Изазови и значај извођења наставе ромског језика у Књажевцу и околини
Book part (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Циљ прилога је да укаже на значај организовања (факултативне) наставе ромског језика и других образовних активности намењених ромској деци у основним школама у Књажевцу и околини. У фокусу прилога је настава ромског коју организује Основна школа „Димитрије Тодоровић Каплар“ у Књажевцу. За потребе истраживања снимљен је час ромског језика, спроведени су интервјуи са наставницом ромског, педагошким асистентом, директором школе и једном учитељицом, као и интервјуи са ученицима који похађају наставу. У рад су укључени и делови интервјуа са особљем и ученицима Основне школе „Дубрава“ у Минићеву, као и разговор са библиотекарком Народне библиотеке „Његош“ у Књажевцу. Материјал је снимљен у јулу и новембру 2017. и мају 2018. године и доступан је у оквиру ДАБИ базе (Дигитални архив Балканолошког института САНУ, Београд). Квалитативна анализа показује да се едукативне активности школа и Библиотеке могу сматрати значајним афирмативним мерама усмереним ка промоцији и дестигматизацији ромског, кој...е су од велике важности будући да саговорници указују на и даље присутну стигматизацију ромског језика и ограниченост домена употребе овог језика.
Keywords:
ромски језик / настава ромског језика / Књажевац / стигматизација језика / мањински језициSource:
Књажевачки крај – потенцијали, стање и перспективе развоја, 2019, 158-178Publisher:
- Књажевац : Народна библиотека "Његош"
Projects:
- Language, folklore, migrations in the Balkans (RS-178010)
Collections
TY - CHAP AU - Мирић, Мирјана PY - 2019 UR - http://dais.sanu.ac.rs/123456789/7011 AB - Циљ прилога је да укаже на значај организовања (факултативне) наставе ромског језика и других образовних активности намењених ромској деци у основним школама у Књажевцу и околини. У фокусу прилога је настава ромског коју организује Основна школа „Димитрије Тодоровић Каплар“ у Књажевцу. За потребе истраживања снимљен је час ромског језика, спроведени су интервјуи са наставницом ромског, педагошким асистентом, директором школе и једном учитељицом, као и интервјуи са ученицима који похађају наставу. У рад су укључени и делови интервјуа са особљем и ученицима Основне школе „Дубрава“ у Минићеву, као и разговор са библиотекарком Народне библиотеке „Његош“ у Књажевцу. Материјал је снимљен у јулу и новембру 2017. и мају 2018. године и доступан је у оквиру ДАБИ базе (Дигитални архив Балканолошког института САНУ, Београд). Квалитативна анализа показује да се едукативне активности школа и Библиотеке могу сматрати значајним афирмативним мерама усмереним ка промоцији и дестигматизацији ромског, које су од велике важности будући да саговорници указују на и даље присутну стигматизацију ромског језика и ограниченост домена употребе овог језика. PB - Књажевац : Народна библиотека "Његош" T2 - Књажевачки крај – потенцијали, стање и перспективе развоја T1 - Изазови и значај извођења наставе ромског језика у Књажевцу и околини SP - 158 EP - 178 ER -
@article{ author = "Мирић, Мирјана", year = "2019", url = "http://dais.sanu.ac.rs/123456789/7011", abstract = "Циљ прилога је да укаже на значај организовања (факултативне) наставе ромског језика и других образовних активности намењених ромској деци у основним школама у Књажевцу и околини. У фокусу прилога је настава ромског коју организује Основна школа „Димитрије Тодоровић Каплар“ у Књажевцу. За потребе истраживања снимљен је час ромског језика, спроведени су интервјуи са наставницом ромског, педагошким асистентом, директором школе и једном учитељицом, као и интервјуи са ученицима који похађају наставу. У рад су укључени и делови интервјуа са особљем и ученицима Основне школе „Дубрава“ у Минићеву, као и разговор са библиотекарком Народне библиотеке „Његош“ у Књажевцу. Материјал је снимљен у јулу и новембру 2017. и мају 2018. године и доступан је у оквиру ДАБИ базе (Дигитални архив Балканолошког института САНУ, Београд). Квалитативна анализа показује да се едукативне активности школа и Библиотеке могу сматрати значајним афирмативним мерама усмереним ка промоцији и дестигматизацији ромског, које су од велике важности будући да саговорници указују на и даље присутну стигматизацију ромског језика и ограниченост домена употребе овог језика.", publisher = "Књажевац : Народна библиотека "Његош"", journal = "Књажевачки крај – потенцијали, стање и перспективе развоја", title = "Изазови и значај извођења наставе ромског језика у Књажевцу и околини", pages = "158-178" }
Мирић М. Изазови и значај извођења наставе ромског језика у Књажевцу и околини. Књажевачки крај – потенцијали, стање и перспективе развоја. 2019;:158-178
,& Мирић, М. (2019). Изазови и значај извођења наставе ромског језика у Књажевцу и околини. Књажевачки крај – потенцијали, стање и перспективе развојаКњажевац : Народна библиотека "Његош"., null, 158-178.
Мирић Мирјана, "Изазови и значај извођења наставе ромског језика у Књажевцу и околини" null (2019):158-178