Кулинарско умеће у медијима
Culinary Art in Media
Article (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Није ми била намера да овим радом свеобухватно представим царску
тему за етнологе и антропологе каква је култура исхране, у оквиру
које истраживачи различитих профила проналазе, сваки понаособ,
своју подтему. Била ми је жеља да кроз сликовите примере
наговестим барем једну страну ове теме, и то базирајући се на
свакодневној медијској позорности, јер је храна постала једна од
неизоставних тема у било ком медију. Свакодневно нас „засипају“
кулинарским причама, или барем рецептима за справљање
различитих јела. На том тржишту у Србији влада културолошко
шаренило што ће читаоци лако уочити из овога текста. Култура или
некултура питање је сад!?
The subject of diet culture is beyond the scope of this paper. Therefore, I concentrated on several examples which best illustrate the presence of culinary art and diet in media. That is, I used 72 articles from the magazine Gloria with the food subject (2006-2009). Diet and culinary arts are omnipresent in media globally. As a rule, many offers recommend recipes and items considered traditional, with a wide range of recipes offered in Serbia alone. Internet also offers many web sites with various diets and recipes. All in all, domestic readers of local journals and magazine can find a variety of fashionable recipes from all over the world, most of the time with limited instructions or groceries not easily obtained at the local market. Bon ton is also lacking while diet and food choices continue to saturate all forms of social behavior as well as recipes serving as communication within a given culture.
Keywords:
Храна / мода кулинарства / медији / култура / култура / food / culinary fashion / media / culture / traditionSource:
Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA, 2009, 57, 1, 93-106Publisher:
- Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA
Funding / projects:
URI
http://www.ei.sanu.ac.rs/index.php/gei/article/view/521/465https://dais.sanu.ac.rs/123456789/8871
Institution/Community
Етнографски институт САНУ / Institute of Ethnography SASATY - JOUR AU - Радојичић, Драгана PY - 2009 UR - http://www.ei.sanu.ac.rs/index.php/gei/article/view/521/465 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/8871 AB - Није ми била намера да овим радом свеобухватно представим царску тему за етнологе и антропологе каква је култура исхране, у оквиру које истраживачи различитих профила проналазе, сваки понаособ, своју подтему. Била ми је жеља да кроз сликовите примере наговестим барем једну страну ове теме, и то базирајући се на свакодневној медијској позорности, јер је храна постала једна од неизоставних тема у било ком медију. Свакодневно нас „засипају“ кулинарским причама, или барем рецептима за справљање различитих јела. На том тржишту у Србији влада културолошко шаренило што ће читаоци лако уочити из овога текста. Култура или некултура питање је сад!? AB - The subject of diet culture is beyond the scope of this paper. Therefore, I concentrated on several examples which best illustrate the presence of culinary art and diet in media. That is, I used 72 articles from the magazine Gloria with the food subject (2006-2009). Diet and culinary arts are omnipresent in media globally. As a rule, many offers recommend recipes and items considered traditional, with a wide range of recipes offered in Serbia alone. Internet also offers many web sites with various diets and recipes. All in all, domestic readers of local journals and magazine can find a variety of fashionable recipes from all over the world, most of the time with limited instructions or groceries not easily obtained at the local market. Bon ton is also lacking while diet and food choices continue to saturate all forms of social behavior as well as recipes serving as communication within a given culture. PB - Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA T2 - Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA T1 - Кулинарско умеће у медијима T1 - Culinary Art in Media SP - 93 EP - 106 VL - 57 IS - 1 DO - 10.2298/GEI0901093R UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_8871 ER -
@article{ author = "Радојичић, Драгана", year = "2009", abstract = "Није ми била намера да овим радом свеобухватно представим царску тему за етнологе и антропологе каква је култура исхране, у оквиру које истраживачи различитих профила проналазе, сваки понаособ, своју подтему. Била ми је жеља да кроз сликовите примере наговестим барем једну страну ове теме, и то базирајући се на свакодневној медијској позорности, јер је храна постала једна од неизоставних тема у било ком медију. Свакодневно нас „засипају“ кулинарским причама, или барем рецептима за справљање различитих јела. На том тржишту у Србији влада културолошко шаренило што ће читаоци лако уочити из овога текста. Култура или некултура питање је сад!?, The subject of diet culture is beyond the scope of this paper. Therefore, I concentrated on several examples which best illustrate the presence of culinary art and diet in media. That is, I used 72 articles from the magazine Gloria with the food subject (2006-2009). Diet and culinary arts are omnipresent in media globally. As a rule, many offers recommend recipes and items considered traditional, with a wide range of recipes offered in Serbia alone. Internet also offers many web sites with various diets and recipes. All in all, domestic readers of local journals and magazine can find a variety of fashionable recipes from all over the world, most of the time with limited instructions or groceries not easily obtained at the local market. Bon ton is also lacking while diet and food choices continue to saturate all forms of social behavior as well as recipes serving as communication within a given culture.", publisher = "Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA", journal = "Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA", title = "Кулинарско умеће у медијима, Culinary Art in Media", pages = "93-106", volume = "57", number = "1", doi = "10.2298/GEI0901093R", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_8871" }
Радојичић, Д.. (2009). Кулинарско умеће у медијима. in Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA., 57(1), 93-106. https://doi.org/10.2298/GEI0901093R https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_8871
Радојичић Д. Кулинарско умеће у медијима. in Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA. 2009;57(1):93-106. doi:10.2298/GEI0901093R https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_8871 .
Радојичић, Драгана, "Кулинарско умеће у медијима" in Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA, 57, no. 1 (2009):93-106, https://doi.org/10.2298/GEI0901093R ., https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_8871 .