DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   DAIS
  • Институт за српски језик САНУ / Institute for the Serbian Language of SASA
  • ИСЈ САНУ - Општа колекција / General collection
  • View Item
  •   DAIS
  • Институт за српски језик САНУ / Institute for the Serbian Language of SASA
  • ИСЈ САНУ - Општа колекција / General collection
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Настава почетног читања и писања и локални говор

Thumbnail
2006
radic.nastava.2006.pdf (529.8Kb)
Authors
Радић, Јованка
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
У процесу описмењавања ученици се први пут сусрећу са употребом језика ван његове природне, комуникативне функције. Суочавају се први пут са захтевом да целовите исказе, у којима је језик служио као средство да пренесу запажања везана за објективну или субјективну стварност, да искажу осећања, изнесу своје жеље и потребе, да се у њему играју и забаве, - разлажу на свакојаке речи и на гласове, јединице које неопажено протичу у говору. Да би овај процес прошао што безболније и завршио се што успешније, свакако је неопходно улагати максималне напоре да се не губи из вида примарна, комуникативна функција језика, и да се почетно говорно искуство, изграђено на ма коме дијасистему, у овој фази рада битно не поколеба.
Source:
Српски језик, 2006, 11, 1-2, 457-473
Publisher:
  • Београд : Филолошки факултет
  • Никшић : Филолошки факултет
  • Београд : Научно друштво за неговање и проучавање српског језика
Note:
  • Изводи из овог прилога су прочитани на скупу Савремене тенденције у настави језика и књижевности (Филолошки факултет, Београд, 7-8. април 2006). Прилог је рађен у оквиру научноистраживачког пројекта Дијалектолошка истраживања српског језичког простора, који финансира Министарство науке и заштите животне средине Р. Србије.

ISSN: 0354-9259

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_9669
URI
https://dais.sanu.ac.rs/123456789/9669
Collections
  • ИСЈ САНУ - Општа колекција / General collection
Institution/Community
Институт за српски језик САНУ / Institute for the Serbian Language of SASA
TY  - JOUR
AU  - Радић, Јованка
PY  - 2006
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/9669
AB  - У процесу описмењавања ученици се први пут сусрећу са употребом
језика ван његове природне, комуникативне функције. Суочавају се први пут
са захтевом да целовите исказе, у којима је језик служио као средство да пренесу
запажања везана за објективну или субјективну стварност, да искажу осећања,
изнесу своје жеље и потребе, да се у њему играју и забаве, - разлажу на свакојаке
речи и на гласове, јединице које неопажено протичу у говору. Да би овај процес
прошао што безболније и завршио се што успешније, свакако је неопходно
улагати максималне напоре да се не губи из вида примарна, комуникативна
функција језика, и да се почетно говорно искуство, изграђено на ма коме
дијасистему, у овој фази рада битно не поколеба.
PB  - Београд : Филолошки факултет
PB  - Никшић : Филолошки факултет
PB  - Београд : Научно друштво за неговање и проучавање српског језика
T2  - Српски језик
T1  - Настава почетног читања и писања и локални говор
SP  - 457
EP  - 473
VL  - 11
IS  - 1-2
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_9669
ER  - 
@article{
author = "Радић, Јованка",
year = "2006",
abstract = "У процесу описмењавања ученици се први пут сусрећу са употребом
језика ван његове природне, комуникативне функције. Суочавају се први пут
са захтевом да целовите исказе, у којима је језик служио као средство да пренесу
запажања везана за објективну или субјективну стварност, да искажу осећања,
изнесу своје жеље и потребе, да се у њему играју и забаве, - разлажу на свакојаке
речи и на гласове, јединице које неопажено протичу у говору. Да би овај процес
прошао што безболније и завршио се што успешније, свакако је неопходно
улагати максималне напоре да се не губи из вида примарна, комуникативна
функција језика, и да се почетно говорно искуство, изграђено на ма коме
дијасистему, у овој фази рада битно не поколеба.",
publisher = "Београд : Филолошки факултет, Никшић : Филолошки факултет, Београд : Научно друштво за неговање и проучавање српског језика",
journal = "Српски језик",
title = "Настава почетног читања и писања и локални говор",
pages = "457-473",
volume = "11",
number = "1-2",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_9669"
}
Радић, Ј.. (2006). Настава почетног читања и писања и локални говор. in Српски језик
Београд : Филолошки факултет., 11(1-2), 457-473.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_9669
Радић Ј. Настава почетног читања и писања и локални говор. in Српски језик. 2006;11(1-2):457-473.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_9669 .
Радић, Јованка, "Настава почетног читања и писања и локални говор" in Српски језик, 11, no. 1-2 (2006):457-473,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_9669 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

CoreTrustSealre3dataOpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

CoreTrustSealre3dataOpenAIRERCUB