Настава југословенских учитеља у Аргентини 1939–1944.
Yugoslav Teachers in Argentina 1939–1944
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
у раду се бавимо извештајима југословенских
учитеља од 1939. до 1944. године, који су у Аргентини
држали наставу исељеницима, организовану од
стране Владе краљевине Југославије. извештаји
учитеља Посланству у Буенос аиресу сведоче о
настојањима краљевине Југославије да се одупре
асимилацији и да промовише и јача „југословенско
национално јединство“. они такође приказују опште
друштвене прилике међу исељеништвом, различите
детаље из свакодневног живота исељеникâ и
учитељâ, и доносе вредне податке о бројним
политичким, економским, социјалним и културним
проблемима ове дијаспоре у Аргентини и о њеним
односима са матицом.
In this paper we present reports of Yugoslav teachers
who held classes to immigrants in Argentina 1939-1944,
organized by the government of Kingdom of Yugoslavia.
Teachers’ reports to Yugoslav Embassy in Buenos
Aires testify of Kingdom of Yugoslavia efforts to oppose
assimilation and promote and strengthen “Yugoslav
national unity”. The reports also describe general social
circumstances of Yugoslav immigrants, show various
details from their everyday life and contain valuable
data on numerous political, economic, social and
cultural problems of this diaspora in Argentina and their
relationship with motherland.
We believe that archive materials presented in this paper opens numerous
questions which could be topics of separate researches. Some of them could be the
following: To which extent the teachers’ reports represented the actual situation and to
which they were shaped to match policy and expectations of Kingdom of Yugoslavia?
What was the actual influence of teacher...s to spreading the “national unity” among
immigrants? Have their work left trace in Yugoslav diaspora and in which way?
Beside all of the open issues, it is certain that teachers’ reports contain valuable
data on immigrants’ everyday life, curriculum, schooling conditions, relationship with
motherland, etc.
Кључне речи:
школска настава / исељеници / краљевина Југославија / teaching / immigrants / Argentina / Kingdom of YugoslaviaИзвор:
Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA, 2014, 62, 1, 227-244Издавач:
- Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA
Финансирање / пројекти:
- Интердисциплинарно истраживање културног и језичког наслеђа Србије. Израда мултимедијалног интернет портала ""Појмовник српске културе"" (RS-MESTD-Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)-47016)
URI
http://www.ei.sanu.ac.rs/index.php/gei/article/view/341/282https://dais.sanu.ac.rs/123456789/8071
Институција/група
Етнографски институт САНУ / Institute of Ethnography SASATY - JOUR AU - Стефановић-Бановић, Милеса AU - Пантовић, Бранислав PY - 2014 UR - http://www.ei.sanu.ac.rs/index.php/gei/article/view/341/282 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/8071 AB - у раду се бавимо извештајима југословенских учитеља од 1939. до 1944. године, који су у Аргентини држали наставу исељеницима, организовану од стране Владе краљевине Југославије. извештаји учитеља Посланству у Буенос аиресу сведоче о настојањима краљевине Југославије да се одупре асимилацији и да промовише и јача „југословенско национално јединство“. они такође приказују опште друштвене прилике међу исељеништвом, различите детаље из свакодневног живота исељеникâ и учитељâ, и доносе вредне податке о бројним политичким, економским, социјалним и културним проблемима ове дијаспоре у Аргентини и о њеним односима са матицом. AB - In this paper we present reports of Yugoslav teachers who held classes to immigrants in Argentina 1939-1944, organized by the government of Kingdom of Yugoslavia. Teachers’ reports to Yugoslav Embassy in Buenos Aires testify of Kingdom of Yugoslavia efforts to oppose assimilation and promote and strengthen “Yugoslav national unity”. The reports also describe general social circumstances of Yugoslav immigrants, show various details from their everyday life and contain valuable data on numerous political, economic, social and cultural problems of this diaspora in Argentina and their relationship with motherland. We believe that archive materials presented in this paper opens numerous questions which could be topics of separate researches. Some of them could be the following: To which extent the teachers’ reports represented the actual situation and to which they were shaped to match policy and expectations of Kingdom of Yugoslavia? What was the actual influence of teachers to spreading the “national unity” among immigrants? Have their work left trace in Yugoslav diaspora and in which way? Beside all of the open issues, it is certain that teachers’ reports contain valuable data on immigrants’ everyday life, curriculum, schooling conditions, relationship with motherland, etc. PB - Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA T2 - Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA T1 - Настава југословенских учитеља у Аргентини 1939–1944. T1 - Yugoslav Teachers in Argentina 1939–1944 SP - 227 EP - 244 VL - 62 IS - 1 DO - 10.2298/GEI1401227S UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_8071 ER -
@article{ author = "Стефановић-Бановић, Милеса and Пантовић, Бранислав", year = "2014", abstract = "у раду се бавимо извештајима југословенских учитеља од 1939. до 1944. године, који су у Аргентини држали наставу исељеницима, организовану од стране Владе краљевине Југославије. извештаји учитеља Посланству у Буенос аиресу сведоче о настојањима краљевине Југославије да се одупре асимилацији и да промовише и јача „југословенско национално јединство“. они такође приказују опште друштвене прилике међу исељеништвом, различите детаље из свакодневног живота исељеникâ и учитељâ, и доносе вредне податке о бројним политичким, економским, социјалним и културним проблемима ове дијаспоре у Аргентини и о њеним односима са матицом., In this paper we present reports of Yugoslav teachers who held classes to immigrants in Argentina 1939-1944, organized by the government of Kingdom of Yugoslavia. Teachers’ reports to Yugoslav Embassy in Buenos Aires testify of Kingdom of Yugoslavia efforts to oppose assimilation and promote and strengthen “Yugoslav national unity”. The reports also describe general social circumstances of Yugoslav immigrants, show various details from their everyday life and contain valuable data on numerous political, economic, social and cultural problems of this diaspora in Argentina and their relationship with motherland. We believe that archive materials presented in this paper opens numerous questions which could be topics of separate researches. Some of them could be the following: To which extent the teachers’ reports represented the actual situation and to which they were shaped to match policy and expectations of Kingdom of Yugoslavia? What was the actual influence of teachers to spreading the “national unity” among immigrants? Have their work left trace in Yugoslav diaspora and in which way? Beside all of the open issues, it is certain that teachers’ reports contain valuable data on immigrants’ everyday life, curriculum, schooling conditions, relationship with motherland, etc.", publisher = "Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA", journal = "Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA", title = "Настава југословенских учитеља у Аргентини 1939–1944., Yugoslav Teachers in Argentina 1939–1944", pages = "227-244", volume = "62", number = "1", doi = "10.2298/GEI1401227S", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_8071" }
Стефановић-Бановић, М.,& Пантовић, Б.. (2014). Настава југословенских учитеља у Аргентини 1939–1944.. in Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA., 62(1), 227-244. https://doi.org/10.2298/GEI1401227S https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_8071
Стефановић-Бановић М, Пантовић Б. Настава југословенских учитеља у Аргентини 1939–1944.. in Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA. 2014;62(1):227-244. doi:10.2298/GEI1401227S https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_8071 .
Стефановић-Бановић, Милеса, Пантовић, Бранислав, "Настава југословенских учитеља у Аргентини 1939–1944." in Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA, 62, no. 1 (2014):227-244, https://doi.org/10.2298/GEI1401227S ., https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_8071 .