dc.description.abstract | Monografija pod nazivom Teorija i praksa Gesamtkunstwerka u XX i XXI veku – Operski ciklus SVETLOST / LICHT Karlhajnca Štokhauzena rezultat je moje dugogodišnje fascinacije, s jedne strane, fenomenom Gesamtkunstwerka – sveobuhvatnog umetničkog dela – a s druge, stvaralaštvom Karlhajnca Štokhauzena, jednog od najmarkatnijih protagonista evropske muzičke
avangarde posle Drugog svetskog rata. Štokhauzenovim opusom bavim se još od studentskih dana, a prvi rad posvećen njegovoj intuitivnoj muzici objavila sam, sada već davne, 2003. godine. Tokom jula i avgusta naredne, 2004. godine, imala sam čast i privilegiju da lično upoznam Štokhauzena i da neposredno učim od njega i njegovih saradnika, kao polaznica Letnjeg kursa iz kompozicije i interpretacije u Kirtenu (Nemačka), u organizaciji Štokhauzenove fondacije za muziku (Stockhausen-Stiftung für Musik). Nadahnuta ovim iskustvom, objavila sam detaljan osvrt na Štokhauzenov kreativni i pedagoški pristup u časopisu New Sound, zatim i svoju prvu studiju
posvećenu ciklusu Svetlost;7 a najopsežniji rezultat ovog višegodišnjeg istraživanja bila je moja magistarska teza, rađena pod mentorstvom prof. dr Mirjane Veselinović-Hofman i prof. dr Miodraga (Miška) Šuvakovića, odbranjena na Katedri za muzikologiju i etnomuzikologiju Fakulteta muzičke umetnosti Univerziteta umetnosti u Beogradu, 2005. godine. | sr |