Show simple item record

dc.contributorЈовановић, Јелена
dc.creatorЈовановић, Владимир Љ.
dc.date.accessioned2019-12-20T13:05:33Z
dc.date.available2019-12-20T13:05:33Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.isbn978-86-86037-21-3
dc.identifier.urihttp://dais.sanu.ac.rs/123456789/6845
dc.description.abstractВладимир Љ. Јовановић (1956–2016) рођен је у Београду где је започео студије композиције на Факултету музичке уметности у Београду у класи Василија Мокрањца, а дипломирао у класи Властимира Трајковића. Знања из области електроакустичке музике стицао је у Електронском студију Трећег програма Радио Београда код Владана Радовановића и Пола Пињона. Као музички сарадник Драмског програма Радио Београда учествовао је у стварању великог броја аутоских радиофонских дела. Композиције су му извођене на неколико фестивала у Србији, Француској, Немачкој и Италији. За симфонијску поему Мореузи (1987) добио је Годишњу награду Удружења композитора Србије у категорији оркестарска музика, а за радиофонски пројекат Ходочашће у вртове празнине (2008) награду Драмског програма Радио Београда. Од средине осамдесетих година прошлог века па до 2001. године интензивно изучава теорију и праксу светогорског појачког предања. Од 2002. до 2016. године руководи Електронским студијом Трећег програма Радио Београда и бави се електроакустичком музиком и радиофонским пројектима. Аутор је циклуса радио емисија Трећег програма посвећених савременој електроакустичкој музици. Од 1992. до 2001. руководи Православним црквеним хором „Свети Јован Дамаскин” који је под његовим вођством објавио два аудио издања (1998. и 2002). Аутор је два обимна неумска зборника црквених песама чије је мелодије, у традицији источног црквеног појања, у оригиналу на грчком језику, препевао и тиме прилагодио фразама и акцентима црквенословенског језика. Аутор је серијала радио емисија Светогорско појачко предање, емитованог на Трећем програму Радио Београда. „У опусу Владимира Јовановића, несвакидашњег уметника, посве јединственог у нашој средини, може се уочити стремљење да се корпус техника манипулације узорком по угледу на шеферовску традицију, обогати могућностима која пружа дигитална технологија. На овом пољу у својој дугогодишњој сарадњи са Електронским студиом оставио је велики број дела која су премијерно емитована на Трећем програму Радио Београда, али која до сада нису објављивана. У свом споју аналогне и дигиталне технологије (пре свега употреби МИДИ секвенцера и семплера), као и животне посвећености електронском музичком медију, Јовановић је био спона између генерација Владана Радовановића, касније Милоша Петровића и нових аутора, млађе и најмлађе генерације, које на овом пољу тренутно стварају.“ (из рецензије Ксеније Стевановић)sr
dc.description.abstractVladimir Lj. Jovanović (1956 – 2016) was born in Belgrade where he began composition studies at the Faculty of Musical Arts in the class of Professor Vasilije Mokranjac and graduated in the class of Professor Vlastimir Trajković. He acquired a knowledge of electro-acoustic music at the Electronic Studio of the Radio Belgrade Third Program with composers Vladan Radovanović and Paul Pignon. His compositions have been performed on numerous festivals in Serbia, France, Germany and Italy. He received the Annual Award of the Association of Serbian Composers for his symphonic poem Moreuzi (The Narrow Seas) in the category of orchestral music, as well as the Award of Radio Belgrade / Drama Department for a radiophonic project Pilgrimage into the Gardens of Emptiness. From 1986 to 2001 he intensively studied the theory and practice of Orthodox Church chant from the Holy Mount Athos monastery in Greece. From 2002 until his death, he managed the Electronic Studio of the Radio Belgrade Third Program where he composed numerous electro-acoustic music works and radiophonic projects. Jovanović was the host of a series dedicated to contemporary electroacoustic musical works on the Radio Belgrade Third Program. From 1992 to 2001 he conducted the Orthodox Church choir “Saint John of Damascus”, which under his leadership published two audio recordings (in 1998 and 2002). He is the author of two extensive neumatic collections of Greek-language church hymns in the Eastern Church chanting tradition, which he rendered and adjusted to the phrases and stresses of the Church-Slavonic language. He is also the author of the radio show series Holy Mountain Chant Tradition, broadcast on the Third Program of Radio Belgrade. “In the works of Vladimir Jovanović--an unusual artist, unique among us--one can notice the musique concrète techniques of Pierre Schaeffer enriched by the possibilities of digital technology. He left a great number of works in this genre that were premiered on Radio Belgrade during his long-term association with the Electronic Studio, but which remained unpublished up to now. In his melding of analog and digital technologies (above all the use of MIDI sequencers and samplers) as well as his lifelong devotion to the electronic music medium, Jovanović was a link between Vladan Radovanović’s and Miloš Petrović’s generations, and the youngest generation of composers working in this field.” (from the review of Ksenija Stevanović)sr
dc.language.isosrsr
dc.language.isoensr
dc.publisherБеоград : Vertical Jazzsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/177004/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.titleBellscapessr
dc.typeothersr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dcterms.abstractJovanović, Vladimir Lj.; Беллсцапес; Беллсцапес;
dc.identifier.cobiss264671244
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.fulltexthttp://dais.sanu.ac.rs/bitstream/id/27340/bitstream_27340.pdf


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record