Задаци и могућности рада учитеља на очувању језичке баштине Косова и Метохије, садашња истраживања и искуство предака
Article (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
У раду се говори о језичким истраживањима на
територији данашњег Косова и Метохије и задацима који још треба да се
ураде. Истиче се допринос који су овим истраживањима, нарочито на
пољу лексикографије, дијалектологије и ономастике, дали учитељи и
други просветни радници са ових простора. Наводи се значај њиховог
рада за очување језичке баштине, али и за извођење релевантних
лингвистичких и ванлингвистичких закључака. Указује се на важност
даљих језичких испитивања и учешћа у њима садашњих и будућих
учитеља, који су у сталном контакту са информаторима.
This paper discusses the linguistic research in the territory of
Kosovo and Metohija and the tasks still need to be done. This research points
out the contribution, especially in the field of lexicography, dialectology and
onomastics, given by teachers and other education workers in this region. It
states the importance of their work for the preservation of linguistic heritage,
but also to perform the relevant linguistic and nonlinguistic conclusions. It
points out the importance of further language tests and participation in them
of current and future teachers, who are in constant contact with informants.
Keywords:
Косово и Метохија / Kosovo and Metohija / teachers / Serbian folk talking / dialect dictionaries / collections of words / onomastics / учитељи / српски народни говори / дијалекатски речници / збирке речи / ономастикаSource:
Иновативни приступ васпитању и образовању: стање, дилеме и перспективе : зборник радова, 2019, 25-33Publisher:
- Лепосавић : Учитељски факултет у Призрену – Лепосавићу
Funding / projects:
Collections
Institution/Community
Институт за српски језик САНУ / Institute for the Serbian Language of SASATY - JOUR AU - Стијовић, Рада Р. PY - 2019 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/7279 AB - У раду се говори о језичким истраживањима на територији данашњег Косова и Метохије и задацима који још треба да се ураде. Истиче се допринос који су овим истраживањима, нарочито на пољу лексикографије, дијалектологије и ономастике, дали учитељи и други просветни радници са ових простора. Наводи се значај њиховог рада за очување језичке баштине, али и за извођење релевантних лингвистичких и ванлингвистичких закључака. Указује се на важност даљих језичких испитивања и учешћа у њима садашњих и будућих учитеља, који су у сталном контакту са информаторима. AB - This paper discusses the linguistic research in the territory of Kosovo and Metohija and the tasks still need to be done. This research points out the contribution, especially in the field of lexicography, dialectology and onomastics, given by teachers and other education workers in this region. It states the importance of their work for the preservation of linguistic heritage, but also to perform the relevant linguistic and nonlinguistic conclusions. It points out the importance of further language tests and participation in them of current and future teachers, who are in constant contact with informants. PB - Лепосавић : Учитељски факултет у Призрену – Лепосавићу T2 - Иновативни приступ васпитању и образовању: стање, дилеме и перспективе : зборник радова T1 - Задаци и могућности рада учитеља на очувању језичке баштине Косова и Метохије, садашња истраживања и искуство предака SP - 25 EP - 33 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_7279 ER -
@article{ author = "Стијовић, Рада Р.", year = "2019", abstract = "У раду се говори о језичким истраживањима на територији данашњег Косова и Метохије и задацима који још треба да се ураде. Истиче се допринос који су овим истраживањима, нарочито на пољу лексикографије, дијалектологије и ономастике, дали учитељи и други просветни радници са ових простора. Наводи се значај њиховог рада за очување језичке баштине, али и за извођење релевантних лингвистичких и ванлингвистичких закључака. Указује се на важност даљих језичких испитивања и учешћа у њима садашњих и будућих учитеља, који су у сталном контакту са информаторима., This paper discusses the linguistic research in the territory of Kosovo and Metohija and the tasks still need to be done. This research points out the contribution, especially in the field of lexicography, dialectology and onomastics, given by teachers and other education workers in this region. It states the importance of their work for the preservation of linguistic heritage, but also to perform the relevant linguistic and nonlinguistic conclusions. It points out the importance of further language tests and participation in them of current and future teachers, who are in constant contact with informants.", publisher = "Лепосавић : Учитељски факултет у Призрену – Лепосавићу", journal = "Иновативни приступ васпитању и образовању: стање, дилеме и перспективе : зборник радова", title = "Задаци и могућности рада учитеља на очувању језичке баштине Косова и Метохије, садашња истраживања и искуство предака", pages = "25-33", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_7279" }
Стијовић, Р. Р.. (2019). Задаци и могућности рада учитеља на очувању језичке баштине Косова и Метохије, садашња истраживања и искуство предака. in Иновативни приступ васпитању и образовању: стање, дилеме и перспективе : зборник радова Лепосавић : Учитељски факултет у Призрену – Лепосавићу., 25-33. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_7279
Стијовић РР. Задаци и могућности рада учитеља на очувању језичке баштине Косова и Метохије, садашња истраживања и искуство предака. in Иновативни приступ васпитању и образовању: стање, дилеме и перспективе : зборник радова. 2019;:25-33. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_7279 .
Стијовић, Рада Р., "Задаци и могућности рада учитеља на очувању језичке баштине Косова и Метохије, садашња истраживања и искуство предака" in Иновативни приступ васпитању и образовању: стање, дилеме и перспективе : зборник радова (2019):25-33, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_7279 .