Introduction: Music and ethnomusicology – encounters in the Balkans
Увод: Музика и етномузикологија – сусрети на Балкану
Autori
Lajić-Mihajlović, DankaJovanović, Jelena
Ostala autorstva
Despić, DejanJovanović, Jelena
Lajić-Mihajlović, Danka
Konferencijski prilog (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
This paper presents an overview of the latest experiences in ethnomusicological research based on the texts incorporated in this collection of works. These experiences emanate primarily from the local researchers’ works on music of the Balkans, with a heightened theoretical and methodological dimension. The distinctive Balkan musical practices, created through the amalgamation of elements from different cultures, ethnicities, and religions, made this geo-cultural space intriguing not only to researchers from this very region but also to those from other cultural communities. A theoretical framework for interpreting these practices together with the contemporary research methods stem from interactions of local scientific communities’ experiences, sources and practices they deal with, circumstances, ideologies and politics, including the influences of the world’s dominant ethnomusicological communities as well as researchers’ individual affinities and choices. A comparison with the resea...rch strategies applied in similar, transitory geo-cultural spaces contributes to a more complex exploration of the Balkan ethnomusicologists’ experiences.
Рад доноси преглед новијих искустава у етномузиколошким истраживањима музика Балкана, првенствено на основу радова који чине овај зборник. Пажња је кључно усмерена на теоријско-методолошку димензију. Специфичне музичке праксе Балкана, формиране амалгамисањем елемената различитих култура, етницитета и религија, учиниле су овај гео-
културни простор интригантним не само за истраживаче из самог региона, већ и за оне из других културних средина. Теоријски оквири у којима се оне интерпретирају и методе које се данас користе у истраживањима резултат су интеракција искустава локалних научних заједница, извора и пракси којима се баве, околности, идеологија и политика, укључујући и
утицаје доминантних светских етномузиколошких заједница и индивидуалних афинитета истраживача. Комплексније разматрање искустава етномузиколога са Балкана остварено је поређењима са истраживачким стратегијама примењиваним на сличним, транзиторним геокултурним просторима.
Ključne reči:
the musics of the Balkans / methodologies in ethnomusicology / Balkan national ethnomusicologies / fieldwork / interdisciplinarityIzvor:
Musical practices in the Balkans: Ethnomusicological perspectives, 2012, 13-27Izdavač:
- Belgrade : Institute of Musicology SASA
Finansiranje / projekti:
- Identiteti srpske muzike od lokalnih do globalnih okvira: tradicije, promene, izazovi (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-177004)
Institucija/grupa
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASATY - CONF AU - Lajić-Mihajlović, Danka AU - Jovanović, Jelena PY - 2012 UR - https://dais.sanu.ac.rs/handle/123456789/4103 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/6846 AB - This paper presents an overview of the latest experiences in ethnomusicological research based on the texts incorporated in this collection of works. These experiences emanate primarily from the local researchers’ works on music of the Balkans, with a heightened theoretical and methodological dimension. The distinctive Balkan musical practices, created through the amalgamation of elements from different cultures, ethnicities, and religions, made this geo-cultural space intriguing not only to researchers from this very region but also to those from other cultural communities. A theoretical framework for interpreting these practices together with the contemporary research methods stem from interactions of local scientific communities’ experiences, sources and practices they deal with, circumstances, ideologies and politics, including the influences of the world’s dominant ethnomusicological communities as well as researchers’ individual affinities and choices. A comparison with the research strategies applied in similar, transitory geo-cultural spaces contributes to a more complex exploration of the Balkan ethnomusicologists’ experiences. AB - Рад доноси преглед новијих искустава у етномузиколошким истраживањима музика Балкана, првенствено на основу радова који чине овај зборник. Пажња је кључно усмерена на теоријско-методолошку димензију. Специфичне музичке праксе Балкана, формиране амалгамисањем елемената различитих култура, етницитета и религија, учиниле су овај гео- културни простор интригантним не само за истраживаче из самог региона, већ и за оне из других културних средина. Теоријски оквири у којима се оне интерпретирају и методе које се данас користе у истраживањима резултат су интеракција искустава локалних научних заједница, извора и пракси којима се баве, околности, идеологија и политика, укључујући и утицаје доминантних светских етномузиколошких заједница и индивидуалних афинитета истраживача. Комплексније разматрање искустава етномузиколога са Балкана остварено је поређењима са истраживачким стратегијама примењиваним на сличним, транзиторним геокултурним просторима. PB - Belgrade : Institute of Musicology SASA C3 - Musical practices in the Balkans: Ethnomusicological perspectives T1 - Introduction: Music and ethnomusicology – encounters in the Balkans T1 - Увод: Музика и етномузикологија – сусрети на Балкану SP - 13 EP - 27 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6846 ER -
@conference{ author = "Lajić-Mihajlović, Danka and Jovanović, Jelena", year = "2012", abstract = "This paper presents an overview of the latest experiences in ethnomusicological research based on the texts incorporated in this collection of works. These experiences emanate primarily from the local researchers’ works on music of the Balkans, with a heightened theoretical and methodological dimension. The distinctive Balkan musical practices, created through the amalgamation of elements from different cultures, ethnicities, and religions, made this geo-cultural space intriguing not only to researchers from this very region but also to those from other cultural communities. A theoretical framework for interpreting these practices together with the contemporary research methods stem from interactions of local scientific communities’ experiences, sources and practices they deal with, circumstances, ideologies and politics, including the influences of the world’s dominant ethnomusicological communities as well as researchers’ individual affinities and choices. A comparison with the research strategies applied in similar, transitory geo-cultural spaces contributes to a more complex exploration of the Balkan ethnomusicologists’ experiences., Рад доноси преглед новијих искустава у етномузиколошким истраживањима музика Балкана, првенствено на основу радова који чине овај зборник. Пажња је кључно усмерена на теоријско-методолошку димензију. Специфичне музичке праксе Балкана, формиране амалгамисањем елемената различитих култура, етницитета и религија, учиниле су овај гео- културни простор интригантним не само за истраживаче из самог региона, већ и за оне из других културних средина. Теоријски оквири у којима се оне интерпретирају и методе које се данас користе у истраживањима резултат су интеракција искустава локалних научних заједница, извора и пракси којима се баве, околности, идеологија и политика, укључујући и утицаје доминантних светских етномузиколошких заједница и индивидуалних афинитета истраживача. Комплексније разматрање искустава етномузиколога са Балкана остварено је поређењима са истраживачким стратегијама примењиваним на сличним, транзиторним геокултурним просторима.", publisher = "Belgrade : Institute of Musicology SASA", journal = "Musical practices in the Balkans: Ethnomusicological perspectives", title = "Introduction: Music and ethnomusicology – encounters in the Balkans, Увод: Музика и етномузикологија – сусрети на Балкану", pages = "13-27", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6846" }
Lajić-Mihajlović, D.,& Jovanović, J.. (2012). Introduction: Music and ethnomusicology – encounters in the Balkans. in Musical practices in the Balkans: Ethnomusicological perspectives Belgrade : Institute of Musicology SASA., 13-27. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6846
Lajić-Mihajlović D, Jovanović J. Introduction: Music and ethnomusicology – encounters in the Balkans. in Musical practices in the Balkans: Ethnomusicological perspectives. 2012;:13-27. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6846 .
Lajić-Mihajlović, Danka, Jovanović, Jelena, "Introduction: Music and ethnomusicology – encounters in the Balkans" in Musical practices in the Balkans: Ethnomusicological perspectives (2012):13-27, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6846 .