Диригентски ангажман Петра Крстића у Цркви Светог Саве у Бечу
The Engagement of Petar Krstić as a Conductor in the St. Sava Church in Vienna
Book part (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Враћајући се са изузетно запажене турнеје Београдског певачког друштва 1896. године из Русије (Петрограда, Москве, Кијева и Нижњег Новгорода), млади Петар Крстић (1877–1957) решио је да се у Будимпешти издвоји од осталих хориста (Ђурић-Клајн 1957: 397). Изненађујуће је деловала објава његове одлуке да му је циљно одредиште не Београд, већ Беч. Деветнаестогодишњи младић је, без претходног договора с породицом, започео
реализацију раније смишљеног плана да у аустријској престоници отпочне систематичније студије уметности за коју је у родном граду већ показао запажену наклоност. Премда уписан на студије права на београдској Великој школи, за које, судећи према оценама на испитима које је положио, није био заинтересован, Крстић је истрајно настојао да се темељно музички едукује. Попут многих талентованих младих људи онога доба, он је у родном граду могао стећи скромно неинституционализовано музичко образовање. Уз Јосифа Свободу, у то време наставника музике у Првој београдској гимназији к...оју је Крстић похађао, добио је поуке у свирању на виолини; Стеван Стојановић Мокрањац (1856–1914), под чијом
је диригентском палицом певао у Београдском певачком друштву, уводио га је у основе хармоније; почетна, пак, инструментална извођачка искуства имао је прилику да стекне као члан оркестра Народног позоришта у Београду, којим је дириговао Даворин Јенко (1835–1914).
Keywords:
Петар Крстић / Црква Светог Саве у Бечу / Београдско певачко друштвоSource:
Нa маргинама музиколошког канона: композиторска генерација Петра Стојановића, Петра Крстића и Станислава Биничког / On the margins of the musicological canon: the Generation оf Composers Petar Stojanović, Petar Krstić аnd Stanislav Binički, 2019, 85-101Publisher:
- Београд : Музиколошко друштво Србије
- Београд : Музиколошки институт САНУ
Funding / projects:
- Serbian musical identities within local and global frameworks: traditions, changes, challenges (RS-177004)
Institution/Community
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASATY - CHAP AU - Пено, Весна PY - 2019 UR - https://dais.sanu.ac.rs/handle/123456789/6923 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/9546 AB - Враћајући се са изузетно запажене турнеје Београдског певачког друштва 1896. године из Русије (Петрограда, Москве, Кијева и Нижњег Новгорода), млади Петар Крстић (1877–1957) решио је да се у Будимпешти издвоји од осталих хориста (Ђурић-Клајн 1957: 397). Изненађујуће је деловала објава његове одлуке да му је циљно одредиште не Београд, већ Беч. Деветнаестогодишњи младић је, без претходног договора с породицом, започео реализацију раније смишљеног плана да у аустријској престоници отпочне систематичније студије уметности за коју је у родном граду већ показао запажену наклоност. Премда уписан на студије права на београдској Великој школи, за које, судећи према оценама на испитима које је положио, није био заинтересован, Крстић је истрајно настојао да се темељно музички едукује. Попут многих талентованих младих људи онога доба, он је у родном граду могао стећи скромно неинституционализовано музичко образовање. Уз Јосифа Свободу, у то време наставника музике у Првој београдској гимназији коју је Крстић похађао, добио је поуке у свирању на виолини; Стеван Стојановић Мокрањац (1856–1914), под чијом је диригентском палицом певао у Београдском певачком друштву, уводио га је у основе хармоније; почетна, пак, инструментална извођачка искуства имао је прилику да стекне као члан оркестра Народног позоришта у Београду, којим је дириговао Даворин Јенко (1835–1914). PB - Београд : Музиколошко друштво Србије PB - Београд : Музиколошки институт САНУ T2 - Нa маргинама музиколошког канона: композиторска генерација Петра Стојановића, Петра Крстића и Станислава Биничког / On the margins of the musicological canon: the Generation оf Composers Petar Stojanović, Petar Krstić аnd Stanislav Binički T1 - Диригентски ангажман Петра Крстића у Цркви Светог Саве у Бечу T1 - The Engagement of Petar Krstić as a Conductor in the St. Sava Church in Vienna SP - 85 EP - 101 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_9546 ER -
@inbook{ author = "Пено, Весна", year = "2019", abstract = "Враћајући се са изузетно запажене турнеје Београдског певачког друштва 1896. године из Русије (Петрограда, Москве, Кијева и Нижњег Новгорода), млади Петар Крстић (1877–1957) решио је да се у Будимпешти издвоји од осталих хориста (Ђурић-Клајн 1957: 397). Изненађујуће је деловала објава његове одлуке да му је циљно одредиште не Београд, већ Беч. Деветнаестогодишњи младић је, без претходног договора с породицом, започео реализацију раније смишљеног плана да у аустријској престоници отпочне систематичније студије уметности за коју је у родном граду већ показао запажену наклоност. Премда уписан на студије права на београдској Великој школи, за које, судећи према оценама на испитима које је положио, није био заинтересован, Крстић је истрајно настојао да се темељно музички едукује. Попут многих талентованих младих људи онога доба, он је у родном граду могао стећи скромно неинституционализовано музичко образовање. Уз Јосифа Свободу, у то време наставника музике у Првој београдској гимназији коју је Крстић похађао, добио је поуке у свирању на виолини; Стеван Стојановић Мокрањац (1856–1914), под чијом је диригентском палицом певао у Београдском певачком друштву, уводио га је у основе хармоније; почетна, пак, инструментална извођачка искуства имао је прилику да стекне као члан оркестра Народног позоришта у Београду, којим је дириговао Даворин Јенко (1835–1914).", publisher = "Београд : Музиколошко друштво Србије, Београд : Музиколошки институт САНУ", journal = "Нa маргинама музиколошког канона: композиторска генерација Петра Стојановића, Петра Крстића и Станислава Биничког / On the margins of the musicological canon: the Generation оf Composers Petar Stojanović, Petar Krstić аnd Stanislav Binički", booktitle = "Диригентски ангажман Петра Крстића у Цркви Светог Саве у Бечу, The Engagement of Petar Krstić as a Conductor in the St. Sava Church in Vienna", pages = "85-101", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_9546" }
Пено, В.. (2019). Диригентски ангажман Петра Крстића у Цркви Светог Саве у Бечу. in Нa маргинама музиколошког канона: композиторска генерација Петра Стојановића, Петра Крстића и Станислава Биничког / On the margins of the musicological canon: the Generation оf Composers Petar Stojanović, Petar Krstić аnd Stanislav Binički Београд : Музиколошко друштво Србије., 85-101. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_9546
Пено В. Диригентски ангажман Петра Крстића у Цркви Светог Саве у Бечу. in Нa маргинама музиколошког канона: композиторска генерација Петра Стојановића, Петра Крстића и Станислава Биничког / On the margins of the musicological canon: the Generation оf Composers Petar Stojanović, Petar Krstić аnd Stanislav Binički. 2019;:85-101. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_9546 .
Пено, Весна, "Диригентски ангажман Петра Крстића у Цркви Светог Саве у Бечу" in Нa маргинама музиколошког канона: композиторска генерација Петра Стојановића, Петра Крстића и Станислава Биничког / On the margins of the musicological canon: the Generation оf Composers Petar Stojanović, Petar Krstić аnd Stanislav Binički (2019):85-101, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_9546 .