Докторске академске студије на Универзитету у Манчестеру (Уједињено Краљевство): искуства из праксе и поређење са Докторским академским студијама у Србији
Doctoral Studies at the University of Manchester: Practical Experiences and a Comparison to Doctoral Studies in Serbia
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Овим пленарним излагањем настојала сам да укажем на специфичности концепције
докторских академских студија музикологије (али и других области науке о музици) на
Универзитету у Манчестеру (Уједињено Краљевство), посебно у поређењу са концепцијом
докторских академских студија на универзитетима у Србији. Полазећи од генералног устројства
основних и постдипломских студија музике у Уједињеном Краљевству, разматрам структуру
докторских студија музикологије, наглашавајући елементе британског високошколског система
који се у значајној мери разликују од српског. Након тога, посвећујем се оним сегментима
програма докторских академских студија у Уједињеном Краљевству за које сматрам да
представљају примере добре праксе и указујем на који начин би њихова имплементација
допринела подизању квалитета последипломских студија у Србији. У погледу пресека стања
докторских академских студија у Србији, користила сам недавно објављено истраживање
Групе за анализу и креирање јавних политика (ГАЈП)... под називом Квалитет докторских
студија у друштвеним и хуманистичким наукама у Србији (Београд 2018), реализовано
у оквиру пројекта ПЕРФОРМ Швајцарске агенције за развој и сарадњу.
With this plenary presentation I wish to point out the differences in the concept of doctoral studies in musicology at the University of Manchester (United Kingdom) in comparison with doctoral academic studies at Serbian universities. I begin by looking at the general structure of undergraduate and postgraduate studies of music in the United Kingdom and the expected level of
knowledge and skills. Afterwards I emphasise the elements of the British higher education system
that are significantly different from their Serbian equivalents (especially after the Bologna reform
of higher education in 2005) and pay special attention to those segments of doctoral programs in the United Kingdom that I consider to be examples of good practices. Finally I discuss how
the implementation of these good practices could contribute towards the increase of the overall
quality of postgraduate studies in Serbia.
Keywords:
Докторске академске студије (ДАС) / Универзитет у Манчестеру / високошколско образовање у Уједињеном Краљевству / ДАС у Србији / истраживање ГАЈП / поређење / Doctoral Academic Studies (DAS) / The University of Manchester / Higher Education in the United Kingdom / comparison / DAS in SerbiaSource:
Balkan Art Forum: Umetnost i kultura danas: obrazovanje za umetnost i izazovi savremenosti: zbornik radova sa naučnog skupa (6; 2018; Niš), 2019, 13-31Publisher:
- Ниш : Универзитет, Факултет уметности
Funding / projects:
- Serbian musical identities within local and global frameworks: traditions, changes, challenges (RS-177004)
Note:
- Реализацију научног скупа и штампање зборника радова подржало је Министарство просвете, науке и технолошког развоја, решењем број 451-03-469/2018-14.
URI
http://www.artf.ni.ac.rs/lat/wp-content/uploads/sites/2/2019/10/Zbornik-radova-BARTF-2018.pdfhttps://dais.sanu.ac.rs/123456789/6532
Institution/Community
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASATY - CONF AU - Медић, Ивана PY - 2019 UR - http://www.artf.ni.ac.rs/lat/wp-content/uploads/sites/2/2019/10/Zbornik-radova-BARTF-2018.pdf UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/6532 AB - Овим пленарним излагањем настојала сам да укажем на специфичности концепције докторских академских студија музикологије (али и других области науке о музици) на Универзитету у Манчестеру (Уједињено Краљевство), посебно у поређењу са концепцијом докторских академских студија на универзитетима у Србији. Полазећи од генералног устројства основних и постдипломских студија музике у Уједињеном Краљевству, разматрам структуру докторских студија музикологије, наглашавајући елементе британског високошколског система који се у значајној мери разликују од српског. Након тога, посвећујем се оним сегментима програма докторских академских студија у Уједињеном Краљевству за које сматрам да представљају примере добре праксе и указујем на који начин би њихова имплементација допринела подизању квалитета последипломских студија у Србији. У погледу пресека стања докторских академских студија у Србији, користила сам недавно објављено истраживање Групе за анализу и креирање јавних политика (ГАЈП) под називом Квалитет докторских студија у друштвеним и хуманистичким наукама у Србији (Београд 2018), реализовано у оквиру пројекта ПЕРФОРМ Швајцарске агенције за развој и сарадњу. AB - With this plenary presentation I wish to point out the differences in the concept of doctoral studies in musicology at the University of Manchester (United Kingdom) in comparison with doctoral academic studies at Serbian universities. I begin by looking at the general structure of undergraduate and postgraduate studies of music in the United Kingdom and the expected level of knowledge and skills. Afterwards I emphasise the elements of the British higher education system that are significantly different from their Serbian equivalents (especially after the Bologna reform of higher education in 2005) and pay special attention to those segments of doctoral programs in the United Kingdom that I consider to be examples of good practices. Finally I discuss how the implementation of these good practices could contribute towards the increase of the overall quality of postgraduate studies in Serbia. PB - Ниш : Универзитет, Факултет уметности C3 - Balkan Art Forum: Umetnost i kultura danas: obrazovanje za umetnost i izazovi savremenosti: zbornik radova sa naučnog skupa (6; 2018; Niš) T1 - Докторске академске студије на Универзитету у Манчестеру (Уједињено Краљевство): искуства из праксе и поређење са Докторским академским студијама у Србији T1 - Doctoral Studies at the University of Manchester: Practical Experiences and a Comparison to Doctoral Studies in Serbia SP - 13 EP - 31 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6532 ER -
@conference{ author = "Медић, Ивана", year = "2019", abstract = "Овим пленарним излагањем настојала сам да укажем на специфичности концепције докторских академских студија музикологије (али и других области науке о музици) на Универзитету у Манчестеру (Уједињено Краљевство), посебно у поређењу са концепцијом докторских академских студија на универзитетима у Србији. Полазећи од генералног устројства основних и постдипломских студија музике у Уједињеном Краљевству, разматрам структуру докторских студија музикологије, наглашавајући елементе британског високошколског система који се у значајној мери разликују од српског. Након тога, посвећујем се оним сегментима програма докторских академских студија у Уједињеном Краљевству за које сматрам да представљају примере добре праксе и указујем на који начин би њихова имплементација допринела подизању квалитета последипломских студија у Србији. У погледу пресека стања докторских академских студија у Србији, користила сам недавно објављено истраживање Групе за анализу и креирање јавних политика (ГАЈП) под називом Квалитет докторских студија у друштвеним и хуманистичким наукама у Србији (Београд 2018), реализовано у оквиру пројекта ПЕРФОРМ Швајцарске агенције за развој и сарадњу., With this plenary presentation I wish to point out the differences in the concept of doctoral studies in musicology at the University of Manchester (United Kingdom) in comparison with doctoral academic studies at Serbian universities. I begin by looking at the general structure of undergraduate and postgraduate studies of music in the United Kingdom and the expected level of knowledge and skills. Afterwards I emphasise the elements of the British higher education system that are significantly different from their Serbian equivalents (especially after the Bologna reform of higher education in 2005) and pay special attention to those segments of doctoral programs in the United Kingdom that I consider to be examples of good practices. Finally I discuss how the implementation of these good practices could contribute towards the increase of the overall quality of postgraduate studies in Serbia.", publisher = "Ниш : Универзитет, Факултет уметности", journal = "Balkan Art Forum: Umetnost i kultura danas: obrazovanje za umetnost i izazovi savremenosti: zbornik radova sa naučnog skupa (6; 2018; Niš)", title = "Докторске академске студије на Универзитету у Манчестеру (Уједињено Краљевство): искуства из праксе и поређење са Докторским академским студијама у Србији, Doctoral Studies at the University of Manchester: Practical Experiences and a Comparison to Doctoral Studies in Serbia", pages = "13-31", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6532" }
Медић, И.. (2019). Докторске академске студије на Универзитету у Манчестеру (Уједињено Краљевство): искуства из праксе и поређење са Докторским академским студијама у Србији. in Balkan Art Forum: Umetnost i kultura danas: obrazovanje za umetnost i izazovi savremenosti: zbornik radova sa naučnog skupa (6; 2018; Niš) Ниш : Универзитет, Факултет уметности., 13-31. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6532
Медић И. Докторске академске студије на Универзитету у Манчестеру (Уједињено Краљевство): искуства из праксе и поређење са Докторским академским студијама у Србији. in Balkan Art Forum: Umetnost i kultura danas: obrazovanje za umetnost i izazovi savremenosti: zbornik radova sa naučnog skupa (6; 2018; Niš). 2019;:13-31. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6532 .
Медић, Ивана, "Докторске академске студије на Универзитету у Манчестеру (Уједињено Краљевство): искуства из праксе и поређење са Докторским академским студијама у Србији" in Balkan Art Forum: Umetnost i kultura danas: obrazovanje za umetnost i izazovi savremenosti: zbornik radova sa naučnog skupa (6; 2018; Niš) (2019):13-31, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6532 .