DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrilic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   DAIS
  • Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
  • МИ САНУ - Радови истраживача / MI SASA - Researchers' publications
  • View Item
  •   DAIS
  • Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
  • МИ САНУ - Радови истраживача / MI SASA - Researchers' publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Домаћи репертоар опере Народног позоришта у Београду (1970-1990)

National Repertoire of the Opera of the National Theater in Belgrade (1970-1990)

Thumbnail
2020
V_Spasic_YU_ideja.pdf (4.353Mb)
Authors
Спасић, Вања
Contributors
Веселиновић-Хофман, Мирјана
Атанасовски, Срђан
Совтић, Немања
Book part (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
У самоуправној социјалистичкој Југославији, култура је посматрана као делатност од посебног друштвеног интереса. Она је постала поље у којем је требало да се ‘удруженим радом’ превлада дистанца између радног човека и културе уопште, односно да се уметност приближи радним људима. Институције културе имале су задатак да остваре висок степен културне и друштвене свести у циљу ослобођења културе од класних ограничења и детерминација. У том контексту, предмет овог рада јесте представљање начина на који је Опера Народног позоришта одговорила на тај задатак, где је акценат постављен на заступљеност домаће (југословенске) опере на репертоару поменуте институције. У раду је проблематизован појам „југословенски репертоар” с обзиром на тадашњу организациону и репертоарску политику. Циљ овог рада је да се представе оперска дела композитора са простора СФР Југославије и њихова рецепцијa у београдској штампи.
In socialist self-management Yugoslavia, culture was viewed as a matter of particular social interest. It became a field in which the distance between a laborer and culture in general should be overcome by associated labor, that is, in which art should come closer to working people. Cultural institutions had the task to achieve a high level of cultural and social awareness, in order to free culture from class constraints and determinations. In this context, the subject of this paper is the presentation of the way the Opera of the National Theater in Belgrade responded to this task, where the emphasis is placed on the representation of the national (Yugoslav) opera on the repertoire of the mentioned institution. The paper will discuss the term “Yugoslav repertoire” with regard to the then organizational and repertoire policy. The aim of this paper is to present operatic pieces by composers from the territory of SFR Yugoslavia and the reception of these pieces in the Belgrade p...ress.

Keywords:
самоуправљање / Опера Народног позоришта у Београду / домаћи оперски репертоар / рецепција
Source:
Југословенска идеја у/о музици. Зборник радова са научног скупа одржаног 25-26. маја 2019. године, 2020, 196-211
Publisher:
  • Београд : Музиколошко друштво Србије
  • Нови Сад : Матица српска
Projects:
  • Serbian musical identities within local and global frameworks: traditions, changes, challenges (RS-177004)

Cobiss ID: 14880265

ISBN: 978-86-7946-306-7

[ Google Scholar ]
URI
http://dais.sanu.ac.rs/123456789/8982
Collections
  • МИ САНУ - Радови истраживача / MI SASA - Researchers' publications
Institution
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
TY  - CHAP
AU  - Спасић, Вања
PY  - 2020
UR  - http://dais.sanu.ac.rs/123456789/8982
AB  - У самоуправној социјалистичкој Југославији, култура је посматрана као
делатност од посебног друштвеног интереса. Она је постала поље у којем је требало
да се ‘удруженим радом’ превлада дистанца између радног човека и културе уопште,
односно да се уметност приближи радним људима. Институције културе имале су задатак да остваре висок степен културне и друштвене свести у циљу ослобођења културе од класних ограничења и детерминација. У том контексту, предмет овог рада јесте
представљање начина на који је Опера Народног позоришта одговорила на тај задатак,
где је акценат постављен на заступљеност домаће (југословенске) опере на репертоару
поменуте институције. У раду је проблематизован појам „југословенски репертоар” с
обзиром на тадашњу организациону и репертоарску политику. Циљ овог рада је да се
представе оперска дела композитора са простора СФР Југославије и њихова рецепцијa
у београдској штампи.
AB  - In socialist self-management Yugoslavia, culture was viewed as a matter of particular social
interest. It became a field in which the distance between a laborer and culture in general
should be overcome by associated labor, that is, in which art should come closer to working
people. Cultural institutions had the task to achieve a high level of cultural and social
awareness, in order to free culture from class constraints and determinations. In this context,
the subject of this paper is the presentation of the way the Opera of the National Theater
in Belgrade responded to this task, where the emphasis is placed on the representation of
the national (Yugoslav) opera on the repertoire of the mentioned institution. The paper will
discuss the term “Yugoslav repertoire” with regard to the then organizational and repertoire
policy. The aim of this paper is to present operatic pieces by composers from the territory of
SFR Yugoslavia and the reception of these pieces in the Belgrade press.
PB  - Београд : Музиколошко друштво Србије
PB  - Нови Сад : Матица српска
T2  - Југословенска идеја у/о музици. Зборник радова са научног скупа одржаног 25-26. маја 2019. године
T1  - Домаћи репертоар опере Народног позоришта у Београду (1970-1990)
T1  - National Repertoire of the Opera of the National Theater in Belgrade (1970-1990)
SP  - 196
EP  - 211
ER  - 
@article{
author = "Спасић, Вања",
year = "2020",
url = "http://dais.sanu.ac.rs/123456789/8982",
abstract = "У самоуправној социјалистичкој Југославији, култура је посматрана као
делатност од посебног друштвеног интереса. Она је постала поље у којем је требало
да се ‘удруженим радом’ превлада дистанца између радног човека и културе уопште,
односно да се уметност приближи радним људима. Институције културе имале су задатак да остваре висок степен културне и друштвене свести у циљу ослобођења културе од класних ограничења и детерминација. У том контексту, предмет овог рада јесте
представљање начина на који је Опера Народног позоришта одговорила на тај задатак,
где је акценат постављен на заступљеност домаће (југословенске) опере на репертоару
поменуте институције. У раду је проблематизован појам „југословенски репертоар” с
обзиром на тадашњу организациону и репертоарску политику. Циљ овог рада је да се
представе оперска дела композитора са простора СФР Југославије и њихова рецепцијa
у београдској штампи., In socialist self-management Yugoslavia, culture was viewed as a matter of particular social
interest. It became a field in which the distance between a laborer and culture in general
should be overcome by associated labor, that is, in which art should come closer to working
people. Cultural institutions had the task to achieve a high level of cultural and social
awareness, in order to free culture from class constraints and determinations. In this context,
the subject of this paper is the presentation of the way the Opera of the National Theater
in Belgrade responded to this task, where the emphasis is placed on the representation of
the national (Yugoslav) opera on the repertoire of the mentioned institution. The paper will
discuss the term “Yugoslav repertoire” with regard to the then organizational and repertoire
policy. The aim of this paper is to present operatic pieces by composers from the territory of
SFR Yugoslavia and the reception of these pieces in the Belgrade press.",
publisher = "Београд : Музиколошко друштво Србије, Нови Сад : Матица српска",
journal = "Југословенска идеја у/о музици. Зборник радова са научног скупа одржаног 25-26. маја 2019. године",
title = "Домаћи репертоар опере Народног позоришта у Београду (1970-1990), National Repertoire of the Opera of the National Theater in Belgrade (1970-1990)",
pages = "196-211"
}
Спасић В. Домаћи репертоар опере Народног позоришта у Београду (1970-1990). Југословенска идеја у/о музици. Зборник радова са научног скупа одржаног 25-26. маја 2019. године. 2020;:196-211
,& Спасић, В. (2020). Домаћи репертоар опере Народног позоришта у Београду (1970-1990).
Југословенска идеја у/о музици. Зборник радова са научног скупа одржаног 25-26. маја 2019. годинеБеоград : Музиколошко друштво Србије., null, 196-211. 
Спасић Вања, "Домаћи репертоар опере Народног позоришта у Београду (1970-1990)" null (2020):196-211

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

re3dataOpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutionsAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

re3dataOpenAIRERCUB