Е-музејска публикација у систему онлајн музејске комуникације
E-museum Publication in the System of On-line Museum Communication
Article (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Нове технологије прошириле су појам и значење музејске публикације. Правећи
паралелу са значајем и улогом музејске публикације у систему опште музеологије, рад
ревидира питање значаја и улоге е-музејске публикације у систему онлајн музејске
комуникације. Полазећи од чињенице да су онлајн канали којима музеји у Србији
комуницирају са својом публиком у дигиталном простору разнолики, предности и
ограничења наведених медија (е-музејских публикација) у преносу музејских
информација и порука у дигиталном музејском простору и контексту анализирају се у
најзаступљенијем виду онлајн музејске комуникације – веб–сајтовима. Резултати
истраживања којим је обухваћено 10 музејских веб–сајтова показали су недовољно
развијену и непрецизно позиционирану е-музејску публикацију у систему онлајн
музејске комуникације па су, у складу са препознатим ограничењима, дате и
препоруке за њено (потенцијално) унапређење.
New IC technologies has expanded the notion and meaning of the museum publication.
Comparing the position of museum publication in the system of general museology, the
paper E-museum publication in the system of оn-line museum communication revises the
importance and role of e-museum publications in the system of оn-line museum
communication. Starting from the fact that the cahnnels used by Serbian museums in оn-line
commuication with virtual public are diverse, the adventages and limitations of mentioned
media (е-museum publications) in transmission of museum informations and messages in the
viral museum space and context are analyzed throughout the most prominent type of оn-line
museum communication – web sites. The results of the research (of 10 museum web sites)
represent the underdeveloped and unfocused positioned е-museum publications in the
system of оn-line museum communication. In accordance to the results and recognized
limitations the recommendations for its (pote...ntial) development are given in the paper.
Keywords:
е-музејска публикација / комуникација е-едиције / онлајн музејска комуникација / веб–сајт / музеј / e-museum publication / e-editions communication / оn-line museum communication / website / museumSource:
Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA, 2018, 66, 2, 403-416Publisher:
- Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA
Funding / projects:
- Cultural heritage and identity (RS-177026)
Note:
- Тема броја – Интердисциплинарне перспективе етнологије и антропологије (ур. Весна Трифуновић) / Topic of the Issue – Interdisciplinary Perspectives of Ethnology and Anthropology (ed. Vesna Trifunović)
URI
http://www.ei.sanu.ac.rs/index.php/gei/article/view/587/521https://dais.sanu.ac.rs/123456789/7597
Institution/Community
Етнографски институт САНУ / Institute of Ethnography SASATY - JOUR AU - Богдановић, Бојана PY - 2018 UR - http://www.ei.sanu.ac.rs/index.php/gei/article/view/587/521 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/7597 AB - Нове технологије прошириле су појам и значење музејске публикације. Правећи паралелу са значајем и улогом музејске публикације у систему опште музеологије, рад ревидира питање значаја и улоге е-музејске публикације у систему онлајн музејске комуникације. Полазећи од чињенице да су онлајн канали којима музеји у Србији комуницирају са својом публиком у дигиталном простору разнолики, предности и ограничења наведених медија (е-музејских публикација) у преносу музејских информација и порука у дигиталном музејском простору и контексту анализирају се у најзаступљенијем виду онлајн музејске комуникације – веб–сајтовима. Резултати истраживања којим је обухваћено 10 музејских веб–сајтова показали су недовољно развијену и непрецизно позиционирану е-музејску публикацију у систему онлајн музејске комуникације па су, у складу са препознатим ограничењима, дате и препоруке за њено (потенцијално) унапређење. AB - New IC technologies has expanded the notion and meaning of the museum publication. Comparing the position of museum publication in the system of general museology, the paper E-museum publication in the system of оn-line museum communication revises the importance and role of e-museum publications in the system of оn-line museum communication. Starting from the fact that the cahnnels used by Serbian museums in оn-line commuication with virtual public are diverse, the adventages and limitations of mentioned media (е-museum publications) in transmission of museum informations and messages in the viral museum space and context are analyzed throughout the most prominent type of оn-line museum communication – web sites. The results of the research (of 10 museum web sites) represent the underdeveloped and unfocused positioned е-museum publications in the system of оn-line museum communication. In accordance to the results and recognized limitations the recommendations for its (potential) development are given in the paper. PB - Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA T2 - Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA T1 - Е-музејска публикација у систему онлајн музејске комуникације T1 - E-museum Publication in the System of On-line Museum Communication SP - 403 EP - 416 VL - 66 IS - 2 DO - 10.2298/GEI1802403B UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_7597 ER -
@article{ author = "Богдановић, Бојана", year = "2018", abstract = "Нове технологије прошириле су појам и значење музејске публикације. Правећи паралелу са значајем и улогом музејске публикације у систему опште музеологије, рад ревидира питање значаја и улоге е-музејске публикације у систему онлајн музејске комуникације. Полазећи од чињенице да су онлајн канали којима музеји у Србији комуницирају са својом публиком у дигиталном простору разнолики, предности и ограничења наведених медија (е-музејских публикација) у преносу музејских информација и порука у дигиталном музејском простору и контексту анализирају се у најзаступљенијем виду онлајн музејске комуникације – веб–сајтовима. Резултати истраживања којим је обухваћено 10 музејских веб–сајтова показали су недовољно развијену и непрецизно позиционирану е-музејску публикацију у систему онлајн музејске комуникације па су, у складу са препознатим ограничењима, дате и препоруке за њено (потенцијално) унапређење., New IC technologies has expanded the notion and meaning of the museum publication. Comparing the position of museum publication in the system of general museology, the paper E-museum publication in the system of оn-line museum communication revises the importance and role of e-museum publications in the system of оn-line museum communication. Starting from the fact that the cahnnels used by Serbian museums in оn-line commuication with virtual public are diverse, the adventages and limitations of mentioned media (е-museum publications) in transmission of museum informations and messages in the viral museum space and context are analyzed throughout the most prominent type of оn-line museum communication – web sites. The results of the research (of 10 museum web sites) represent the underdeveloped and unfocused positioned е-museum publications in the system of оn-line museum communication. In accordance to the results and recognized limitations the recommendations for its (potential) development are given in the paper.", publisher = "Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA", journal = "Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA", title = "Е-музејска публикација у систему онлајн музејске комуникације, E-museum Publication in the System of On-line Museum Communication", pages = "403-416", volume = "66", number = "2", doi = "10.2298/GEI1802403B", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_7597" }
Богдановић, Б.. (2018). Е-музејска публикација у систему онлајн музејске комуникације. in Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA., 66(2), 403-416. https://doi.org/10.2298/GEI1802403B https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_7597
Богдановић Б. Е-музејска публикација у систему онлајн музејске комуникације. in Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA. 2018;66(2):403-416. doi:10.2298/GEI1802403B https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_7597 .
Богдановић, Бојана, "Е-музејска публикација у систему онлајн музејске комуникације" in Гласник Етнографског института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA, 66, no. 2 (2018):403-416, https://doi.org/10.2298/GEI1802403B ., https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_7597 .
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Музеји у Србији данас – у светлу статистике
Суботић, Ирина (Београд : Српска академија наука и уметности, 2017) -
Гласник Етнографског института САНУ 60 (1) / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA 60 (1)
Радојичић, Драгана (Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA, 2012)