Search
Now showing items 1-10 of 98
Јужнословенски филолог 71.1-2
(Београд : Институт за српски језик САНУ, 2015)
O говорима црногорских колониста на подручју Бачке / On the Subject of Speech of Montenegrin Colonists in the Region of Bačka
(Подгорица : Издавачки центар Матице српске - Друштва чланова у Црној Гори, 2018)
У раду је приказан преглед досадашњих истраживања досеље-
ничких говора у Војводини и указано је на могућу поделу говорâ црногорских
колониста који су се у периоду 1945-1948. доселили на подручје Бачке. На
основу ...
Стереотипи о Грцима у српском језику
(Београд : Етнографски институт САНУ, 2006)
На примеру творбеног гнезда етнонима Грк из Речника ЈАЗУ представљен је са дијахроног аспекта стереотип о Грцима у српском језику, у коме је реализована колективна или индивидуална представа о Грцима, са препознатљивим ...
Јужнословенски филолог 72.1-2
(Београд : Институт за српски језик САНУ, 2016)
Предлог кодекса употребе српског стандардног језика / Toward a Usage Codification for the Serbian Standard Language
(Београд : Иститут за српски језик САНУ, 2003)
За разлику од осталих словенских језика, српски стандардни језик карактеpише употреба двају изговора (екавског и ијекавског) и двају писама (ћирилице
и латинице). Осим тога, на истом или сусједним просторима функционишу ...
О ’госту’ и ’гостопримству’ у језику и речнику српског језика / О ’госте’ и ’гостеприимстве’ в языке и словаре сербского языка
(Београд : Иститут за српски језик САНУ, 2013)
Опираясь на наблюдения авторов, занимавшихся понятиями
гостя и гостеприимства в сербской традиционной культуре и анализируя материал, имеющийся в Словаре САНИ – Сербской академии
наук и искусств, мы пришли к следующим ...
Језичко-стилске одлике рекламно-пропагандног жанра у политичком дискурсу / Linguistic and stylistic features of the genre of advertising and propaganda in political discourse
(Универзитет у Београду, Филолошки факултет, 2016)
Предмет овог истраживања су језичко-стилске одлике рекламно-пропагандног жанра у оквиру политичког дискурса на материјалу српског језика.Под рекламно-пропагандним жанром у политичком дискурсу подразумевамоговорне, писане ...
Допунска реченица уз каузативно-манипулативне глаголе / Complement Sentences – Complementizers of Causative-Manipulative Verbs
(Београд : Институт за српски језик САНУБеоград : Српска академија наука и уметности, 2015)
У раду се наводе и тумаче кључна структурна и семантичка обележја допунских реченица које имају функцију објекта, директног или
индиректног, уз један тип каузативних глагола – каузативно-манипула тивне. С обзиром на то ...
Граматички статус спацијалне клаузе – на други поглед / Грамматический статус придаточного предложения места – на второй взгляд
(Београд : Институт за српски језик САНУБеоград : Српска академија наука и уметности, 2018)
Полазећи од главних структурно-семантичких одлика релативних
и спацијалних клауза,1 у раду се разматрају и вреднују критеријуми на
којима се темељи разликовање ова два реченична типа те на основу којих се
поједини облици ...
О социјалним фемининативима у српском и другим словенским језицима / Оn Social Femininatives in Serbian AND other Slavic Languages
(Београд : Институт за српски језик САНУБеоград : Српска академија наука и уметности, 2016)
Social femininatives, such as Serbian певачица, учитељица, управница, available
in all Slavic languages, have in recent decades become a subject of language policy
based on political correctness in the field of gender ...