Show simple item record

Between the Film Reality and a Theatre Dream : Intermediality on an Example of the Charlie Chaplin's Film Limelight

dc.contributorМандић, Биљана
dc.contributorАтанасијевић, Јелена
dc.creatorНоваковић, Моника Ј.
dc.date.accessioned2019-11-29T18:02:55Z
dc.date.available2019-11-29T18:02:55Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.isbn978-86-80796-43-7
dc.identifier.urihttp://dais.sanu.ac.rs/123456789/6725
dc.description.abstractРад је писан са намером да се испита интермедијалност која је заступљена у простору између два медија – филма и позоришта – те њихов специфичан однос када су они заступљени у једној форми, у овом случају, у филму. Студија случаја јесте један од најпознатијих Чаплинових звучних филмова – Светла позорнице (1952) – последњи филм који је Чаплин режирао у Сједињеним Америчким Државама. Овај аутобиографски обојен филм представља место сусрета високе културе и популарне културе – балета и мјузик-хола. Музика овог филма је од великог значаја за успостављање свих интермедијских релација (позориште/филм, балет/мјузик-хол, глумац/лик, реалност/снови...). Музика је такође елемент који омогућује опстанак интермедијских релација. Са друге стране, овим филмом, Чаплин покушава да објасни свој идентитет – да ли је он кловн, мјузик-хол забављач или холивудски глумац и режисер? На ова, и многа друга питања, одговор лежи негде између.sr
dc.description.abstractThis paper was written with an intention to examine the intermediality that is positioned in the space between two media – film and theatre – and their specific relationship when they are positioned in one form, in this case, in film. Case study in this paper is one of Chaplin’s (Charles Spencer Chaplin, 1889-1997) most famous sound films – Limelight (1952) – the last film Chaplin directed in USA. This autobiographically colored film is the meeting point of the high culture and popular culture – ballet and music-hall. The music of this film is of great consequence for the establishing all intermedial relations (theatre/film, ballet/music-hall, actor/character, reality/dreams). Music is also the element that makes the maintance of these intermedial relations possible. On the other hand, Chaplin is trying to explain his identity via this film – is he a clown, a music-hall entertainer or Hollywood actor and director. Answers to these questions, and many others, lies somewhere in between.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherКрагујевац : Филолошко-уметнички факултетsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/177004/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.sourceСрпски језик, књижевност, уметност, зборник радова са XIII међународног научног скупа одржаног на Филолошко-уметничком факултету у Крагујевцу (26–27. X 2018), Књига IIIsr
dc.subjectинтермедијиsr
dc.subjectintermediasr
dc.subjectintermedialitysr
dc.subjectmusic and mediasr
dc.subjectCharlie Chaplinsr
dc.subjectLimelightsr
dc.subjectidentitysr
dc.subjectfilm musicsr
dc.subjectballetsr
dc.subjectmusic-hallsr
dc.subjectинтермедијалностsr
dc.subjectмузика и медијиsr
dc.subjectЧарли Чаплинsr
dc.subjectСветла позорницеsr
dc.subjectидентитетsr
dc.subjectфилмска музикаsr
dc.subjectбалетsr
dc.subjectмјузик-холsr
dc.titleИзмеђу филмске јаве и позоришног сна: интермедијалност на примеру филма Светла позорнице Чарлија Чаплинаsr
dc.titleBetween the Film Reality and a Theatre Dream : Intermediality on an Example of the Charlie Chaplin's Film Limelightsr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dcterms.abstractNovaković, Monika J.; Između filmske jave i pozorišnog sna: intermedijalnost na primeru filma Svetla pozornice Čarlija Čaplina;
dc.citation.spage49
dc.citation.epage57
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.fulltexthttp://dais.sanu.ac.rs/bitstream/id/26913/monika-kg.pdf


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record