Граматичка структура исказа у огласима продаје на српском језику на интернету
Grammar Structure of Statements in Discourse of Internet Advertising in the Serbian Language
Article (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
У раду се са граматичког аспекта анализира текстовна форма малих огласа продаје на српском језику на интернету, као новој врсти медија (на примерима са
сајта за лицитацијску продају Лимундо). Посматрају се реченице са становишта
комуникативне функције, затим реченична структура (реченична конструкција,
врсте зависних реченица, кондензација итд.), као и заступљеност неких морфосинтаксичких карактеристика (пасив и сл.). Циљ је да се покаже да промена медија
оглашавања утиче на промену језичких карактеристика малих огласа продаје, те
се раније кратки и сажети огласи почињу реализовати и као сложене и развијене
форме (по угледу на комерцијални рекламни оглас).
With growing popularity and availability of electronic media in last few years, internet
is more often used for advertising, which led to the creation of specialized sites for shopping
and auctions. Users of these sites are allowed to create their own advertisements
with no limitations in terms of language, and to present information on object they are
selling by photographs and video clips. All this made specific discourse with elements of
newspaper advertising, but in language sense shows certain modifications.
In this paper we will analyze grammar structure of statements, sentence constructions
and types of sentence structures, use of personal verb forms and passive and choice
of lexical material, all based on advertisements published on site Limundo. The goal is
to determine how much information presented by picture affects language structure of
advertisements on the internet.
Keywords:
огласи / advertisements / мали огласи продаје / интернет / исказ / језичка средства / small sale advertisements / the internet / statement / language meansSource:
Bosanskohercegovački slavistički kongres I: Zbornik radova (knjiga 1), 2012, 1, 645-655Publisher:
- Sarajevo : Slavistički komitet
Collections
Institution/Community
Институт за српски језик САНУ / Institute for the Serbian Language of SASATY - JOUR AU - Спасојевић, Марина AU - Милосављевић-Тодоровић, Марија PY - 2012 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/8502 AB - У раду се са граматичког аспекта анализира текстовна форма малих огласа продаје на српском језику на интернету, као новој врсти медија (на примерима са сајта за лицитацијску продају Лимундо). Посматрају се реченице са становишта комуникативне функције, затим реченична структура (реченична конструкција, врсте зависних реченица, кондензација итд.), као и заступљеност неких морфосинтаксичких карактеристика (пасив и сл.). Циљ је да се покаже да промена медија оглашавања утиче на промену језичких карактеристика малих огласа продаје, те се раније кратки и сажети огласи почињу реализовати и као сложене и развијене форме (по угледу на комерцијални рекламни оглас). AB - With growing popularity and availability of electronic media in last few years, internet is more often used for advertising, which led to the creation of specialized sites for shopping and auctions. Users of these sites are allowed to create their own advertisements with no limitations in terms of language, and to present information on object they are selling by photographs and video clips. All this made specific discourse with elements of newspaper advertising, but in language sense shows certain modifications. In this paper we will analyze grammar structure of statements, sentence constructions and types of sentence structures, use of personal verb forms and passive and choice of lexical material, all based on advertisements published on site Limundo. The goal is to determine how much information presented by picture affects language structure of advertisements on the internet. PB - Sarajevo : Slavistički komitet T2 - Bosanskohercegovački slavistički kongres I: Zbornik radova (knjiga 1) T1 - Граматичка структура исказа у огласима продаје на српском језику на интернету T1 - Grammar Structure of Statements in Discourse of Internet Advertising in the Serbian Language SP - 645 EP - 655 VL - 1 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_8502 ER -
@article{ author = "Спасојевић, Марина and Милосављевић-Тодоровић, Марија", year = "2012", abstract = "У раду се са граматичког аспекта анализира текстовна форма малих огласа продаје на српском језику на интернету, као новој врсти медија (на примерима са сајта за лицитацијску продају Лимундо). Посматрају се реченице са становишта комуникативне функције, затим реченична структура (реченична конструкција, врсте зависних реченица, кондензација итд.), као и заступљеност неких морфосинтаксичких карактеристика (пасив и сл.). Циљ је да се покаже да промена медија оглашавања утиче на промену језичких карактеристика малих огласа продаје, те се раније кратки и сажети огласи почињу реализовати и као сложене и развијене форме (по угледу на комерцијални рекламни оглас)., With growing popularity and availability of electronic media in last few years, internet is more often used for advertising, which led to the creation of specialized sites for shopping and auctions. Users of these sites are allowed to create their own advertisements with no limitations in terms of language, and to present information on object they are selling by photographs and video clips. All this made specific discourse with elements of newspaper advertising, but in language sense shows certain modifications. In this paper we will analyze grammar structure of statements, sentence constructions and types of sentence structures, use of personal verb forms and passive and choice of lexical material, all based on advertisements published on site Limundo. The goal is to determine how much information presented by picture affects language structure of advertisements on the internet.", publisher = "Sarajevo : Slavistički komitet", journal = "Bosanskohercegovački slavistički kongres I: Zbornik radova (knjiga 1)", title = "Граматичка структура исказа у огласима продаје на српском језику на интернету, Grammar Structure of Statements in Discourse of Internet Advertising in the Serbian Language", pages = "645-655", volume = "1", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_8502" }
Спасојевић, М.,& Милосављевић-Тодоровић, М.. (2012). Граматичка структура исказа у огласима продаје на српском језику на интернету. in Bosanskohercegovački slavistički kongres I: Zbornik radova (knjiga 1) Sarajevo : Slavistički komitet., 1, 645-655. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_8502
Спасојевић М, Милосављевић-Тодоровић М. Граматичка структура исказа у огласима продаје на српском језику на интернету. in Bosanskohercegovački slavistički kongres I: Zbornik radova (knjiga 1). 2012;1:645-655. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_8502 .
Спасојевић, Марина, Милосављевић-Тодоровић, Марија, "Граматичка структура исказа у огласима продаје на српском језику на интернету" in Bosanskohercegovački slavistički kongres I: Zbornik radova (knjiga 1), 1 (2012):645-655, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_8502 .