Приказ основних података о документу

Музиколошки пројекат фондације Балзан Ка глобалној историји музике, проучавање модернизације на глобалном нивоу и отворена питања за будућност

dc.contributorMedić, Ivana
dc.creatorStrohm, Reinhard
dc.date.accessioned2019-12-31T20:25:02Z
dc.date.available2019-12-31T20:25:02Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1450-9814 (print)
dc.identifier.issn2406-0976 (online)
dc.identifier.urihttps://dais.sanu.ac.rs/123456789/6927
dc.description.abstractThe contribution outlines the Balzan Musicology Project (2013–2017) and the published papers arising from its 14 international workshops on global music history. The approach of the project is described as post-eurocentric, uniting music history and ethnomusicology. 29 of the papers address processes of music and modernisation in many countries, pinpointing not only ‘Westernisation’ but also transculturalism and transnational media. Open questions for a future musicology concern the history concept itself, and the fair distribution of resources and sharing opportunities to all those concerned.en
dc.description.abstractОвај чланак садржи осврт на нов концепт историје музике, који је био истраживан у оквиру музиколошког пројекта фондације Балзан Ка глобалној историји музике (Towards a Global History of Music). Реализован уз финансијску подршку „Награде” Међународне фондације Балзан од 2013. до 2017. године, овај пројекат је подржао истраживања 23 историчара музике и етномузиколога средње генерације, који су организовали 14 међународних радионица на тему различитих аспеката глобалне историје музике. Овај пројект је описан као потрага за историјом музике „многих гласова” – односно, многих култура и културних агената широм света – те представља иницијативу у правцу пост-европоцентричног и постисторијског размишљања. Избор радова презентованих и дискутованих током радионица у оквиру овог пројекта објављен је (или ће бити објављен) у три тома у раздобљу од 2018. до 2020. У овом тексту се осврћем на 29 радова који се тичу главне теме овог пројекта, то јест музичке „модерности” и „модернизације”. У овим радовима анализирани су разнолики процеси модернизације на разним странама света – између осталог, у Источној Азији, Југоисточној Азији, Јужној Азији, на Блиском истоку, у Источној Европи, Африци и Америци. Силе које покрећу историју модерности, а које су овде истакнуте, нису само колонијализам и „вестернизација”, већ и постколонијална реоријентација, бивше империје и њихови пројекти модернизације, модерни транскултурализам и утицај транснационалних медија. Најзад, овај чланак разматра и два отворена питања која су се указала као значајна током трајања пројекта. Прво питање тиче се статуса самог концепта историје у данашњем глобалном размишљању. Неки га сагледавају као превазиђену методологију, или као ирелевантан западњачки академски приступ, те се данас све чешће замењује концептом „наслеђа” у јавним политикама. Друго питање односи се на будуће профиле историјске музикологије. Овде се препоручује приступ глобалној историји који је у много већој мери заснован на сарадњи и заједничким циљевима, при чему би његови покретачи и студенти музике били узајамно ангажовани, а извори сазнања много равномерније дистрибуирани.sr
dc.language.isoensr
dc.publisherBelgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Artssr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceМузикологија / Musicology
dc.subjectglobal historysr
dc.subjectmodernitysr
dc.subjecttransculturalismsr
dc.subjectworld musicsr
dc.subjectparticipationsr
dc.subjectглобална историјаsr
dc.subjectмодерностsr
dc.subjectтранскултурализамsr
dc.subjectмузика светаsr
dc.subjectучешћеsr
dc.titleThe Balzan Musicology Project Towards a global history of music, the Study of Global Modernisation, and Open Questions for the Futureen
dc.titleМузиколошки пројекат фондације Балзан Ка глобалној историји музике, проучавање модернизације на глобалном нивоу и отворена питања за будућностsr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dcterms.abstractСтрохм, Реинхард; Muzikološki projekat fondacije Balzan Ka globalnoj istoriji muzike, proučavanje modernizacije na globalnom nivou i otvorena pitanja za budućnost;
dc.citation.spage15
dc.citation.epage29
dc.citation.issue27
dc.identifier.doi10.2298/MUZ1927015S
dc.description.otherThis essay originates from a paper given at a seminar The Future of Music History organised by Prof. Jim Samson, during the eponymous conference at the Serbian Academy of Sciences and Arts (28–30 September 2017). Earlier versions of this paper have been presented at the joint triple conference of ICTM, IMS and IAML, Music as Cultural Heritage in Abu Dhabi (New York University Campus) on 13 March 2017, and at the IMS Round Table Towards a global history of music at the IMS 2017 Tokyo conference on 22 March 2017. An earlier version of the section Global Modernisation and Music was read at the symposium on Modernisation of Musical Traditions of the International Network for a Global History of Music (INGHM) at Nueva Universidade, Lisbon, of 15 March 2019.en
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.fulltexthttps://dais.sanu.ac.rs/bitstream/id/28136/1450-98141927015S.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6927


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу