DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   DAIS
  • Cрпска академија наука и уметности / Serbian Academy of Sciences and Arts
  • Посебна издања / Monographs
  • Председништво / Presidency
  • View Item
  •   DAIS
  • Cрпска академија наука и уметности / Serbian Academy of Sciences and Arts
  • Посебна издања / Monographs
  • Председништво / Presidency
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Пројеkат „Рука у тесту” и ресурси које пружа наставницима

The project Ruka u testu and resources for teachers

Thumbnail
2016
bitstream_39996.pdf (1.023Mb)
Authors
Jokić, Stevan
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Научно описмењавање сваког детета је предуслов његовог успешног укључивања у изазове са којим ће се суочити у XXI веку, а у томе значајну улогу има научна заједница. У Србији је допринос на овом плану остварен пројектом Рука у тесту (La main à la pâte), који промовише и позива наставнике да имплементирају истраживачки (Inquiry Based Science Education – IBSME) приступ у реализацији научних садржаја у основној и средњој школи. Наставницима су за реализацију овог подухвата дати ресурси у виду књига, низа експерименталних комплета, прилога у Просветном прегледу, вебсајта са коjeг се могу преузети бројни ресурси неопходни за рад у одељењу, организованих, акредитованих семинара за наставнике у школама и студенте наставничких факултета. Све ове активности су се одвијале и одвијају се и у оквиру европских пројеката POLLEN, FIBONACCI и сада SUSTAIN у сарадњи са великим бројем европских земаља. Остварено је и партнерство с низом институција у земљи и иностранству.
Our project is present and known in our educational system but also in the world. We received the international Purkwa prize for the scientific literacy of the children of the planet (laureates – 2007 Stevan Jokić and Jorge Allende, co-president of IAP). Teachers, parents and children have very good resources for IBSE method. We continue our mission in this field. Challenges: The main obstacle, besides the financial shortage, is our society’s resistance against changes in education. In our opinion, the main aim of the primary school should include scientific literacy for all children. Nevertheless, teachers mainly present science via lecture; children very rarely resolve experimental problems or carry out projects themselves; parents are mostly interested in children’s grades and not their competencies and skills. Even the scientific community has not completely realized that school must be oriented toward all children, and not only toward the more “gifted” ones. Therefore..., in our opinion, the introduction of inquiry based education will only be sustainable with the strong support of the Ministry of Education. Lessons learnt: • Initially you need a small enthusiastic team if you aim to give new impulses for inquiry-based education. Learning from the experience of partner projects is very important. • Establishing a local support network and mobilizing decision makers are key elements of support. They could overcome the lack of financial support in the start-up phase. • Nevertheless, an education project will only be sustainable with the strong support of the Ministry of Education.

Keywords:
научни садржаји у основној и средњој школи / Рука у тесту / научно описмењавање деце
Source:
Прилози унапређивању образовања наставника, 2016, 137-162
Publisher:
  • Београд : Српска академија наука и уметности
Note:
  • Посебна издања / Српска академија наука и уметности, Београд ; књ. 683. Председништво ; књ. 5.

Cobiss ID: 228625676

ISBN: 978-86-7025-712-2

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_9614
URI
https://dais.sanu.ac.rs/123456789/9614
Collections
  • Председништво / Presidency
Institution/Community
Cрпска академија наука и уметности / Serbian Academy of Sciences and Arts
TY  - CONF
AU  - Jokić, Stevan
PY  - 2016
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/9614
AB  - Научно описмењавање сваког детета је предуслов
његовог успешног укључивања у изазове са којим ће се суочити у XXI
веку, а у томе значајну улогу има научна заједница. У Србији је допринос на овом плану остварен пројектом Рука у тесту (La main à la pâte),
који промовише и позива наставнике да имплементирају истраживачки
(Inquiry Based Science Education – IBSME) приступ у реализацији научних
садржаја у основној и средњој школи. Наставницима су за реализацију
овог подухвата дати ресурси у виду књига, низа експерименталних комплета, прилога у Просветном прегледу, вебсајта са коjeг се могу преузети бројни ресурси неопходни за рад у одељењу, организованих, акредитованих семинара за наставнике у школама и студенте наставничких
факултета. Све ове активности су се одвијале и одвијају се и у оквиру
европских пројеката POLLEN, FIBONACCI и сада SUSTAIN у сарадњи са
великим бројем европских земаља. Остварено је и партнерство с низом
институција у земљи и иностранству.
AB  - Our project is present and known in our educational system but also
in the world. We received the international Purkwa prize for the scientific literacy
of the children of the planet (laureates – 2007 Stevan Jokić and Jorge Allende,
co-president of IAP). Teachers, parents and children have very good
resources for IBSE method. We continue our mission in this field.
Challenges: The main obstacle, besides the financial shortage, is our society’s
resistance against changes in education. In our opinion, the main
aim of the primary school should include scientific literacy for all children.
Nevertheless, teachers mainly present science via lecture; children very
rarely resolve experimental problems or carry out projects themselves; parents
are mostly interested in children’s grades and not their competencies
and skills. Even the scientific community has not completely realized that
school must be oriented toward all children, and not only toward the more
“gifted” ones. Therefore, in our opinion, the introduction of inquiry based
education will only be sustainable with the strong support of the Ministry
of Education.
Lessons learnt:
• Initially you need a small enthusiastic team if you aim to give new impulses
for inquiry-based education.
Learning from the experience of partner projects is very important.
• Establishing a local support network and mobilizing decision makers
are key elements of support. They could overcome the lack of financial
support in the start-up phase.
• Nevertheless, an education project will only be sustainable with the
strong support of the Ministry of Education.
PB  - Београд : Српска академија наука и уметности
C3  - Прилози унапређивању образовања наставника
T1  - Пројеkат „Рука у тесту” и ресурси које пружа наставницима
T1  - The project Ruka u testu and resources for teachers
SP  - 137
EP  - 162
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_9614
ER  - 
@conference{
author = "Jokić, Stevan",
year = "2016",
abstract = "Научно описмењавање сваког детета је предуслов
његовог успешног укључивања у изазове са којим ће се суочити у XXI
веку, а у томе значајну улогу има научна заједница. У Србији је допринос на овом плану остварен пројектом Рука у тесту (La main à la pâte),
који промовише и позива наставнике да имплементирају истраживачки
(Inquiry Based Science Education – IBSME) приступ у реализацији научних
садржаја у основној и средњој школи. Наставницима су за реализацију
овог подухвата дати ресурси у виду књига, низа експерименталних комплета, прилога у Просветном прегледу, вебсајта са коjeг се могу преузети бројни ресурси неопходни за рад у одељењу, организованих, акредитованих семинара за наставнике у школама и студенте наставничких
факултета. Све ове активности су се одвијале и одвијају се и у оквиру
европских пројеката POLLEN, FIBONACCI и сада SUSTAIN у сарадњи са
великим бројем европских земаља. Остварено је и партнерство с низом
институција у земљи и иностранству., Our project is present and known in our educational system but also
in the world. We received the international Purkwa prize for the scientific literacy
of the children of the planet (laureates – 2007 Stevan Jokić and Jorge Allende,
co-president of IAP). Teachers, parents and children have very good
resources for IBSE method. We continue our mission in this field.
Challenges: The main obstacle, besides the financial shortage, is our society’s
resistance against changes in education. In our opinion, the main
aim of the primary school should include scientific literacy for all children.
Nevertheless, teachers mainly present science via lecture; children very
rarely resolve experimental problems or carry out projects themselves; parents
are mostly interested in children’s grades and not their competencies
and skills. Even the scientific community has not completely realized that
school must be oriented toward all children, and not only toward the more
“gifted” ones. Therefore, in our opinion, the introduction of inquiry based
education will only be sustainable with the strong support of the Ministry
of Education.
Lessons learnt:
• Initially you need a small enthusiastic team if you aim to give new impulses
for inquiry-based education.
Learning from the experience of partner projects is very important.
• Establishing a local support network and mobilizing decision makers
are key elements of support. They could overcome the lack of financial
support in the start-up phase.
• Nevertheless, an education project will only be sustainable with the
strong support of the Ministry of Education.",
publisher = "Београд : Српска академија наука и уметности",
journal = "Прилози унапређивању образовања наставника",
title = "Пројеkат „Рука у тесту” и ресурси које пружа наставницима, The project Ruka u testu and resources for teachers",
pages = "137-162",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_9614"
}
Jokić, S.. (2016). Пројеkат „Рука у тесту” и ресурси које пружа наставницима. in Прилози унапређивању образовања наставника
Београд : Српска академија наука и уметности., 137-162.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_9614
Jokić S. Пројеkат „Рука у тесту” и ресурси које пружа наставницима. in Прилози унапређивању образовања наставника. 2016;:137-162.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_9614 .
Jokić, Stevan, "Пројеkат „Рука у тесту” и ресурси које пружа наставницима" in Прилози унапређивању образовања наставника (2016):137-162,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_9614 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

CoreTrustSealre3dataOpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

CoreTrustSealre3dataOpenAIRERCUB