DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrilic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   DAIS
  • Византолошки институт САНУ / Institute for Byzantine Studies SASA
  • Византолошки институт САНУ - Општа колекција / The Institute for Byzantine Studies SASA - General Collection
  • View Item
  •   DAIS
  • Византолошки институт САНУ / Institute for Byzantine Studies SASA
  • Византолошки институт САНУ - Општа колекција / The Institute for Byzantine Studies SASA - General Collection
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Владар и манастир

The ruler and his monastery

Thumbnail
2015
bitstream_38697.pdf (5.742Mb)
Authors
Максимовић, Љубомир
Contributors
Миљковић, Бојан
Џелебџић, Дејан
Article (Published version)
,
Византолошки институт САНУ; Задужбина светог манастира Хиландара
Metadata
Show full item record
Abstract
Једно од најзначајнијих питања владарске идеологије Немањића, било је питање односа владара према свом вечном почивалишту. Правих услова за династички маузолеј у Србији није било и српски владари, углавном сваки за себе, подижу гробну цркву и одговарајући манастирски комплекс. Такође, сваки од њих, водећи за живота политику на самосвојан и у суштини аутократски начин, али често навлачећи монашку ризу пред крај владавине, очекује да ће после смрти бити канонизован. Сопствени маузолеј у облику манастира је онда логична последица и он, у извесном смислу, постаје реплика Немањиног маузолеја. То је део схватања да Студеница, иако узор, не може бити опште заупокојено место за владаре, што се већ јасно види у Милешеви. Потоњи развитак је, не само у идејном него и у политичком смислу потврдио такво схватање.
One of the most important questions about the royal ideology of the Nemanjić dynasty is the nature of the relationship of the ruler towards his most important endowment, his eternal legacy. This relationship could not be left to the whim of every individual ruler; rather it had to be formed within the framework of general conditions in the country, on the one hand, and on the other, within the dynastic politics and traditions of the ruling family. Serbia was a state with no real urban life and no fixed capital city. This precluded the establishment of a mausoleum church of the urban type. An original solution was established by the founder of the dynasty.
Keywords:
Студеница / маузолеј / Немања / Владислав / Милутин
Source:
ΠΕΡΙΒΟΛΟΣ, 2015, 44, 1, 93-98
Publisher:
  • Београд : Византолошки институт САНУ
  • Београд : Задужбина светог манастира Хиландара
Projects:
  • Tradition, Innovation and Identity in the Byzantine World (RS-177032)
Note:
  • Mélanges offerts à Mirjana Živojinović/Зборник у част Мирјане Живојиновић

ISBN: 978-86-83883-19-6

[ Google Scholar ]
URI
https://dais.sanu.ac.rs/123456789/9139
Collections
  • Византолошки институт САНУ - Општа колекција / The Institute for Byzantine Studies SASA - General Collection
Institution
Византолошки институт САНУ / Institute for Byzantine Studies SASA
TY  - JOUR
AU  - Максимовић, Љубомир
PY  - 2015
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/9139
AB  - Једно од најзначајнијих питања владарске идеологије Немањића, било је питање односа владара према свом вечном почивалишту. Правих услова за династички маузолеј у Србији није било и српски владари, углавном сваки за себе, подижу гробну цркву и одговарајући манастирски комплекс. Такође, сваки од њих, водећи за живота политику на самосвојан и у суштини аутократски начин, али често навлачећи монашку ризу пред крај владавине, очекује да ће после смрти бити канонизован. Сопствени маузолеј у облику манастира је онда логична последица и он, у извесном смислу, постаје реплика Немањиног маузолеја. То је део схватања да Студеница, иако узор, не може бити опште заупокојено место за владаре, што се већ јасно види у Милешеви. Потоњи развитак је, не само у идејном него и у политичком смислу потврдио такво схватање.
AB  - One of the most important questions about the royal ideology of the Nemanjić dynasty is the nature of the relationship of the ruler towards his most important endowment, his eternal legacy. This relationship could not be left to the whim of every individual ruler; rather it had to be formed within the framework of general conditions in the country, on the one hand, and on the other, within the dynastic politics and traditions of the ruling family. Serbia was a state with no real urban life and no fixed capital city. This precluded the establishment of a mausoleum church of the urban type. An original solution was established by the founder of the dynasty.
PB  - Београд : Византолошки институт САНУ
PB  - Београд : Задужбина светог манастира Хиландара
T2  - ΠΕΡΙΒΟΛΟΣ
T1  - Владар и манастир
T1  - The ruler and his monastery
SP  - 93
EP  - 98
VL  - 44
IS  - 1
ER  - 
@article{
author = "Максимовић, Љубомир",
year = "2015",
url = "https://dais.sanu.ac.rs/123456789/9139",
abstract = "Једно од најзначајнијих питања владарске идеологије Немањића, било је питање односа владара према свом вечном почивалишту. Правих услова за династички маузолеј у Србији није било и српски владари, углавном сваки за себе, подижу гробну цркву и одговарајући манастирски комплекс. Такође, сваки од њих, водећи за живота политику на самосвојан и у суштини аутократски начин, али често навлачећи монашку ризу пред крај владавине, очекује да ће после смрти бити канонизован. Сопствени маузолеј у облику манастира је онда логична последица и он, у извесном смислу, постаје реплика Немањиног маузолеја. То је део схватања да Студеница, иако узор, не може бити опште заупокојено место за владаре, што се већ јасно види у Милешеви. Потоњи развитак је, не само у идејном него и у политичком смислу потврдио такво схватање., One of the most important questions about the royal ideology of the Nemanjić dynasty is the nature of the relationship of the ruler towards his most important endowment, his eternal legacy. This relationship could not be left to the whim of every individual ruler; rather it had to be formed within the framework of general conditions in the country, on the one hand, and on the other, within the dynastic politics and traditions of the ruling family. Serbia was a state with no real urban life and no fixed capital city. This precluded the establishment of a mausoleum church of the urban type. An original solution was established by the founder of the dynasty.",
publisher = "Београд : Византолошки институт САНУ, Београд : Задужбина светог манастира Хиландара",
journal = "ΠΕΡΙΒΟΛΟΣ",
title = "Владар и манастир, The ruler and his monastery",
pages = "93-98",
volume = "44",
number = "1"
}
Максимовић Љ. Владар и манастир. ΠΕΡΙΒΟΛΟΣ. 2015;44(1):93-98
,& Максимовић, Љ. (2015). Владар и манастир.
ΠΕΡΙΒΟΛΟΣБеоград : Византолошки институт САНУ., 44(1), 93-98. 
Максимовић Љубомир, "Владар и манастир" 44, no. 1 (2015):93-98

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

re3dataOpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutionsAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

re3dataOpenAIRERCUB