Josip Slavenski: skice, beleške, crteži
Josip Slavenski: Sketches, Notes, Drawings
Аутори
Bralović, MilošОстала ауторства
Веселиновић-Хофман, МирјанаАтанасовски, Срђан
Совтић, Немања
Поглавље у монографији (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
U rukopisnoj zaostavštini Josipa Slavenskog (1896–1955) koja se čuva u
Biblioteci Fakulteta muzičke umetnosti u Beogradu, pored notnog materijala koji čini
njen najveći deo, nalazi se pozamašan broj različitih beležaka, muzičkih skica i crteža. Taj
možda manje poznati deo rukopisne zaostavštine svedoči o kompozitorovoj širokoj paleti
interesovanja za fundamentalne nauke i njihovu potencijalnu vezu sa muzikom. Kada je
reč o beleškama, one se najčešće tiču astroakustike i elektroakustičke muzike; crteži pak
više otkrivaju kompozitorova pomenuta interesovanja za fundamentalne nauke, dok notne
beleške, čini se, najviše ukazuju na načine na koje bi se sve različite naučne i umetničke grane
koje je Slavenski poznavao, stapale u zvuk. Stoga, u ovom radu cilj je da se prikažu neke od
najrazličitijih kompozitorovih beležaka iz rukopisne zaostavštine i samim tim osvetle neke,
čini se manje poznate, strane njegove poetike.
In this paper, the author tried to analyse various manuscripts from the Josip Slavenski’s
Manuscript Legacy, which is kept at the Faculty of Music Library in Belgrade. Next, to sheet
music manuscripts, which make up for the majority of this legacy, there are various notes,
sketches and drawings, which discover numerous interests of Slavenski. Therefore the author
tried to split them into three groups: 1) mass songs and various correspondencies regarding
the social engagement of Slavenski; 2) notes and sketches related to musical folklore and
ornithology; 3) drawings, sketches and notes regarding the astroacoustics and relations between
music and fundamental sciences. Therefore, the conclusion is that all the interests of
Slavenski are in many ways interconnected, that the boundaries between them are no longer
visible. Thus the Yugoslav idea is surpassed and upgraded by the composer’s will to discover
the mysteries of the universe.
Кључне речи:
Josip Slavenski / rukopisna zaostavština / arhiv Biblioteke FMU / skice / beleške / crtežiИзвор:
Југословенска идеја у/о музици. Зборник радова са научног скупа одржаног 25-26. маја 2019. године, 2020, 154-167Издавач:
- Београд : Музиколошко друштво Србије
- Нови Сад : Матица српска
Финансирање / пројекти:
Институција/група
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASATY - CHAP AU - Bralović, Miloš PY - 2020 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/8981 AB - U rukopisnoj zaostavštini Josipa Slavenskog (1896–1955) koja se čuva u Biblioteci Fakulteta muzičke umetnosti u Beogradu, pored notnog materijala koji čini njen najveći deo, nalazi se pozamašan broj različitih beležaka, muzičkih skica i crteža. Taj možda manje poznati deo rukopisne zaostavštine svedoči o kompozitorovoj širokoj paleti interesovanja za fundamentalne nauke i njihovu potencijalnu vezu sa muzikom. Kada je reč o beleškama, one se najčešće tiču astroakustike i elektroakustičke muzike; crteži pak više otkrivaju kompozitorova pomenuta interesovanja za fundamentalne nauke, dok notne beleške, čini se, najviše ukazuju na načine na koje bi se sve različite naučne i umetničke grane koje je Slavenski poznavao, stapale u zvuk. Stoga, u ovom radu cilj je da se prikažu neke od najrazličitijih kompozitorovih beležaka iz rukopisne zaostavštine i samim tim osvetle neke, čini se manje poznate, strane njegove poetike. AB - In this paper, the author tried to analyse various manuscripts from the Josip Slavenski’s Manuscript Legacy, which is kept at the Faculty of Music Library in Belgrade. Next, to sheet music manuscripts, which make up for the majority of this legacy, there are various notes, sketches and drawings, which discover numerous interests of Slavenski. Therefore the author tried to split them into three groups: 1) mass songs and various correspondencies regarding the social engagement of Slavenski; 2) notes and sketches related to musical folklore and ornithology; 3) drawings, sketches and notes regarding the astroacoustics and relations between music and fundamental sciences. Therefore, the conclusion is that all the interests of Slavenski are in many ways interconnected, that the boundaries between them are no longer visible. Thus the Yugoslav idea is surpassed and upgraded by the composer’s will to discover the mysteries of the universe. PB - Београд : Музиколошко друштво Србије PB - Нови Сад : Матица српска T2 - Југословенска идеја у/о музици. Зборник радова са научног скупа одржаног 25-26. маја 2019. године T1 - Josip Slavenski: skice, beleške, crteži T1 - Josip Slavenski: Sketches, Notes, Drawings SP - 154 EP - 167 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_8981 ER -
@inbook{ author = "Bralović, Miloš", year = "2020", abstract = "U rukopisnoj zaostavštini Josipa Slavenskog (1896–1955) koja se čuva u Biblioteci Fakulteta muzičke umetnosti u Beogradu, pored notnog materijala koji čini njen najveći deo, nalazi se pozamašan broj različitih beležaka, muzičkih skica i crteža. Taj možda manje poznati deo rukopisne zaostavštine svedoči o kompozitorovoj širokoj paleti interesovanja za fundamentalne nauke i njihovu potencijalnu vezu sa muzikom. Kada je reč o beleškama, one se najčešće tiču astroakustike i elektroakustičke muzike; crteži pak više otkrivaju kompozitorova pomenuta interesovanja za fundamentalne nauke, dok notne beleške, čini se, najviše ukazuju na načine na koje bi se sve različite naučne i umetničke grane koje je Slavenski poznavao, stapale u zvuk. Stoga, u ovom radu cilj je da se prikažu neke od najrazličitijih kompozitorovih beležaka iz rukopisne zaostavštine i samim tim osvetle neke, čini se manje poznate, strane njegove poetike., In this paper, the author tried to analyse various manuscripts from the Josip Slavenski’s Manuscript Legacy, which is kept at the Faculty of Music Library in Belgrade. Next, to sheet music manuscripts, which make up for the majority of this legacy, there are various notes, sketches and drawings, which discover numerous interests of Slavenski. Therefore the author tried to split them into three groups: 1) mass songs and various correspondencies regarding the social engagement of Slavenski; 2) notes and sketches related to musical folklore and ornithology; 3) drawings, sketches and notes regarding the astroacoustics and relations between music and fundamental sciences. Therefore, the conclusion is that all the interests of Slavenski are in many ways interconnected, that the boundaries between them are no longer visible. Thus the Yugoslav idea is surpassed and upgraded by the composer’s will to discover the mysteries of the universe.", publisher = "Београд : Музиколошко друштво Србије, Нови Сад : Матица српска", journal = "Југословенска идеја у/о музици. Зборник радова са научног скупа одржаног 25-26. маја 2019. године", booktitle = "Josip Slavenski: skice, beleške, crteži, Josip Slavenski: Sketches, Notes, Drawings", pages = "154-167", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_8981" }
Bralović, M.. (2020). Josip Slavenski: skice, beleške, crteži. in Југословенска идеја у/о музици. Зборник радова са научног скупа одржаног 25-26. маја 2019. године Београд : Музиколошко друштво Србије., 154-167. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_8981
Bralović M. Josip Slavenski: skice, beleške, crteži. in Југословенска идеја у/о музици. Зборник радова са научног скупа одржаног 25-26. маја 2019. године. 2020;:154-167. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_8981 .
Bralović, Miloš, "Josip Slavenski: skice, beleške, crteži" in Југословенска идеја у/о музици. Зборник радова са научног скупа одржаног 25-26. маја 2019. године (2020):154-167, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_8981 .