DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   DAIS
  • Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
  • МИ САНУ - Радови истраживача / MI SASA - Researchers' publications
  • View Item
  •   DAIS
  • Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
  • МИ САНУ - Радови истраживача / MI SASA - Researchers' publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Диригентски ангажман Петра Крстића у Цркви Светог Саве у Бечу

The Engagement of Petar Krstić as a Conductor in the St. Sava Church in Vienna

Thumbnail
2019
bitstream_39528.pdf (4.573Mb)
Authors
Пено, Весна
Contributors
Милановић, Биљана
Book part (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Враћајући се са изузетно запажене турнеје Београдског певачког друштва 1896. године из Русије (Петрограда, Москве, Кијева и Нижњег Новгорода), млади Петар Крстић (1877–1957) решио је да се у Будимпешти издвоји од осталих хориста (Ђурић-Клајн 1957: 397). Изненађујуће је деловала објава његове одлуке да му је циљно одредиште не Београд, већ Беч. Деветнаестогодишњи младић је, без претходног договора с породицом, започео реализацију раније смишљеног плана да у аустријској престоници отпочне систематичније студије уметности за коју је у родном граду већ показао запажену наклоност. Премда уписан на студије права на београдској Великој школи, за које, судећи према оценама на испитима које је положио, није био заинтересован, Крстић је истрајно настојао да се темељно музички едукује. Попут многих талентованих младих људи онога доба, он је у родном граду могао стећи скромно неинституционализовано музичко образовање. Уз Јосифа Свободу, у то време наставника музике у Првој београдској гимназији к...оју је Крстић похађао, добио је поуке у свирању на виолини; Стеван Стојановић Мокрањац (1856–1914), под чијом је диригентском палицом певао у Београдском певачком друштву, уводио га је у основе хармоније; почетна, пак, инструментална извођачка искуства имао је прилику да стекне као члан оркестра Народног позоришта у Београду, којим је дириговао Даворин Јенко (1835–1914).

Keywords:
Петар Крстић / Црква Светог Саве у Бечу / Београдско певачко друштво
Source:
Нa маргинама музиколошког канона: композиторска генерација Петра Стојановића, Петра Крстића и Станислава Биничког / On the margins of the musicological canon: the Generation оf Composers Petar Stojanović, Petar Krstić аnd Stanislav Binički, 2019, 85-101
Publisher:
  • Београд : Музиколошко друштво Србије
  • Београд : Музиколошки институт САНУ
Funding / projects:
  • Serbian musical identities within local and global frameworks: traditions, changes, challenges (RS-177004)

Cobiss ID: 281934092

ISBN: 978-86-80639-52-9

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_9546
URI
https://dais.sanu.ac.rs/handle/123456789/6923
https://dais.sanu.ac.rs/123456789/9546
Collections
  • МИ САНУ - Радови истраживача / MI SASA - Researchers' publications
Institution/Community
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
TY  - CHAP
AU  - Пено, Весна
PY  - 2019
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/handle/123456789/6923
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/9546
AB  - Враћајући се са изузетно запажене турнеје Београдског певачког друштва 1896. године из Русије (Петрограда, Москве, Кијева и Нижњег Новгорода), млади Петар Крстић (1877–1957) решио је да се у Будимпешти издвоји од осталих хориста (Ђурић-Клајн 1957: 397). Изненађујуће је деловала објава његове одлуке да му је циљно одредиште не Београд, већ Беч. Деветнаестогодишњи младић је, без претходног договора с породицом, започео
реализацију раније смишљеног плана да у аустријској престоници отпочне систематичније студије уметности за коју је у родном граду већ показао запажену наклоност. Премда уписан на студије права на београдској Великој школи, за које, судећи према оценама на испитима које је положио, није био заинтересован, Крстић је истрајно настојао да се темељно музички едукује. Попут многих талентованих младих људи онога доба, он је у родном граду могао стећи скромно неинституционализовано музичко образовање. Уз Јосифа Свободу, у то време наставника музике у Првој београдској гимназији коју је Крстић похађао, добио је поуке у свирању на виолини; Стеван Стојановић Мокрањац (1856–1914), под чијом
је диригентском палицом певао у Београдском певачком друштву, уводио га је у основе хармоније; почетна, пак, инструментална извођачка искуства имао је прилику да стекне као члан оркестра Народног позоришта у Београду, којим је дириговао Даворин Јенко (1835–1914).
PB  - Београд : Музиколошко друштво Србије
PB  - Београд : Музиколошки институт САНУ
T2  - Нa маргинама музиколошког канона: композиторска генерација Петра Стојановића, Петра Крстића и Станислава Биничког / On the margins of the musicological canon: the Generation оf Composers Petar Stojanović, Petar Krstić аnd Stanislav Binički
T1  - Диригентски ангажман Петра Крстића у Цркви Светог Саве у Бечу
T1  - The Engagement of Petar Krstić as a Conductor in the St. Sava Church in Vienna
SP  - 85
EP  - 101
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_9546
ER  - 
@inbook{
author = "Пено, Весна",
year = "2019",
abstract = "Враћајући се са изузетно запажене турнеје Београдског певачког друштва 1896. године из Русије (Петрограда, Москве, Кијева и Нижњег Новгорода), млади Петар Крстић (1877–1957) решио је да се у Будимпешти издвоји од осталих хориста (Ђурић-Клајн 1957: 397). Изненађујуће је деловала објава његове одлуке да му је циљно одредиште не Београд, већ Беч. Деветнаестогодишњи младић је, без претходног договора с породицом, започео
реализацију раније смишљеног плана да у аустријској престоници отпочне систематичније студије уметности за коју је у родном граду већ показао запажену наклоност. Премда уписан на студије права на београдској Великој школи, за које, судећи према оценама на испитима које је положио, није био заинтересован, Крстић је истрајно настојао да се темељно музички едукује. Попут многих талентованих младих људи онога доба, он је у родном граду могао стећи скромно неинституционализовано музичко образовање. Уз Јосифа Свободу, у то време наставника музике у Првој београдској гимназији коју је Крстић похађао, добио је поуке у свирању на виолини; Стеван Стојановић Мокрањац (1856–1914), под чијом
је диригентском палицом певао у Београдском певачком друштву, уводио га је у основе хармоније; почетна, пак, инструментална извођачка искуства имао је прилику да стекне као члан оркестра Народног позоришта у Београду, којим је дириговао Даворин Јенко (1835–1914).",
publisher = "Београд : Музиколошко друштво Србије, Београд : Музиколошки институт САНУ",
journal = "Нa маргинама музиколошког канона: композиторска генерација Петра Стојановића, Петра Крстића и Станислава Биничког / On the margins of the musicological canon: the Generation оf Composers Petar Stojanović, Petar Krstić аnd Stanislav Binički",
booktitle = "Диригентски ангажман Петра Крстића у Цркви Светог Саве у Бечу, The Engagement of Petar Krstić as a Conductor in the St. Sava Church in Vienna",
pages = "85-101",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_9546"
}
Пено, В.. (2019). Диригентски ангажман Петра Крстића у Цркви Светог Саве у Бечу. in Нa маргинама музиколошког канона: композиторска генерација Петра Стојановића, Петра Крстића и Станислава Биничког / On the margins of the musicological canon: the Generation оf Composers Petar Stojanović, Petar Krstić аnd Stanislav Binički
Београд : Музиколошко друштво Србије., 85-101.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_9546
Пено В. Диригентски ангажман Петра Крстића у Цркви Светог Саве у Бечу. in Нa маргинама музиколошког канона: композиторска генерација Петра Стојановића, Петра Крстића и Станислава Биничког / On the margins of the musicological canon: the Generation оf Composers Petar Stojanović, Petar Krstić аnd Stanislav Binički. 2019;:85-101.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_9546 .
Пено, Весна, "Диригентски ангажман Петра Крстића у Цркви Светог Саве у Бечу" in Нa маргинама музиколошког канона: композиторска генерација Петра Стојановића, Петра Крстића и Станислава Биничког / On the margins of the musicological canon: the Generation оf Composers Petar Stojanović, Petar Krstić аnd Stanislav Binički (2019):85-101,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_9546 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

CoreTrustSealre3dataOpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

CoreTrustSealre3dataOpenAIRERCUB