DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   DAIS
  • Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
  • МИ САНУ - Радови истраживача / MI SASA - Researchers' publications
  • View Item
  •   DAIS
  • Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
  • МИ САНУ - Радови истраживача / MI SASA - Researchers' publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Глас као медиј и objet petit a: музиколошки упис у студије гласа

Voice as Medium and Objet Petit A: Musicological Contribution to Voice Studies

Thumbnail
2019
bitstream_28300.pdf (2.537Mb)
Authors
Радовановић, Бојана
Contributors
Маринковић, Соња
Панић Кашански, Драгица
Додик, Санда
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Интересовање за изучавање гласа је у вртоглавом порасту у протеклих неколико година. Бројне научне и теоријске дисциплине попут филозофије, теоријске психоанализе, театрологије, вокалне педагогије, студија извођења, упустиле су се у теоретизације и проучавање, како Томаидис и Макферсон наводе, плуралитета гласа, чије је звучно „бивање између“ место вишеструког искуственог кодирања. Управо то место пружа прилику за разнолика интер- и транс-дисциплинарна истраживања овог феномена, те успостављање сасвим новог интердисциплинарног простора, именованог као студије гласа, посвећеног многоструким и диверзитетним доприносима. Питање гласа такође постаје нарочито актуелно у музикологији у годинама које су непосредно за нама. Узимајући у обзир да се глас у музици може представљати „музички инструмент, тело, особу и лик“, односно, може се посматрати и као медиј, заступник тела извођача и као објет петит а, његов статус и третман у музиколошкој литератури постаје нарочито провокативан за саглед...авање. Имајући у виду улоге које глас може да преузме у инхерентно интердисциплинарном окриљу музикологије, циљ овог рада испитивање природе и могућности музиколошких истраживања у контексту нове "кровне" интердисциплине која глас поставља за заједничког именитеља.

The interest in studying voice has spiked during the last few years. There are numerous scientific and theoretical disciplines, like, for example, philosophy, theoretical psychoanalysis, theatrology, vocal pedagogy, performance studies, that embarked on journey of theoretisation and investigation of, as Thomaidis and Macpherson would say, plurality of voice, whose aural „in-between“ represents the “junction point for multiple encodings of experience.” The “in-between” is the exact spot which offers opportunities for different inter- and trans- disciplinary research of this phenomena, and encourages the establishment of the new interdisciplinary space, named as voice studies. The question of voice became especially topical in musicology in the previous years. Having in mind that the voice in music can at the same time represent “a musical instrument, a body, a person and a character in performance,” and can be viewed as a medium, a representative of the performer's body... and as an objet petit a, its status becomes especially intriguing. With all the roles voice can take on in inherently interdisciplinary traits of musicology in mind, the goal of this paper is to question the nature and possibilities of musicological research in the context of the new "roof" interdiscipline that places voice as the common denominator for all disciplines included.

Keywords:
глас / музикологија / студије гласа / извођење / objet petit a / voice / musicology / voice studies / performance
Source:
Владо С. Милошевић: етномузиколог, композитор и педагог. Традиција као инспирација, научни скуп, Бања Лука 12–14. април 2019, Књига сажетака, 2019, 76-77
Publisher:
  • Бања Лука : Академија умјетности у Бањој Луци
Funding / projects:
  • Serbian musical identities within local and global frameworks: traditions, changes, challenges (RS-177004)

ISBN: 978-99938-27-29-0

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_7173
URI
https://dais.sanu.ac.rs/123456789/7173
Collections
  • МИ САНУ - Радови истраживача / MI SASA - Researchers' publications
Institution/Community
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
TY  - CONF
AU  - Радовановић, Бојана
PY  - 2019
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/7173
AB  - Интересовање за изучавање гласа је у вртоглавом порасту у протеклих неколико година. Бројне научне и теоријске дисциплине попут филозофије, теоријске психоанализе, театрологије, вокалне педагогије, студија извођења, упустиле су се у теоретизације и проучавање, како Томаидис и Макферсон наводе, плуралитета гласа, чије је звучно „бивање између“ место вишеструког искуственог кодирања. Управо то место пружа прилику за разнолика интер- и транс-дисциплинарна истраживања овог феномена, те успостављање сасвим новог интердисциплинарног простора, именованог као студије гласа, посвећеног многоструким и диверзитетним доприносима.
Питање гласа такође постаје нарочито актуелно у музикологији у годинама које су непосредно за нама. Узимајући у обзир да се глас у музици може представљати „музички
инструмент, тело, особу и лик“, односно, може се посматрати и као медиј, заступник тела
извођача и као објет петит а, његов статус и третман у музиколошкој литератури постаје нарочито провокативан за сагледавање. Имајући у виду улоге које глас може да преузме у инхерентно интердисциплинарном окриљу музикологије, циљ овог рада испитивање природе и могућности музиколошких истраживања у контексту нове "кровне" интердисциплине која глас поставља за заједничког именитеља.
AB  - The interest in studying voice has spiked during the last few years. There are numerous
scientific and theoretical disciplines, like, for example, philosophy, theoretical
psychoanalysis, theatrology, vocal pedagogy, performance studies, that embarked on
journey of theoretisation and investigation of, as Thomaidis and Macpherson would say,
plurality of voice, whose aural „in-between“ represents the “junction point for multiple
encodings of experience.” The “in-between” is the exact spot which offers opportunities for
different inter- and trans- disciplinary research of this phenomena, and encourages the
establishment of the new interdisciplinary space, named as voice studies.

The question of voice became especially topical in musicology in the previous years. Having
in mind that the voice in music can at the same time represent “a musical instrument, a body,
a person and a character in performance,” and can be viewed as a medium, a representative
of the performer's body and as an objet petit a, its status becomes especially intriguing. With
all the roles voice can take on in inherently interdisciplinary traits of musicology in mind, the
goal of this paper is to question the nature and possibilities of musicological research in the
context of the new "roof" interdiscipline that places voice as the common denominator for all
disciplines included.
PB  - Бања Лука : Академија умјетности у Бањој Луци
C3  - Владо С. Милошевић: етномузиколог, композитор и педагог. Традиција као инспирација, научни скуп, Бања Лука 12–14. април 2019, Књига сажетака
T1  - Глас као медиј и objet petit a: музиколошки упис у студије гласа
T1  - Voice as Medium and Objet Petit A: Musicological Contribution to Voice Studies
SP  - 76
EP  - 77
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_7173
ER  - 
@conference{
author = "Радовановић, Бојана",
year = "2019",
abstract = "Интересовање за изучавање гласа је у вртоглавом порасту у протеклих неколико година. Бројне научне и теоријске дисциплине попут филозофије, теоријске психоанализе, театрологије, вокалне педагогије, студија извођења, упустиле су се у теоретизације и проучавање, како Томаидис и Макферсон наводе, плуралитета гласа, чије је звучно „бивање између“ место вишеструког искуственог кодирања. Управо то место пружа прилику за разнолика интер- и транс-дисциплинарна истраживања овог феномена, те успостављање сасвим новог интердисциплинарног простора, именованог као студије гласа, посвећеног многоструким и диверзитетним доприносима.
Питање гласа такође постаје нарочито актуелно у музикологији у годинама које су непосредно за нама. Узимајући у обзир да се глас у музици може представљати „музички
инструмент, тело, особу и лик“, односно, може се посматрати и као медиј, заступник тела
извођача и као објет петит а, његов статус и третман у музиколошкој литератури постаје нарочито провокативан за сагледавање. Имајући у виду улоге које глас може да преузме у инхерентно интердисциплинарном окриљу музикологије, циљ овог рада испитивање природе и могућности музиколошких истраживања у контексту нове "кровне" интердисциплине која глас поставља за заједничког именитеља., The interest in studying voice has spiked during the last few years. There are numerous
scientific and theoretical disciplines, like, for example, philosophy, theoretical
psychoanalysis, theatrology, vocal pedagogy, performance studies, that embarked on
journey of theoretisation and investigation of, as Thomaidis and Macpherson would say,
plurality of voice, whose aural „in-between“ represents the “junction point for multiple
encodings of experience.” The “in-between” is the exact spot which offers opportunities for
different inter- and trans- disciplinary research of this phenomena, and encourages the
establishment of the new interdisciplinary space, named as voice studies.

The question of voice became especially topical in musicology in the previous years. Having
in mind that the voice in music can at the same time represent “a musical instrument, a body,
a person and a character in performance,” and can be viewed as a medium, a representative
of the performer's body and as an objet petit a, its status becomes especially intriguing. With
all the roles voice can take on in inherently interdisciplinary traits of musicology in mind, the
goal of this paper is to question the nature and possibilities of musicological research in the
context of the new "roof" interdiscipline that places voice as the common denominator for all
disciplines included.",
publisher = "Бања Лука : Академија умјетности у Бањој Луци",
journal = "Владо С. Милошевић: етномузиколог, композитор и педагог. Традиција као инспирација, научни скуп, Бања Лука 12–14. април 2019, Књига сажетака",
title = "Глас као медиј и objet petit a: музиколошки упис у студије гласа, Voice as Medium and Objet Petit A: Musicological Contribution to Voice Studies",
pages = "76-77",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_7173"
}
Радовановић, Б.. (2019). Глас као медиј и objet petit a: музиколошки упис у студије гласа. in Владо С. Милошевић: етномузиколог, композитор и педагог. Традиција као инспирација, научни скуп, Бања Лука 12–14. април 2019, Књига сажетака
Бања Лука : Академија умјетности у Бањој Луци., 76-77.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_7173
Радовановић Б. Глас као медиј и objet petit a: музиколошки упис у студије гласа. in Владо С. Милошевић: етномузиколог, композитор и педагог. Традиција као инспирација, научни скуп, Бања Лука 12–14. април 2019, Књига сажетака. 2019;:76-77.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_7173 .
Радовановић, Бојана, "Глас као медиј и objet petit a: музиколошки упис у студије гласа" in Владо С. Милошевић: етномузиколог, композитор и педагог. Традиција као инспирација, научни скуп, Бања Лука 12–14. април 2019, Књига сажетака (2019):76-77,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_7173 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

CoreTrustSealre3dataOpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

CoreTrustSealre3dataOpenAIRERCUB