Звуци носталгије: Историја староградске музике у Србији
Abstract
Књига Звуци носталгије: историја староградске музике у Србији заснована је на измењеном тексту докторске дисертације Историјски аспекти и савремене праксе извођења староградске музике у Београду, одбрањене на Факултету музичке уметности Универзитета уметности у Београду децембра 2016. године. Она је замишљена као представљање
резултата пионирских дугогодишњих истраживања, односно као научна студија о формирању и постојању староградске музике до данас, с надом да ће публици којa се интересује за овај жанр понудити кључ за његово разумевање и заинтересовати је за даље информисање о његовом савременом живом извођењу и постојању у оквиру звучних и
нотних извора.
Током мојих целокупних студија етномузикологије, од 2004. године, драгоцену подршку и знање добијала сам од своје дугогодишње менторке др Мирјане Закић – која је и једна од рецензенткиња ове књиге – на чему сам јој искрено неизмерно захвална. Велику захвалност дугујем и другим двема рецензеткињама, др Селени Ракочевић и др Ивани... Медић, с којима сам имала инспиративне разговоре о проучавању староградске музике. Истраживања за потребе докторске дисертације, а касније и ове књиге, спровела сам под окриљем пројекта Министарства просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије „Идентитети српске музике од локалних до глoбалних оквира: Традиције, промене, изазови” који реализује Музиколошки институт Српске академије наука и уметности (руководиоци: др Мелита Милин, потом др Ивана Медић). Део теренских истраживања реализовала сам у оквиру међународног пројекта “City Sonic Ecology: Urban Soundscapes of Bern, Ljubljana, and Belgrade” (финансиран од: Scientic Co-operation between Eastern Europe and Switzerland, руководилац: др Брита Сверс /Britta Sweers/). Мом раду на дисертацији и књизи допринеле су и конструктивне дискусије о њеним мањим сегментима с менторима на специјализацијама (др Лозанка Пејчева, др Герда Лехлајтнер /Gerda Lechleitner/) и колегама на међународним симпозијумима. Резултати ових истраживања не би били објављени
без заинтересованости и капацитета Чигоја штампе која је технички припремила и одштампала књигу, али и институције у којој радим – Музиколошког института САНУ, па се посебно захваљујем Жарку Чигоји и др Катарини Томашевић на омогућавању публиковања.
Др Ивани Медић се захваљујем и на још једном преводу резимеа на енгле ски језик, а пријатељу, др Владимиру В. Михајловићу, на пажљивој лектури текста на српском језику и изради индекса.
Материјал који је коришћен у овој књизи сакупила сам у различитим институцијама, између осталих у Архиву Југославије, Библиотеци Матице српске, Архиву и Библиотеци Српске академије наука и уметности, Историјском архиву Београда, Музиколошком институту САНУ, Народној библиотеци Србије. Интервјуисала сам знамените интерпретаторе и ауторе староградске музике, као и оне непознате широј јавности, и тонски сам бележила извођења музичара (већином) у Скадарлији, што заиста представља задовољство у етномузиколошком раду. Посебну захвалност за обезбеђивање илустрација за текст дугујем Музиколошком институту САНУ, Архиву САНУ, Музеју Војводине, Радио Новом Саду, Кроација рекордсу (Croatia Records), Петру Печуру, Милану Вукосављеву и музичком уреднику Дејану Томићу. За сарадњу се нарочито захваљујем својим цитираним казивачима, врсним музичарима (по азбучном реду): Владимиру Арацком, Звонимиру Богдану, Радославу Граићу, Миодрагу Обрадовићу и члановима састава „Тамбурица 5”, као и покојном композитору Жарку Петровићу. Не само на казивањима, већ и на уступљеним нотним записима захваљујем се и Зорану Бахуцком и Мирославу Марковићу. За нотографију примера заслужан је Слободан Варсаковић, а техничка припрема и дизајн корица дело су Лепосаве Кнежевић.
Највећу благодарност на подршци и разумевању моје посвећености раду на овој књизи изражавам својој породици, пре свега супругу Иву.
Keywords:
староградска музика / историја / Србија / градска народна музика / популарна народна музикаSource:
2019, 391 стр.Publisher:
- Београд : Чигоја штампа
- Београд : Музиколошки институт САНУ
Funding / projects:
- Serbian musical identities within local and global frameworks: traditions, changes, challenges (RS-177004)
URI
http://www.chigoja.co.rs/zvuci_nostalgije_marija_dumnic_vilotijevichttps://dais.sanu.ac.rs/123456789/6375
Collections
Institution/Community
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASATY - BOOK AU - Думнић Вилотијевић, Марија PY - 2019 UR - http://www.chigoja.co.rs/zvuci_nostalgije_marija_dumnic_vilotijevic UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/6375 AB - Књига Звуци носталгије: историја староградске музике у Србији заснована је на измењеном тексту докторске дисертације Историјски аспекти и савремене праксе извођења староградске музике у Београду, одбрањене на Факултету музичке уметности Универзитета уметности у Београду децембра 2016. године. Она је замишљена као представљање резултата пионирских дугогодишњих истраживања, односно као научна студија о формирању и постојању староградске музике до данас, с надом да ће публици којa се интересује за овај жанр понудити кључ за његово разумевање и заинтересовати је за даље информисање о његовом савременом живом извођењу и постојању у оквиру звучних и нотних извора. Током мојих целокупних студија етномузикологије, од 2004. године, драгоцену подршку и знање добијала сам од своје дугогодишње менторке др Мирјане Закић – која је и једна од рецензенткиња ове књиге – на чему сам јој искрено неизмерно захвална. Велику захвалност дугујем и другим двема рецензеткињама, др Селени Ракочевић и др Ивани Медић, с којима сам имала инспиративне разговоре о проучавању староградске музике. Истраживања за потребе докторске дисертације, а касније и ове књиге, спровела сам под окриљем пројекта Министарства просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије „Идентитети српске музике од локалних до глoбалних оквира: Традиције, промене, изазови” који реализује Музиколошки институт Српске академије наука и уметности (руководиоци: др Мелита Милин, потом др Ивана Медић). Део теренских истраживања реализовала сам у оквиру међународног пројекта “City Sonic Ecology: Urban Soundscapes of Bern, Ljubljana, and Belgrade” (финансиран од: Scientic Co-operation between Eastern Europe and Switzerland, руководилац: др Брита Сверс /Britta Sweers/). Мом раду на дисертацији и књизи допринеле су и конструктивне дискусије о њеним мањим сегментима с менторима на специјализацијама (др Лозанка Пејчева, др Герда Лехлајтнер /Gerda Lechleitner/) и колегама на међународним симпозијумима. Резултати ових истраживања не би били објављени без заинтересованости и капацитета Чигоја штампе која је технички припремила и одштампала књигу, али и институције у којој радим – Музиколошког института САНУ, па се посебно захваљујем Жарку Чигоји и др Катарини Томашевић на омогућавању публиковања. Др Ивани Медић се захваљујем и на још једном преводу резимеа на енгле ски језик, а пријатељу, др Владимиру В. Михајловићу, на пажљивој лектури текста на српском језику и изради индекса. Материјал који је коришћен у овој књизи сакупила сам у различитим институцијама, између осталих у Архиву Југославије, Библиотеци Матице српске, Архиву и Библиотеци Српске академије наука и уметности, Историјском архиву Београда, Музиколошком институту САНУ, Народној библиотеци Србије. Интервјуисала сам знамените интерпретаторе и ауторе староградске музике, као и оне непознате широј јавности, и тонски сам бележила извођења музичара (већином) у Скадарлији, што заиста представља задовољство у етномузиколошком раду. Посебну захвалност за обезбеђивање илустрација за текст дугујем Музиколошком институту САНУ, Архиву САНУ, Музеју Војводине, Радио Новом Саду, Кроација рекордсу (Croatia Records), Петру Печуру, Милану Вукосављеву и музичком уреднику Дејану Томићу. За сарадњу се нарочито захваљујем својим цитираним казивачима, врсним музичарима (по азбучном реду): Владимиру Арацком, Звонимиру Богдану, Радославу Граићу, Миодрагу Обрадовићу и члановима састава „Тамбурица 5”, као и покојном композитору Жарку Петровићу. Не само на казивањима, већ и на уступљеним нотним записима захваљујем се и Зорану Бахуцком и Мирославу Марковићу. За нотографију примера заслужан је Слободан Варсаковић, а техничка припрема и дизајн корица дело су Лепосаве Кнежевић. Највећу благодарност на подршци и разумевању моје посвећености раду на овој књизи изражавам својој породици, пре свега супругу Иву. PB - Београд : Чигоја штампа PB - Београд : Музиколошки институт САНУ T1 - Звуци носталгије: Историја староградске музике у Србији VL - 391 стр. UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6375 ER -
@book{ author = "Думнић Вилотијевић, Марија", year = "2019", abstract = "Књига Звуци носталгије: историја староградске музике у Србији заснована је на измењеном тексту докторске дисертације Историјски аспекти и савремене праксе извођења староградске музике у Београду, одбрањене на Факултету музичке уметности Универзитета уметности у Београду децембра 2016. године. Она је замишљена као представљање резултата пионирских дугогодишњих истраживања, односно као научна студија о формирању и постојању староградске музике до данас, с надом да ће публици којa се интересује за овај жанр понудити кључ за његово разумевање и заинтересовати је за даље информисање о његовом савременом живом извођењу и постојању у оквиру звучних и нотних извора. Током мојих целокупних студија етномузикологије, од 2004. године, драгоцену подршку и знање добијала сам од своје дугогодишње менторке др Мирјане Закић – која је и једна од рецензенткиња ове књиге – на чему сам јој искрено неизмерно захвална. Велику захвалност дугујем и другим двема рецензеткињама, др Селени Ракочевић и др Ивани Медић, с којима сам имала инспиративне разговоре о проучавању староградске музике. Истраживања за потребе докторске дисертације, а касније и ове књиге, спровела сам под окриљем пројекта Министарства просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије „Идентитети српске музике од локалних до глoбалних оквира: Традиције, промене, изазови” који реализује Музиколошки институт Српске академије наука и уметности (руководиоци: др Мелита Милин, потом др Ивана Медић). Део теренских истраживања реализовала сам у оквиру међународног пројекта “City Sonic Ecology: Urban Soundscapes of Bern, Ljubljana, and Belgrade” (финансиран од: Scientic Co-operation between Eastern Europe and Switzerland, руководилац: др Брита Сверс /Britta Sweers/). Мом раду на дисертацији и књизи допринеле су и конструктивне дискусије о њеним мањим сегментима с менторима на специјализацијама (др Лозанка Пејчева, др Герда Лехлајтнер /Gerda Lechleitner/) и колегама на међународним симпозијумима. Резултати ових истраживања не би били објављени без заинтересованости и капацитета Чигоја штампе која је технички припремила и одштампала књигу, али и институције у којој радим – Музиколошког института САНУ, па се посебно захваљујем Жарку Чигоји и др Катарини Томашевић на омогућавању публиковања. Др Ивани Медић се захваљујем и на још једном преводу резимеа на енгле ски језик, а пријатељу, др Владимиру В. Михајловићу, на пажљивој лектури текста на српском језику и изради индекса. Материјал који је коришћен у овој књизи сакупила сам у различитим институцијама, између осталих у Архиву Југославије, Библиотеци Матице српске, Архиву и Библиотеци Српске академије наука и уметности, Историјском архиву Београда, Музиколошком институту САНУ, Народној библиотеци Србије. Интервјуисала сам знамените интерпретаторе и ауторе староградске музике, као и оне непознате широј јавности, и тонски сам бележила извођења музичара (већином) у Скадарлији, што заиста представља задовољство у етномузиколошком раду. Посебну захвалност за обезбеђивање илустрација за текст дугујем Музиколошком институту САНУ, Архиву САНУ, Музеју Војводине, Радио Новом Саду, Кроација рекордсу (Croatia Records), Петру Печуру, Милану Вукосављеву и музичком уреднику Дејану Томићу. За сарадњу се нарочито захваљујем својим цитираним казивачима, врсним музичарима (по азбучном реду): Владимиру Арацком, Звонимиру Богдану, Радославу Граићу, Миодрагу Обрадовићу и члановима састава „Тамбурица 5”, као и покојном композитору Жарку Петровићу. Не само на казивањима, већ и на уступљеним нотним записима захваљујем се и Зорану Бахуцком и Мирославу Марковићу. За нотографију примера заслужан је Слободан Варсаковић, а техничка припрема и дизајн корица дело су Лепосаве Кнежевић. Највећу благодарност на подршци и разумевању моје посвећености раду на овој књизи изражавам својој породици, пре свега супругу Иву.", publisher = "Београд : Чигоја штампа, Београд : Музиколошки институт САНУ", title = "Звуци носталгије: Историја староградске музике у Србији", volume = "391 стр.", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6375" }
Думнић Вилотијевић, М.. (2019). Звуци носталгије: Историја староградске музике у Србији. Београд : Чигоја штампа., 391 стр.. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6375
Думнић Вилотијевић М. Звуци носталгије: Историја староградске музике у Србији. 2019;391 стр.. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6375 .
Думнић Вилотијевић, Марија, "Звуци носталгије: Историја староградске музике у Србији", 391 стр. (2019), https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6375 .