Дигитални архив издања САНУ
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Српски (ћирилица) 
    • Енглески
    • Српски (ћирилица)
    • Српски (латиница)
  • Пријава
Преглед рада 
  •   ДАИС
  • Етнографски институт САНУ / Institute of Ethnography SASA
  • ЕИ САНУ - Радови истраживача / IE SASA - Researchers' publications
  • Преглед рада
  •   ДАИС
  • Етнографски институт САНУ / Institute of Ethnography SASA
  • ЕИ САНУ - Радови истраживача / IE SASA - Researchers' publications
  • Преглед рада
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Juvenile Marriages, Child Brides and Infant Mortality Among Gypsies in Serbia

Јувенилни бракови, дечје невесте и смртност деце код српских Рома

Thumbnail
2011
bitstream_32689.pdf (471.7Kb)
Аутори
Čvorović, Jelena
Чланак у часопису (Објављена верзија)
,
Етнографски институт САНУ
Метаподаци
Приказ свих података о документу
Апстракт
Gypsies/Roma make up the largest minority in Europe. Roma communities tend to be segregated and characterized by poverty, unemployment, poor education, and poor quality housing. So far, the European strategy for Gypsy/Roma integration proved insufficient because it fails to account to the normative nature of the isolationist and ethnocentric nature of certain elements of Gypsy culture, as well as the deep and mutual distrust between Gypsies and non-Gypsies within European countries. In Serbia, the Gypsy population tends to suffer disproportionately from higher rates of poverty, unemployment, illiteracy, and disease. At the same time, the Serbian Gypsy women average an infant mortality rate between 10–20%. For most of these girls/women, endogamous, arranged marriages are negotiated at an early age, usually without their consent. Among these women, a certain level of infant mortality is “expected”, following an under-investment in some children manifested in their care, feeding..., and the response to their illnesses. These juvenile arranged marriages, subsequent reproduction and child mortality are culturally self-sufficient and hence pose a challenge for international human rights: while many Gypsy girls/women are being denied the right to choose whom and when to marry, the Gypsy community itself openly accepts juvenile arranged marriage as a preservation strategy and means of cultural, economic, and societal maintenance and independence. Although efforts to improve education, health, living conditions, encourage employment and development opportunities for Gypsies/Roma are essential, these objectives cannot be attained without directing the changes needed within Gypsy/Roma culture itself. The initial point for change must come from an increased sense of responsibility among the Gypsies themselves.

Према извештају УНДП-а (UNDP) из 2006, Роми који живе на територији Европе изложени су различитим врстама дискриминације, друштвено и географски су изоловани, животни век им је у просеку нижи за 10–15 година у поређењу са осталим популацијама, и још увек имају високу стопу смртности деце. Стопа незапослености достиже и до 80%. Једном речју, Роми у Европи живе у изразитој сегрегацији, што се може рећи и за Роме у Србији. Како интегрисати Роме у модерно европско друштво представља горући проблем. И поред напора различитих институција, влада, организација и активиста да се положај Рома поправи, скоро сви напори остају на бази покушаја и реторике, јер се главним препрекама успешне интеграције нико и не бави- а то су друштвени антагонизам између Рома и не-Рома и одређени елементи саме ромске културе који подстичу и одржавају сегрегацију и етноцентризам.
Кључне речи:
Gypsies / child mortality / juvenile marriage / Serbia / јувенилни брак / морталитет деце / Роми / Србија
Извор:
Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA, 2011, 59, 2, 27-44
Издавач:
  • Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA
Пројекти:
  • Интердисциплинарно истраживање културног и језичког наслеђа Србије. Израда мултимедијалног интернет портала ""Појмовник српске културе"" (RS-47016)

DOI: 10.2298/GEI110512001C

ISSN: 0350-0861 (print); 2334-8259 (online)

[ Google Scholar ]
URI
http://www.ei.sanu.ac.rs/index.php/gei/article/view/430/367
http://dais.sanu.ac.rs/123456789/8535
Колекције
  • ЕИ САНУ - Радови истраживача / IE SASA - Researchers' publications
Институција
Етнографски институт САНУ / Institute of Ethnography SASA
TY  - JOUR
AU  - Čvorović, Jelena
PY  - 2011
UR  - http://www.ei.sanu.ac.rs/index.php/gei/article/view/430/367
UR  - http://dais.sanu.ac.rs/123456789/8535
AB  - Gypsies/Roma make up the largest minority in Europe. Roma
communities tend to be segregated and characterized by poverty, unemployment, poor education, and poor quality housing.
So far, the European strategy for Gypsy/Roma integration
proved insufficient because it fails to account to the normative
nature of the isolationist and ethnocentric nature of certain
elements of Gypsy culture, as well as the deep and mutual distrust between Gypsies and non-Gypsies within European countries. In Serbia, the Gypsy population tends to suffer disproportionately from higher rates of poverty, unemployment, illiteracy, and disease. At the same time, the Serbian Gypsy women
average an infant mortality rate between 10–20%. For most of
these girls/women, endogamous, arranged marriages are negotiated at an early age, usually without their consent. Among
these women, a certain level of infant mortality is “expected”,
following an under-investment in some children manifested in
their care, feeding, and the response to their illnesses. These
juvenile arranged marriages, subsequent reproduction and
child mortality are culturally self-sufficient and hence pose a
challenge for international human rights: while many Gypsy
girls/women are being denied the right to choose whom and
when to marry, the Gypsy community itself openly accepts juvenile arranged marriage as a preservation strategy and means
of cultural, economic, and societal maintenance and independence. Although efforts to improve education, health, living
conditions, encourage employment and development opportunities for Gypsies/Roma are essential, these objectives cannot be
attained without directing the changes needed within Gypsy/Roma culture itself. The initial point for change must come from an increased sense of responsibility among the Gypsies
themselves.
AB  - Према извештају УНДП-а (UNDP) из 2006,
Роми који живе на територији Европе изложени су
различитим врстама дискриминације, друштвено и
географски су изоловани, животни век им је у просеку
нижи за 10–15 година у поређењу са осталим
популацијама, и још увек имају високу стопу
смртности деце. Стопа незапослености достиже и до 80%. Једном речју, Роми
у Европи живе у изразитој сегрегацији, што се може рећи и за Роме у Србији.
Како интегрисати Роме у модерно европско друштво представља горући
проблем. И поред напора различитих институција, влада, организација и
активиста да се положај Рома поправи, скоро сви напори остају на бази
покушаја и реторике, јер се главним препрекама успешне интеграције нико и
не бави- а то су друштвени антагонизам између Рома и не-Рома и одређени
елементи саме ромске културе који подстичу и одржавају сегрегацију и
етноцентризам.
PB  - Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA
T2  - Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA
T1  - Juvenile Marriages, Child Brides and Infant Mortality Among Gypsies in Serbia
T1  - Јувенилни бракови, дечје невесте и смртност деце код српских Рома
SP  - 27
EP  - 44
VL  - 59
IS  - 2
DO  - 10.2298/GEI110512001C
ER  - 
@article{
author = "Čvorović, Jelena",
year = "2011",
url = "http://www.ei.sanu.ac.rs/index.php/gei/article/view/430/367, http://dais.sanu.ac.rs/123456789/8535",
abstract = "Gypsies/Roma make up the largest minority in Europe. Roma
communities tend to be segregated and characterized by poverty, unemployment, poor education, and poor quality housing.
So far, the European strategy for Gypsy/Roma integration
proved insufficient because it fails to account to the normative
nature of the isolationist and ethnocentric nature of certain
elements of Gypsy culture, as well as the deep and mutual distrust between Gypsies and non-Gypsies within European countries. In Serbia, the Gypsy population tends to suffer disproportionately from higher rates of poverty, unemployment, illiteracy, and disease. At the same time, the Serbian Gypsy women
average an infant mortality rate between 10–20%. For most of
these girls/women, endogamous, arranged marriages are negotiated at an early age, usually without their consent. Among
these women, a certain level of infant mortality is “expected”,
following an under-investment in some children manifested in
their care, feeding, and the response to their illnesses. These
juvenile arranged marriages, subsequent reproduction and
child mortality are culturally self-sufficient and hence pose a
challenge for international human rights: while many Gypsy
girls/women are being denied the right to choose whom and
when to marry, the Gypsy community itself openly accepts juvenile arranged marriage as a preservation strategy and means
of cultural, economic, and societal maintenance and independence. Although efforts to improve education, health, living
conditions, encourage employment and development opportunities for Gypsies/Roma are essential, these objectives cannot be
attained without directing the changes needed within Gypsy/Roma culture itself. The initial point for change must come from an increased sense of responsibility among the Gypsies
themselves., Према извештају УНДП-а (UNDP) из 2006,
Роми који живе на територији Европе изложени су
различитим врстама дискриминације, друштвено и
географски су изоловани, животни век им је у просеку
нижи за 10–15 година у поређењу са осталим
популацијама, и још увек имају високу стопу
смртности деце. Стопа незапослености достиже и до 80%. Једном речју, Роми
у Европи живе у изразитој сегрегацији, што се може рећи и за Роме у Србији.
Како интегрисати Роме у модерно европско друштво представља горући
проблем. И поред напора различитих институција, влада, организација и
активиста да се положај Рома поправи, скоро сви напори остају на бази
покушаја и реторике, јер се главним препрекама успешне интеграције нико и
не бави- а то су друштвени антагонизам између Рома и не-Рома и одређени
елементи саме ромске културе који подстичу и одржавају сегрегацију и
етноцентризам.",
publisher = "Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA",
journal = "Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA",
title = "Juvenile Marriages, Child Brides and Infant Mortality Among Gypsies in Serbia, Јувенилни бракови, дечје невесте и смртност деце код српских Рома",
pages = "27-44",
volume = "59",
number = "2",
doi = "10.2298/GEI110512001C"
}
Čvorović J. Juvenile Marriages, Child Brides and Infant Mortality Among Gypsies in Serbia. Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA. 2011;59(2):27-44
,& Čvorović, J. (2011). Juvenile Marriages, Child Brides and Infant Mortality Among Gypsies in Serbia.
Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASAБеоград : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA., 59(2), 27-44. 
https://doi.org/10.2298/GEI110512001C
Čvorović Jelena, "Juvenile Marriages, Child Brides and Infant Mortality Among Gypsies in Serbia" 59, no. 2 (2011):27-44,
https://doi.org/10.2298/GEI110512001C .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О Дигиталном архиву издања САНУ (ДАИС) | Пошаљите запажања

re3dataOpenAIRERCUB
 

 

Комплетан репозиторијумИнституцијеАуториНасловиТемеОва институцијаАуториНасловиТеме

Статистика

Преглед статистика

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О Дигиталном архиву издања САНУ (ДАИС) | Пошаљите запажања

re3dataOpenAIRERCUB