Традиционална култура и медији
Traditional culture and media
Book part (Published version)

Српска академија наука и уметности, Огранак САНУ у Нишу
Metadata
Show full item recordAbstract
Појава различитих медија и њихово уплитање у
готово све области човековог стварања представља једну од
битних одредница 20. века. Имајући у виду њихово брзо ширење,
протекли век се може посматрати и кроз призму медија – штампаних, електронских, дигиталних и њиховог утицаја на свакодневни живот. Са појавом штампе свет је постао појединцу
„ближи” и „другачији”, са појавом радија а, нарочито, телевизије
знатно опажљивији, а са дигиталним медијима комуникација
међу појединцима и групама достигла је у ранијим временима
незамисливу брзину и „блискост”. Њихово јачање значило је и веће
уплитање у духовну и материјалну сферу живота, обликујући
свакодневицу, па и самог човека. У времену повећаног коришћења
средстава масовног информисања готово на сваком месту и
времену отвара се простор за дискусију повезану с многим
питањима која изазивају недоумицу, а свакако да је једно од
битних питања – да ли и на који начин у „насталој гужви” претрајавају обрасци традиционалног понашања и култ...уре и који су
начини њихове „употребе” у медијима.
Appearance of different media and their presence in all aspects
of life is one of the important characteristics of the second half of
the 20th and the beginning of 21st century. Regarding the fact that they
have spread quickly, this period may be analysed through the prism of
media (print, electronic, digital) and their influence on everyday life.
With the appearance of the print, world became “closer” to the individual,
and with the appearance of radio, and especially TV it became much
more perceivable. Finally, the development of digital media has given
communication between individuals and groups unimaginable speed
and “closeness”. The development and empowerment of media meant
more influence on spiritual and material spheres of life, shaping everyday
life and individuals. In the era of intensive usage of mass media information,
the window for discussion is opened regarding many questions
that provoke confusion. An important question is whether and in
which way the pat...terns of traditional behaviour and culture have
changed, and which are the ways of their “usage” in media.
Keywords:
медији / традиционална култура / двадесети век / Србија / media / traditional culture / twentieth century / SerbiaSource:
Традиционална естетска култура : медији / Traditional aestetic culture : media, 2019, 53-65Publisher:
- Ниш : САНУ, Огранак САНУ у Нишу
- Ниш : Универзитет у Нишу, Факултет уметности
Funding / projects:
Note:
- Традиционална естетска култура ; књ. 10 (приредио и предговор написао др Драган Жунић) / Traditional aestetic culture ; 10 (edited by Dragan Žunić, PhD).
URI
https://www.ogranaknis.sanu.ac.rs/wp-content/uploads/2020/04/mediji2019final.pdfhttps://dais.sanu.ac.rs/123456789/8944
Institution/Community
Етнографски институт САНУ / Institute of Ethnography SASATY - CHAP AU - Ивановић-Баришић, Милина PY - 2019 UR - https://www.ogranaknis.sanu.ac.rs/wp-content/uploads/2020/04/mediji2019final.pdf UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/8944 AB - Појава различитих медија и њихово уплитање у готово све области човековог стварања представља једну од битних одредница 20. века. Имајући у виду њихово брзо ширење, протекли век се може посматрати и кроз призму медија – штампаних, електронских, дигиталних и њиховог утицаја на свакодневни живот. Са појавом штампе свет је постао појединцу „ближи” и „другачији”, са појавом радија а, нарочито, телевизије знатно опажљивији, а са дигиталним медијима комуникација међу појединцима и групама достигла је у ранијим временима незамисливу брзину и „блискост”. Њихово јачање значило је и веће уплитање у духовну и материјалну сферу живота, обликујући свакодневицу, па и самог човека. У времену повећаног коришћења средстава масовног информисања готово на сваком месту и времену отвара се простор за дискусију повезану с многим питањима која изазивају недоумицу, а свакако да је једно од битних питања – да ли и на који начин у „насталој гужви” претрајавају обрасци традиционалног понашања и културе и који су начини њихове „употребе” у медијима. AB - Appearance of different media and their presence in all aspects of life is one of the important characteristics of the second half of the 20th and the beginning of 21st century. Regarding the fact that they have spread quickly, this period may be analysed through the prism of media (print, electronic, digital) and their influence on everyday life. With the appearance of the print, world became “closer” to the individual, and with the appearance of radio, and especially TV it became much more perceivable. Finally, the development of digital media has given communication between individuals and groups unimaginable speed and “closeness”. The development and empowerment of media meant more influence on spiritual and material spheres of life, shaping everyday life and individuals. In the era of intensive usage of mass media information, the window for discussion is opened regarding many questions that provoke confusion. An important question is whether and in which way the patterns of traditional behaviour and culture have changed, and which are the ways of their “usage” in media. PB - Ниш : САНУ, Огранак САНУ у Нишу PB - Ниш : Универзитет у Нишу, Факултет уметности T2 - Традиционална естетска култура : медији / Traditional aestetic culture : media T1 - Традиционална култура и медији T1 - Traditional culture and media SP - 53 EP - 65 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_8944 ER -
@inbook{ author = "Ивановић-Баришић, Милина", year = "2019", abstract = "Појава различитих медија и њихово уплитање у готово све области човековог стварања представља једну од битних одредница 20. века. Имајући у виду њихово брзо ширење, протекли век се може посматрати и кроз призму медија – штампаних, електронских, дигиталних и њиховог утицаја на свакодневни живот. Са појавом штампе свет је постао појединцу „ближи” и „другачији”, са појавом радија а, нарочито, телевизије знатно опажљивији, а са дигиталним медијима комуникација међу појединцима и групама достигла је у ранијим временима незамисливу брзину и „блискост”. Њихово јачање значило је и веће уплитање у духовну и материјалну сферу живота, обликујући свакодневицу, па и самог човека. У времену повећаног коришћења средстава масовног информисања готово на сваком месту и времену отвара се простор за дискусију повезану с многим питањима која изазивају недоумицу, а свакако да је једно од битних питања – да ли и на који начин у „насталој гужви” претрајавају обрасци традиционалног понашања и културе и који су начини њихове „употребе” у медијима., Appearance of different media and their presence in all aspects of life is one of the important characteristics of the second half of the 20th and the beginning of 21st century. Regarding the fact that they have spread quickly, this period may be analysed through the prism of media (print, electronic, digital) and their influence on everyday life. With the appearance of the print, world became “closer” to the individual, and with the appearance of radio, and especially TV it became much more perceivable. Finally, the development of digital media has given communication between individuals and groups unimaginable speed and “closeness”. The development and empowerment of media meant more influence on spiritual and material spheres of life, shaping everyday life and individuals. In the era of intensive usage of mass media information, the window for discussion is opened regarding many questions that provoke confusion. An important question is whether and in which way the patterns of traditional behaviour and culture have changed, and which are the ways of their “usage” in media.", publisher = "Ниш : САНУ, Огранак САНУ у Нишу, Ниш : Универзитет у Нишу, Факултет уметности", journal = "Традиционална естетска култура : медији / Traditional aestetic culture : media", booktitle = "Традиционална култура и медији, Traditional culture and media", pages = "53-65", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_8944" }
Ивановић-Баришић, М.. (2019). Традиционална култура и медији. in Традиционална естетска култура : медији / Traditional aestetic culture : media Ниш : САНУ, Огранак САНУ у Нишу., 53-65. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_8944
Ивановић-Баришић М. Традиционална култура и медији. in Традиционална естетска култура : медији / Traditional aestetic culture : media. 2019;:53-65. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_8944 .
Ивановић-Баришић, Милина, "Традиционална култура и медији" in Традиционална естетска култура : медији / Traditional aestetic culture : media (2019):53-65, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_8944 .