Taking the Provinces Seriously
Озбиљно схваћене провинције
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Using France as a case-study, this essay calls for enhanced recognition of cultural
variegation within nation states in the era of European Romantic nationalism. It
outlines a new, integrated and comparative approach to the study of provincial
music in a context where national centralisation is the norm. The situation in
France, especially during the height of the “provincial awakening” around 1900, is
analysed in light of the ideas of Ivo Strecker and Joep Leerssen on regionalism and
ethnic nationalism, and alongside broader questions of cultural decentralisation.
Particular attention is drawn to the challenges posed by borderlands, by the
intersection of cultural and political ideas, and by the dangers of false separations
between high and low cultures at local level.
Користећи пример Француске, у овом раду заговарам потребу за јачим
признањем културне разноликости унутар националних држава у
раздобљу европског романтичарског национализма. У раду је исцртан пут
за нов, интегрисан и компаративан приступ проучавању музике настале
у провинцијама, у контексту где национална централизација представља
норму. Ситуација у Француској, посебно на врхунцу „буђења провинција“
око 1900. године, анализирана је у светлу идеја о регионализму и етничком
национализму које су изложили Иво Стрекер и Јоеп Лерсен, као и у паралели
са ширим питањима везаним за културну децентрализацију. Посебно скрећем
пажњу на изазове које постављају пограничне области, затим, пресеци
културних и политичких идеја, као и на опасности од лажне поделе на елитну
и нижеразредну културу на локалном нивоу.
Кључне речи:
France / provincial awakening / Ivo Strecker / Joep Leerssen / borderlands / Француска / буђење провинција / Иво Стрекер / Јоеп Лерсен / пограничне областиИзвор:
Музикологија / Musicology, 2019, 27, 51-69Издавач:
- Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts
Напомена:
- This essay originates from a paper given at a seminar The Future of Music History organised by Prof. Jim Samson, during the eponymous conference at the Serbian Academy of Sciences and Arts (28–30 September 2017). Research for this article was aided by The Leverhulme Trust.
Институција/група
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASATY - JOUR AU - Ellis, Katharine PY - 2019 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/6929 AB - Using France as a case-study, this essay calls for enhanced recognition of cultural variegation within nation states in the era of European Romantic nationalism. It outlines a new, integrated and comparative approach to the study of provincial music in a context where national centralisation is the norm. The situation in France, especially during the height of the “provincial awakening” around 1900, is analysed in light of the ideas of Ivo Strecker and Joep Leerssen on regionalism and ethnic nationalism, and alongside broader questions of cultural decentralisation. Particular attention is drawn to the challenges posed by borderlands, by the intersection of cultural and political ideas, and by the dangers of false separations between high and low cultures at local level. AB - Користећи пример Француске, у овом раду заговарам потребу за јачим признањем културне разноликости унутар националних држава у раздобљу европског романтичарског национализма. У раду је исцртан пут за нов, интегрисан и компаративан приступ проучавању музике настале у провинцијама, у контексту где национална централизација представља норму. Ситуација у Француској, посебно на врхунцу „буђења провинција“ око 1900. године, анализирана је у светлу идеја о регионализму и етничком национализму које су изложили Иво Стрекер и Јоеп Лерсен, као и у паралели са ширим питањима везаним за културну децентрализацију. Посебно скрећем пажњу на изазове које постављају пограничне области, затим, пресеци културних и политичких идеја, као и на опасности од лажне поделе на елитну и нижеразредну културу на локалном нивоу. PB - Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts T2 - Музикологија / Musicology T1 - Taking the Provinces Seriously T1 - Озбиљно схваћене провинције SP - 51 EP - 69 IS - 27 DO - 10.2298/MUZ1927051E UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6929 ER -
@article{ author = "Ellis, Katharine", year = "2019", abstract = "Using France as a case-study, this essay calls for enhanced recognition of cultural variegation within nation states in the era of European Romantic nationalism. It outlines a new, integrated and comparative approach to the study of provincial music in a context where national centralisation is the norm. The situation in France, especially during the height of the “provincial awakening” around 1900, is analysed in light of the ideas of Ivo Strecker and Joep Leerssen on regionalism and ethnic nationalism, and alongside broader questions of cultural decentralisation. Particular attention is drawn to the challenges posed by borderlands, by the intersection of cultural and political ideas, and by the dangers of false separations between high and low cultures at local level., Користећи пример Француске, у овом раду заговарам потребу за јачим признањем културне разноликости унутар националних држава у раздобљу европског романтичарског национализма. У раду је исцртан пут за нов, интегрисан и компаративан приступ проучавању музике настале у провинцијама, у контексту где национална централизација представља норму. Ситуација у Француској, посебно на врхунцу „буђења провинција“ око 1900. године, анализирана је у светлу идеја о регионализму и етничком национализму које су изложили Иво Стрекер и Јоеп Лерсен, као и у паралели са ширим питањима везаним за културну децентрализацију. Посебно скрећем пажњу на изазове које постављају пограничне области, затим, пресеци културних и политичких идеја, као и на опасности од лажне поделе на елитну и нижеразредну културу на локалном нивоу.", publisher = "Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts", journal = "Музикологија / Musicology", title = "Taking the Provinces Seriously, Озбиљно схваћене провинције", pages = "51-69", number = "27", doi = "10.2298/MUZ1927051E", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6929" }
Ellis, K.. (2019). Taking the Provinces Seriously. in Музикологија / Musicology Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts.(27), 51-69. https://doi.org/10.2298/MUZ1927051E https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6929
Ellis K. Taking the Provinces Seriously. in Музикологија / Musicology. 2019;(27):51-69. doi:10.2298/MUZ1927051E https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6929 .
Ellis, Katharine, "Taking the Provinces Seriously" in Музикологија / Musicology, no. 27 (2019):51-69, https://doi.org/10.2298/MUZ1927051E ., https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6929 .