Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 24
Serbian church chant in the service of national ideology / Српско црквено појање у служби националне идеологије
(Музикологија / Musicology, 2016)
In this paper we investigate the process of the creation and embodiment of the concept of Serbian folk church chant throughout the 19th and the beginning of the 20th century among Serbian intellectuals and scholars. In ...
Улазак у Коларчеву задужбину: културна делатност и музичка публика / The Entry to Kolarac Foundation: Cultural Activity and Music Audience
(Београд : Музиколошки институт Српске академије наука и уметности, 2016)
Неприкосновеној репутацији коју је у читавом региону стекла Задужбина Илије Милосављевића Коларца (позната још и под именом Коларчева задужбина) у Београду (основана 1878. године) допринели су квалитет и разноврсност ...
Crisis Concealing Light / Криза прeкрива светлост
(Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts, 2016)
In this article I discuss the blossoming of musical life in Greece that begun in
1974, simultaneously with the growth of the debt crisis. Communist musicians
returned from exile and they were hailed as heroes while their ...
Васиљевићеви зборници народних мелодија: српско музичко благо / Vasiljević's Collections of Folk Melodies: A Serbian Musical Treasure
(Београд : Музиколошки институт Српске академије наука и уметности, 2016)
После осврта на кључне доприносе Миодрага А. Васиљевића (1903–1963)
развоју српске етномузикологије, ауторка посвећује пажњу свакој од његових
дванаест зборничких публикација, од којих су неке (превасходно постхумна
издања) ...
Организација наставе солфеђа у Србији од друге половине XIX века до данас ‒ достигнућа и тековине / The Organisation of Solfege Pedagogy in Serbia from the Second Half of the 19th Century until Today – Achievements and Attainments
(Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts, 2016)
У овом истраживању смо се бавили развојем уметничке музике, музичке
педагогије и наставе солфеђа у Србији у периоду од друге половине
XIX века до данас. У раду је представљена хронологија институционализације
музичког ...
Overcoming the Crisis of Tonality: The Resemantized Tonality of Modernism / Превазилажење кризе тоналитета: ресемантизовани тоналитет модернизма
(Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts, 2016)
In this article I analyse the context and features of resemantized tonality, historically
linked with the first half of the 20th century. The renewed interest in
tonality occurred after the crisis of tonality — the system ...
The place of ‘Russian music’ on the Мulticultural Map of Europe / Место "руске музике" на мултикултуралној мапи Европе
(Belgrade : Institue of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts, 2016)
Both Russian and non-Russian composers and music critics willingly used the notion of Russian exoticism to differentiate the Russian musical
legacy from the (western) European tradition, especially in the 19th century.
At ...
Playing with Anthems: the Formation of the Cult of Empress Elisabeth in Hungarian Music / Поигравање химнама формирање култа царице Елизабете у мађарској уметничкој музици
(Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts, 2016)
In this paper I reveal how the cult of Empress Elisabeth affected the reception of
three different volumes of Hungarian music. These three works are: Erzsébet-emlény
(Elisabeth Memorial Album, 1854) edited by Kornél ...
Усуд постмодерног света: о Меланхолији и Револту Милана Михајловића / The Fate of the Postmodern World: on Melancholy and Rebellion by Milan Mihajlović
(Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts, 2016)
Предмет рада су два нова дела Милана Михајловића изведена у оквиру трибине
Нови звучни простори на фестивалу БУНТ у Београду, новембра 2015.
године. Композиције Меланхолија (2014) и Револт (2015) у раду се анализирају
и ...
Музика и криза / Music and Crisis
(Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts, 2016)
У овом прилогу аутор кризу разуме у модерном смислу, не као претњу, већ
као самопокретачки погон уметности. Утолико криза није оно што уметности
долази споља, што је погађа као болест или временска непогода,
већ је увек ...