Настава почетног читања и писања и локални говор
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
У процесу описмењавања ученици се први пут сусрећу са употребом
језика ван његове природне, комуникативне функције. Суочавају се први пут
са захтевом да целовите исказе, у којима је језик служио као средство да пренесу
запажања везана за објективну или субјективну стварност, да искажу осећања,
изнесу своје жеље и потребе, да се у њему играју и забаве, - разлажу на свакојаке
речи и на гласове, јединице које неопажено протичу у говору. Да би овај процес
прошао што безболније и завршио се што успешније, свакако је неопходно
улагати максималне напоре да се не губи из вида примарна, комуникативна
функција језика, и да се почетно говорно искуство, изграђено на ма коме
дијасистему, у овој фази рада битно не поколеба.
Извор:
Српски језик, 2006, 11, 1-2, 457-473Издавач:
- Београд : Филолошки факултет
- Никшић : Филолошки факултет
- Београд : Научно друштво за неговање и проучавање српског језика
Напомена:
- Изводи из овог прилога су прочитани на скупу Савремене тенденције у настави језика и књижевности (Филолошки факултет, Београд, 7-8. април 2006). Прилог је рађен у оквиру научноистраживачког пројекта Дијалектолошка истраживања српског језичког простора, који финансира Министарство науке и заштите животне средине Р. Србије.
TY - JOUR AU - Радић, Јованка PY - 2006 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/9669 AB - У процесу описмењавања ученици се први пут сусрећу са употребом језика ван његове природне, комуникативне функције. Суочавају се први пут са захтевом да целовите исказе, у којима је језик служио као средство да пренесу запажања везана за објективну или субјективну стварност, да искажу осећања, изнесу своје жеље и потребе, да се у њему играју и забаве, - разлажу на свакојаке речи и на гласове, јединице које неопажено протичу у говору. Да би овај процес прошао што безболније и завршио се што успешније, свакако је неопходно улагати максималне напоре да се не губи из вида примарна, комуникативна функција језика, и да се почетно говорно искуство, изграђено на ма коме дијасистему, у овој фази рада битно не поколеба. PB - Београд : Филолошки факултет PB - Никшић : Филолошки факултет PB - Београд : Научно друштво за неговање и проучавање српског језика T2 - Српски језик T1 - Настава почетног читања и писања и локални говор SP - 457 EP - 473 VL - 11 IS - 1-2 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_9669 ER -
@article{ author = "Радић, Јованка", year = "2006", abstract = "У процесу описмењавања ученици се први пут сусрећу са употребом језика ван његове природне, комуникативне функције. Суочавају се први пут са захтевом да целовите исказе, у којима је језик служио као средство да пренесу запажања везана за објективну или субјективну стварност, да искажу осећања, изнесу своје жеље и потребе, да се у њему играју и забаве, - разлажу на свакојаке речи и на гласове, јединице које неопажено протичу у говору. Да би овај процес прошао што безболније и завршио се што успешније, свакако је неопходно улагати максималне напоре да се не губи из вида примарна, комуникативна функција језика, и да се почетно говорно искуство, изграђено на ма коме дијасистему, у овој фази рада битно не поколеба.", publisher = "Београд : Филолошки факултет, Никшић : Филолошки факултет, Београд : Научно друштво за неговање и проучавање српског језика", journal = "Српски језик", title = "Настава почетног читања и писања и локални говор", pages = "457-473", volume = "11", number = "1-2", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_9669" }
Радић, Ј.. (2006). Настава почетног читања и писања и локални говор. in Српски језик Београд : Филолошки факултет., 11(1-2), 457-473. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_9669
Радић Ј. Настава почетног читања и писања и локални говор. in Српски језик. 2006;11(1-2):457-473. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_9669 .
Радић, Јованка, "Настава почетног читања и писања и локални говор" in Српски језик, 11, no. 1-2 (2006):457-473, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_9669 .