Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
Музиколошки институт САНУ основан је 1948. године као први музиколошки институт у тадашњој држави. Институт спроводи проучавање историје и теорије музике, затим етномузикологије, естетике музике; истраживања су усмерена на српску музику и њене везе са музичким стваралаштвом и културом у суседним и европским земљама. Институт поседује архив, фоноархив, фототеку, богату нототеку и библиотеку. Поред научноистраживачког рада, у Институту је увек постојала и широка просветна и културна активност, посвећена стручњацима, али и најширим круговима слушалаца заинтересованих за српску музичку баштину и њен положај у балканским и европским оквирима.
....................................
Institute of Musicology SASA was founded in 1948 as the first institute of musicology in the former Yugoslavia. The Institute conducts study of history and theory of music and explorations in ethnomusicology and music aesthetics; studies have focused on the Serbian music and its links with music culture in the neighbouring and European countries. The Institute has its archive, phonoarchive, photographic collection, and a rich library. Beside scholarly research, the Institute has always been engaged in a spectrum of educational and cultural activities, targeting not only expert audience, but also a wider circle of public interested in the Serbian musical heritage and its position in the Balkan and European context.
....................................
Collections in this community
Recent Submissions
-
Свет музике у стваралаштву Лазе Костића
(Београд : Институт за књижевност и уметност, 2021) -
Glas i telo kao predmet istraživanja: pogled iz muzikologije / Voice and Body as the Subject of Research: A View from Musicology
(Split : Umjetnička akademija u Splitu, 12-2020) -
Banatski Falstaf. Komična opera Pop Ćira i pop Spira Dejana Despića. [Banatian Falstaff. Comic opera Priest Cira and Priest Spira by Dejan Despic]. Ed. Sonja Marinković and Nemanja Sovtić. Novi Sad: Kulturni centar Vojvodine Miloš Crnjanski, Beograd: Muzikološko društvo Srbije, 2019, 208 pages, ISBN 978-86-80384-58-0
(Belgrade : Faculty of Music, Department of Musicology, 2020) -
Драма "Модел" Миленка Пауновића / "Model", a Play by Milenko Paunović
(Нови Сад : Матица српска, 2020) -
The Balkans of the Balkans: The Meaning of Autobalkanism in Regional Popular Music
(Basel: MDPI, 2020) -
Ivana Medić, Theory and Practice of Gesamtkunstwerk in the 20th and 21st Centuries – Karlheinz Stockhausen’s Operatic Cycle LIGHT/LICHT; Belgrade: Institute of Musicology SASA, 2019, ISBN 978-86-80639-33-8
(Sarajevo : INSAM Institute for Contemporary Artistic Music, 2020) -
Марија Думнић Вилотијевић Звуци носталгије: Историја староградске музике у Србији. Београд: Чигоја штампа, Музиколошки институт САНУ, 2019. ISBN 978-86-531-0502-0
(Београд : Музиколошки институт Српске академије наука и уметности, 2020) -
Ивана Весић, Весна Пено Између уметности и живота. O делатности удружења музичара у Краљевини СХС/ Југославији. Београд: Музиколошки институт САНУ, 2017. ISBN: 978-86-80639-35-2
(Београд : Музиколошки институт Српске академије наука и уметности, 2020) -
An Extrovert and a Misanthrope: Comparative Analysis of Virtuoso Aspects and the Impact of Personalities in Franz Liszt’s Piano Concerto No. 1 in E-flat Major and Alkan’s Concerto for Piano Solo / Ekstrovert i mizantrop: komparativna analiza virtuoznih aspekata i uticaja ličnosti u „Klavirskom knocertu br. 1“ u Es-duru Franca Lista i Alkanovog „Koncerta za solo klavir“
(Novi Sad : Univerzitet u Novom Sadu, Akademija umetnosti, 2020) -
Glas kao medij i „Objet petit a”: muzikološki upis u studije glasa / Voice as Medium and Objet petit a: Musicological Contribution to Voice Studies
(Бања Лука : Академија умјетности Универзитета у Бањој Луци, Бања Лука : Академија наука и умјетности Републике Српске, Бања Лука : Музиколошко друштво Републике Српске, 2020) -
Некоторые аспекты фортепианного письма Шарля Валантена Алькана / Some Aspects of Charles-Valentin Alkan's Piano Style
(Петрозаводск : Петрозаводская государственная консерватория имени А. К. Глазунова, 2020) -
Nekoliko teza o umerenom modernizmu i tradiciji / A few Thesis on Moderate(d) Modernism and Tradition
(Бања Лука : Академија умјетности у Бањој Луци, Бања Лука : Академија наука и умјетности Републике Српске, Бања Лука : Музиколошко друштво Републике Српске, 2020) -
On the Connection of Musico-rhetorical Strategies and Marian Topic/Topos in Renaissance Motets / О спрези музичко-реторичких стратегија и маријанске топике/топоса у ренесансним мотетима
(Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts, 2020) -
Централна ротација правилних (и неправилних) музичких полигона / Central Rotation of Regular (and Irregular) Musical Poligons
(Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts, 2020) -
„Tote aber leben länger“. The Second Viennese School and its Place in the Reflections of Selected Composers from the Second Half of the Twentieth Century (Lutosławski, Ligeti, Lachenmann, Harvey) / „Tote aber leben länger“. Друга бечка школа и њено место у промишљањима одабраних композитора друге половине XX века (Лутославски, Лигети, Лахенман, Харви)
(Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts, 2020) -
Косово и Метохија: Музичка слика мултикултуралности 50-их и 60-их година XX века / Kosovo and Metohija: а Musical Image of Multiculturalism in the 1950s and 1960s. Уреднице: др Данка Лајић Михајловић и др Јелена Јовановић, дописни члан САНУ / Editors: Danka Lajić Mihajlović, PhD and Jelena Jovanović, PhD, corresponding member of SASA. Београд: Музиколошки институт САНУ / Belgrade: Institute of Musicology SASA, 2018. Едиција „Звучна ризница“ / Edition “Sound Treasury”
(Београд : Музиколошки институт Српске академије наука и уметности, 2020) -
William Byrd and the Limits of Formal Music Analysis / Вилијам Берд и ограничења формалне анализе музике
(Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts, 2020) -
Music, Language and Identity in Greece. Defining a National Art Music in the Nineteenth and Twentieth Centuries. Edited by Polina Tambakaki, Panos Vlagopoulos, Katerina Levidou and Roderick Beaton. London and New York: Routledge 2020. ISBN 978-1-138-28002-1 xiv+318pp.
(Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts, 2020) -
INSAM Journal of Contemporary Music, Art and Technology 5 (II/2020)
(Sarajevo : INSAM Institute for Contemporary Artistic Music, 2020)