Digitalni arhiv izdanja SANU
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Srpski (latinica) 
    • Engleski
    • Srpski (ćirilica)
    • Srpski (latinica)
  • Prijava
Pregled rada 
  •   DAIS
  • Етнографски институт САНУ / Institute of Ethnography SASA
  • ЕИ САНУ - Радови истраживача / IE SASA - Researchers' publications
  • Pregled rada
  •   DAIS
  • Етнографски институт САНУ / Institute of Ethnography SASA
  • ЕИ САНУ - Радови истраживача / IE SASA - Researchers' publications
  • Pregled rada
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Спектакл и друштво : проучавање музичких манифестација у Србији

Spectacle and society : a study of music events in Serbia

Thumbnail
2003
bitstream_33263.pdf (11.90Mb)
Autori
Лукић Крстановић, Мирослава
Poglavlje u monografiji (Objavljena verzija)
,
Етнографски институт САНУ
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentu
Apstrakt
Феномен спектакла је релевантан у тумачењу прошлих и садашњих стварности. Његова аутономија представља стварно и магично огледало једног друштва. Музичке манифестације су посебни изразу спектакла који је моћно тржиште индустрије забаве и буке. Музичке свакодневице и музичке сцене у Србији у другој половини двадесетог века су рефлексије друштвених, политичких и економских појава, али истовремено они и креирају друштвену стравност. Проучавање музичких спектакала доприноси бољем расветљавању друштва и културе у светлу система и догађаја.
The paper sets forth а concept of research relating to the phenomenon of spectacle. Its introductory part deals with а speculative framework in which this phenomenon is highlighted by theories of Divigno, Debord, Baudrillard, Attali, and others. Ethnographic analysis of the spectacle implies the introduction of a new taxonomy, in which rituals and celebrations play the role of spectacle references, and events feature as its constitutent units. Based on such pattern, there emerge two spectacle models: the situation model, made up of festivities and ritualized activities, and the event model, as an evocative image and narrative medium. An ethnographic reading of the music spectacle in Serbia over the last 50 years spans an amplitude of social climate. The paper therefore provides an analysis of its developmental stages, where the following models may be distinguished: controlled spectacle, in political placarding; conventional spectacle, in the development of popular festivals and conce...rts; emblematic spectacle, as the staging of traditional festivities; “committed” spectacle, as an expression of subcultural styles; and “progressive” spectacle, as an expression of modern scenic technologies.

Ključne reči:
спектакл / друштво / музика / продукција / политика / spectacle / society / music / production / politics
Izvor:
Традиционално и савремено у култури Срба / The Traditional and the Contemporary in the Culture of the Serbs, 2003, 221-235
Izdavač:
  • Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA
Projekti:
  • Савремена сеоска и градска култура - путеви трансформације (1868)
Napomena:
  • Посебна издања Етнографског института САНУ ; 49 / Special editions, Institute of Ethnography SASA ; 49.

ISBN: 86-7587-027-2

[ Google Scholar ]
URI
http://dais.sanu.ac.rs/123456789/8708
http://dais.sanu.ac.rs/123456789/8718
Kolekcije
  • ЕИ САНУ - Радови истраживача / IE SASA - Researchers' publications
Institucija
Етнографски институт САНУ / Institute of Ethnography SASA

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O Digitalnom arhivu izdanja SANU (DAIS) | Pošaljite zapažanja

re3dataOpenAIRERCUB
 

 

Kompletan repozitorijumInstitucijeAutoriNasloviTemeOva institucijaAutoriNasloviTeme

Statistika

Pregled statistika

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O Digitalnom arhivu izdanja SANU (DAIS) | Pošaljite zapažanja

re3dataOpenAIRERCUB