Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
Музиколошки институт САНУ основан је 1948. године као први музиколошки институт у тадашњој држави. Институт спроводи проучавање историје и теорије музике, затим етномузикологије, естетике музике; истраживања су усмерена на српску музику и њене везе са музичким стваралаштвом и културом у суседним и европским земљама. Институт поседује архив, фоноархив, фототеку, богату нототеку и библиотеку. Поред научноистраживачког рада, у Институту је увек постојала и широка просветна и културна активност, посвећена стручњацима, али и најширим круговима слушалаца заинтересованих за српску музичку баштину и њен положај у балканским и европским оквирима.
....................................
Institute of Musicology SASA was founded in 1948 as the first institute of musicology in the former Yugoslavia. The Institute conducts study of history and theory of music and explorations in ethnomusicology and music aesthetics; studies have focused on the Serbian music and its links with music culture in the neighbouring and European countries. The Institute has its archive, phonoarchive, photographic collection, and a rich library. Beside scholarly research, the Institute has always been engaged in a spectrum of educational and cultural activities, targeting not only expert audience, but also a wider circle of public interested in the Serbian musical heritage and its position in the Balkan and European context.
....................................
Kolekcije u ovoj grupi
Najnovije
-
Contemplating Mahler: Serbian Composer Stanojlo Rajičić and His Cycles for Voice and Orchestra Na liparu (On Lipar, 1950) and Lisje Žuti (The Leaves Are Turning Yellow, 1953)
(Cluj-Napoca : The “Gheorghe Dima” National Music Academy, 05-2022) -
Културно наслеђе Стига и Пожаревачке Мораве
(Пожаревац : Центар за културу Пожаревац, 03-2022) -
Aspects of Interaction between Radio and Recording Industry: Example of the His Master’s Voice concerts on Radio Belgrade Programme / Аспекти интеракције између радија и дискографске индустрије: пример His Master’s Voice концерата на програму Радио Београда
(Београд : Музиколошки институт САНУ, 2022) -
Reactions to the first Music Biennale Zagreb (1961) in Belgradian Daily Newspapers / Реакције на први Mузички бијенале Загреб (1961) у београдској дневној штампи
(Београд : Музиколошки институт САНУ, 2022) -
Applying the Concept of Musical Social Entrainment in Researching Tambura Practice in Serbia / Примена концепта музичког друштвеног усклађивања у истраживању тамбурашке праксе у Србији
(Београд : Музиколошки институт САНУ, 2022) -
Two Faces of Mystification: The Representation of the Holocaust in Arnold Schoenberg's A Survivor from Warsaw and Steve Reich's Different Trains / Два лица мистификације: представљање Холокауста у делима A Survivor from Warsaw Арнолда Шенберга и Different Trains Стива Рајша
(Београд : Музиколошки институт САНУ, 2022) -
When The Curtain Falls: The Sustainability of Incidental Music / Након спуштања завесе: одрживост примењене музике
(Београд : Музиколошки институт САНУ, 2022) -
Contemporary Lithuanian Musical Folklore Releases: Widening the Experiences / Савремена литванска музичкофолклорна издања: ширење искустава
(Београд : Музиколошки институт САНУ, 2022) -
The Introduction of Copyright in the Early Record Industry and Implications of Authorship for Popular Music in Croatia from 1929–1960s / Увођење ауторског права у раној музичкој индустрији и импликације ауторства за популарну музику у Хрватској између 1929. и 1960-их
(Београд : Музиколошки институт САНУ, 2022) -
Милан Милојковић, Дигитална технологија у српској уметничкој музици, Нови Сад, Матица српска, 2020. ISBN 978-86-7946-332-6
(Београд : Музиколошки институт САНУ, 2022) -
Сања Ранковић и Мирјана Закић, Српско певачко наслеђе централног дела Косова и Метохије, Нови Сад: Матица српска, 2019, 312 стр. ISBN 978-86-7964-303-6
(Београд : Музиколошки институт САНУ, 2022) -
Музикологија / Musicology 32 (I/2022)
(Београд : Музиколошки институт САНУ, 2022) -
The tunes of Diplomatic Notes. Music Music and Diplomacy in Southeast Europe (18th–20th century). Edited by Ivana Vesić, Vesna Peno, Boštjan Udovič. Belgrade and Ljubljana: Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts – University of Ljubljana, Faculty of Social Sciences, 2020. ISBN 978-86-80639-54-3
(Beograd : Muzikološki institut Srpske akademije nauka i umetnosti, 2021) -
Noi istorii ale muzicilor românești. 2 vols: I. De la vechi manuscrise la prioda modernă a muzicii românești; II. Ideologi, instituții și direcții componistice în muzica românească din secolele XX–XXI. Еds. Valentina Sandu-Dediu and Nicolae Gheorghiță. Bucharest: Editura Muzicală, 2020, 372 + 444 pp. ISBN 978-973-42-1155-5 (Vol. I) and 978-973-42-1156-2 (Vol. II)
(Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts, 2021)