DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   DAIS
  • Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
  • МИ САНУ - Радови истраживача / MI SASA - Researchers' publications
  • View Item
  •   DAIS
  • Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
  • МИ САНУ - Радови истраживача / MI SASA - Researchers' publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Педагошки аспекти очувања традиције певања уз гусле

Thumbnail
2016
bitstream_33917.pdf (3.993Mb)
Authors
Лајић-Михајловић, Данка
Contributors
Ћоровић, Трифко
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Млади гуслари и они који их подучавају, њихови сродници и педагози, суочавају се са задацима и потешкоћама значајно различитим у односу на време искључиво усмене предаје знања и вештина, па и самих песама и гусларског умећа. Било је то време неписмености, без медија и без педагошких стратегија. Наша деца не само да су одреда писмена, већ користе све савремене технологије као изворе и помагала у ширењу знања и вештина. Осим тога, педагошка наука је напредовала и учење се организује као процес свесне и доследне примене читавих стратегија. Учење певања уз гусле данас се одвија у оквиру породице, али и у оквиру гусларских друштава, па и у музичким школама. То су међусобно битно различите ситуације и имају специфичне проблеме. Овом приликом прича ће бити усмерена на неке опште проблеме, од којих су поједини присутни и међу старијим гусларима.
Keywords:
Србија / певање уз гусле / традиција / педагогија
Source:
Гусле: Лист Савеза гуслара Србије, 2016, XVIII, 29
Publisher:
  • Београд : Савез гуслара Србије
Funding / projects:
  • Serbian musical identities within local and global frameworks: traditions, changes, challenges (RS-177004)

Cobiss ID: 141909767

ISSN: 1452-0494

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_8909
URI
https://dais.sanu.ac.rs/123456789/8909
Collections
  • МИ САНУ - Радови истраживача / MI SASA - Researchers' publications
Institution/Community
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
TY  - JOUR
AU  - Лајић-Михајловић, Данка
PY  - 2016
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/8909
AB  - Млади гуслари и они који их подучавају, њихови сродници и педагози, суочавају се са задацима и потешкоћама значајно различитим у односу на време искључиво усмене предаје знања и вештина, па и самих песама и гусларског умећа. Било је то време неписмености, без медија и без педагошких стратегија. Наша деца не само да су одреда писмена, већ користе све савремене технологије као изворе и помагала у ширењу знања и вештина. Осим тога, педагошка наука је напредовала и учење се организује као процес свесне и доследне примене читавих стратегија. Учење певања уз гусле данас се одвија у оквиру породице, али и у оквиру гусларских друштава, па и у музичким школама. То су међусобно битно различите ситуације и имају специфичне проблеме. Овом приликом прича ће бити усмерена на неке опште проблеме, од којих су поједини присутни и међу старијим гусларима.
PB  - Београд : Савез гуслара Србије
T2  - Гусле: Лист Савеза гуслара Србије
T1  - Педагошки аспекти очувања традиције певања уз гусле
VL  - XVIII
IS  - 29
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_8909
ER  - 
@article{
author = "Лајић-Михајловић, Данка",
year = "2016",
abstract = "Млади гуслари и они који их подучавају, њихови сродници и педагози, суочавају се са задацима и потешкоћама значајно различитим у односу на време искључиво усмене предаје знања и вештина, па и самих песама и гусларског умећа. Било је то време неписмености, без медија и без педагошких стратегија. Наша деца не само да су одреда писмена, већ користе све савремене технологије као изворе и помагала у ширењу знања и вештина. Осим тога, педагошка наука је напредовала и учење се организује као процес свесне и доследне примене читавих стратегија. Учење певања уз гусле данас се одвија у оквиру породице, али и у оквиру гусларских друштава, па и у музичким школама. То су међусобно битно различите ситуације и имају специфичне проблеме. Овом приликом прича ће бити усмерена на неке опште проблеме, од којих су поједини присутни и међу старијим гусларима.",
publisher = "Београд : Савез гуслара Србије",
journal = "Гусле: Лист Савеза гуслара Србије",
title = "Педагошки аспекти очувања традиције певања уз гусле",
volume = "XVIII",
number = "29",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_8909"
}
Лајић-Михајловић, Д.. (2016). Педагошки аспекти очувања традиције певања уз гусле. in Гусле: Лист Савеза гуслара Србије
Београд : Савез гуслара Србије., XVIII(29).
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_8909
Лајић-Михајловић Д. Педагошки аспекти очувања традиције певања уз гусле. in Гусле: Лист Савеза гуслара Србије. 2016;XVIII(29).
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_8909 .
Лајић-Михајловић, Данка, "Педагошки аспекти очувања традиције певања уз гусле" in Гусле: Лист Савеза гуслара Србије, XVIII, no. 29 (2016),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_8909 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

CoreTrustSealre3dataOpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

CoreTrustSealre3dataOpenAIRERCUB