Настава почетног читања и писања и локални говор
Article (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
У процесу описмењавања ученици се први пут сусрећу са употребом
језика ван његове природне, комуникативне функције. Суочавају се први пут
са захтевом да целовите исказе, у којима је језик служио као средство да пренесу
запажања везана за објективну или субјективну стварност, да искажу осећања,
изнесу своје жеље и потребе, да се у њему играју и забаве, - разлажу на свакојаке
речи и на гласове, јединице које неопажено протичу у говору. Да би овај процес
прошао што безболније и завршио се што успешније, свакако је неопходно
улагати максималне напоре да се не губи из вида примарна, комуникативна
функција језика, и да се почетно говорно искуство, изграђено на ма коме
дијасистему, у овој фази рада битно не поколеба.
Source:
Српски језик, 2006, 11, 1-2, 457-473Publisher:
- Београд : Филолошки факултет
- Никшић : Филолошки факултет
- Београд : Научно друштво за неговање и проучавање српског језика
Note:
- Изводи из овог прилога су прочитани на скупу Савремене тенденције у настави језика и књижевности (Филолошки факултет, Београд, 7-8. април 2006). Прилог је рађен у оквиру научноистраживачког пројекта Дијалектолошка истраживања српског језичког простора, који финансира Министарство науке и заштите животне средине Р. Србије.