. The lack of transparency and complexity of the art
market because of the large number of different intermediaries, frequency acquisition
of works of art under suspicious circumstances raise an issue of customer protection
– buyer of art work. For these reasons there is art industry interest in art blockchain
technology and large number of start-up companies are researching the application of
current business models based on blockchain technology to enable demonstration of
questionable attribution and forged works of art.
PB  - Београд : Институт за упоредно право : Српска академија наука и уметности, Аудиовизуелни архив и дигитални центар САНУ
C3  - Правни аспекти дигитализације културне баштине / The Legal aspects of digitisation of cultural heritage
T1  - Проблем одговорности у процесу аутентификације умјетничког дјела, транспарентност и blockchain технологија
T1  - The problem of liability in the authentication of artworks, transparency and blockchain technology
SP  - 157
EP  - 168
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_9813
ER  - 
@conference{
author = "Томић, Катица",
year = "2017",
abstract = "Сталне промјене у друштву, технолошки развој, глобализација и модерне инфор-
мацијске технологије пружају нове, напредније и боље могућности процијене и
утврђивања аутентичности умјетничких дјела. Овај развој праћен је огромним
порастом тржишне вриједности слика, графика и других ликовних умјетности, а
тиме и откривања кривотворених или погрешно процијењених умјетнина. Про-
блем утврђивања аутентичности умјетничких дјела одувијек је задавао велике
главобоље историчарима умјетности, колекционарима, аукцијским кућама, трго-
вцима умјетнинама и галеристима, а недостатак законске регулативе којима се
одређују потребне квалификације за звање „стручњака за умјетнине“ и питање
њихове одговорности стварају проблем увођењу правно-социјално-економских
принципа тржишног вредновања умјетничких дијела. Недостатак транспарент-
ности, комплексност тржишта умјетнина због великог броја различитих посред-
ника, учесталост набављања умјетнина под сумњивим околностима остваља
отворено питање заштите купаца умјетничких дјела. Управо из ових разлога
постоји интерес индустрије умјетнина за blockchain технологију, а велики број
старт-уп компанија истражују примјену тренутних пословних модела базираних
на блоцкцхаин технологији како би омогучили доказивање упитних атрибуција и
кривотворених умјетничких дјела., Continuous changes in society, technological development, globalization and modern
information technologies provide new, more advanced and better possibilities for
assessing and determining the authenticity of works of art. This development is
followed by a huge increase in the market value of paintings, graphics and other visual
arts, and thus the detection of forged or wrongly estimated artwork. The problem of
determining the authenticity of art works has always been a headache for art historians,
collectors, auction houses, art dealer and gallery owners, and the lack of legislation that
determine the necessary qualifications for the title of “expert of art” and question their
responsibilities create a problem introducing legal and socio– cconomic principles of
market valuation of artistic works. The lack of transparency and complexity of the art
market because of the large number of different intermediaries, frequency acquisition
of works of art under suspicious circumstances raise an issue of customer protection
– buyer of art work. For these reasons there is art industry interest in art blockchain
technology and large number of start-up companies are researching the application of
current business models based on blockchain technology to enable demonstration of
questionable attribution and forged works of art.",
publisher = "Београд : Институт за упоредно право : Српска академија наука и уметности, Аудиовизуелни архив и дигитални центар САНУ",
journal = "Правни аспекти дигитализације културне баштине / The Legal aspects of digitisation of cultural heritage",
title = "Проблем одговорности у процесу аутентификације умјетничког дјела, транспарентност и blockchain технологија, The problem of liability in the authentication of artworks, transparency and blockchain technology",
pages = "157-168",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_9813"
}
Томић, К.. (2017). Проблем одговорности у процесу аутентификације умјетничког дјела, транспарентност и blockchain технологија. in Правни аспекти дигитализације културне баштине / The Legal aspects of digitisation of cultural heritage
Београд : Институт за упоредно право : Српска академија наука и уметности, Аудиовизуелни архив и дигитални центар САНУ., 157-168.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_9813
Томић К. Проблем одговорности у процесу аутентификације умјетничког дјела, транспарентност и blockchain технологија. in Правни аспекти дигитализације културне баштине / The Legal aspects of digitisation of cultural heritage. 2017;:157-168.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_9813 .
Томић, Катица, "Проблем одговорности у процесу аутентификације умјетничког дјела, транспарентност и blockchain технологија" in Правни аспекти дигитализације културне баштине / The Legal aspects of digitisation of cultural heritage (2017):157-168,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_9813 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

CoreTrustSealre3dataOpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

CoreTrustSealre3dataOpenAIRERCUB