DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   DAIS
  • Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
  • МИ САНУ - Радови истраживача / MI SASA - Researchers' publications
  • View Item
  •   DAIS
  • Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
  • МИ САНУ - Радови истраживача / MI SASA - Researchers' publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Музички фестивали као одраз културне политике током Хладног рата: од Варшавске јесени до Музичког бијенала Загреб

Thumbnail
2019
bitstream_19934.pdf (1.575Mb)
Authors
Маринковић, Милош
Contributors
Маринковић, Соња
Додик, Санда
Панић Кашански, Драгица
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
У раду се размaтра утицај политичких промена на културно-уметнички живот Пољске и Југославије средином прошлог века. Након периода социјалистичког реализма, у обе земље је отпочета тежња ка деетатизацији културе, што је у сфери организације музичког живота резултирало оснивањем интернационалних фестивала савремене музике – Варшавске јесени (1956) и Музичког бијенала Загреб (1961). Замишљени као места на којима би се сусрели композитори са обе стране Гвоздене завесе, организатори ових фестивала тежили су инкорпорирању домаћих композитора у актуелне западноевропске музичке токове, не би ли створили повољније услове за културну либерализацију Пољске и Југославије. Стога, иако перципирани као отклон од соцреализма, те као вид деполитизације музике, ови фестивали су, сасвим парадоксално, наставили да служе новопрокламованим политичким идејама, усмереним ка презентацији Пољске и Југославије као либерално-демократских средина. Будући да је Варшавска јесен утемељена пет година раније у односу ...на загребачки Бијенале, она је постала узор југословенском фестивалу, што имплицира потенцијалне аналогије између стратегија и циљева ових музичких манифестација. Компаративним сагледавањем ових музичких догађаја из првих година њиховог одржавања (1950-те и 1960-те године), установиће се где су места сусрета, а где разилажења у сфери пољске, односно југословенске фестивалске политике.

This research examines the influence of political changes on the cultural life of Poland and Yugoslavia from the 1950s to the early 1960s. After the period of socialist realism, the tendency toward democratization and liberalization of culture started in both countries. In the sphere of organization of musical life, such tendencies reflected in establishing of international festival of contemporary music – The Warsaw Autumn (1956) and the Music Biennale Zagreb (1961) as places where composers from both side of Iron Curtain have presented their works. Hence, these festivals, although perceived as a departure from political ideologization of music, they continued to promote modified political aims, that referred to presentation of Poland and Yugoslavia as liberal countries. By comparing these musical events from the first years (1950 and 1960), this research will determine where are the similarities and where the differences in the sphere of Polish and Yugoslav festival policies.
Keywords:
Пољска / Југославија / либерализација / Варшавска јесен / Музички бијенале Загреб / компарација / Poland / Yugoslavia / liberalization / Warsaw Autumn / Music Biennale Zagreb / comparison
Source:
Владо С. Милошевић: етномузиколог, композитор и педагог. Традиција као инспирација. Научни скуп, Бања Лука, 12–14. април 2019. Књига сажетака, 2019, 62-63
Publisher:
  • Бања Лука : Академија умјетности
Funding / projects:
  • Serbian musical identities within local and global frameworks: traditions, changes, challenges (RS-177004)

Cobiss ID: 8063768

ISBN: 978-99938-27-29-0

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6357
URI
https://dais.sanu.ac.rs/123456789/6357
Collections
  • МИ САНУ - Радови истраживача / MI SASA - Researchers' publications
Institution/Community
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
TY  - CONF
AU  - Маринковић, Милош
PY  - 2019
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/6357
AB  - У	раду се размaтра утицај политичких промена на културно-уметнички живот Пољске и Југославије средином прошлог века. Након периода социјалистичког реализма, у обе земље је отпочета тежња ка деетатизацији културе, што је у сфери организације музичког живота резултирало оснивањем интернационалних фестивала савремене музике – Варшавске јесени (1956) и Музичког бијенала Загреб (1961). Замишљени као места на којима би се сусрели композитори са обе стране Гвоздене завесе, организатори ових фестивала тежили су инкорпорирању домаћих композитора у актуелне западноевропске музичке токове, не би ли створили повољније услове за културну либерализацију Пољске и Југославије. Стога, иако перципирани као отклон од соцреализма, те као вид деполитизације музике, ови фестивали су, сасвим парадоксално, наставили да служе новопрокламованим политичким идејама, усмереним ка презентацији Пољске и Југославије као либерално-демократских средина. Будући да је Варшавска јесен утемељена пет година раније у односу на загребачки Бијенале, она је постала узор југословенском фестивалу, што имплицира потенцијалне аналогије између стратегија и циљева ових музичких манифестација. Компаративним сагледавањем ових музичких догађаја из првих година њиховог одржавања (1950-те и 1960-те године), установиће се где су места сусрета, а где разилажења у сфери пољске, односно југословенске фестивалске политике.
AB  - This research examines the influence of political changes on the cultural life of Poland and Yugoslavia from the 1950s to the early 1960s. After the period of socialist realism, the tendency toward democratization and liberalization of culture started in both countries. In the sphere of organization of musical life, such tendencies reflected in establishing of international festival of contemporary music – The Warsaw Autumn (1956) and the Music Biennale Zagreb (1961) as places where composers from both side of Iron Curtain have presented their works. Hence, these festivals, although perceived as a departure from political ideologization of music, they continued to promote modified political aims, that referred to presentation of Poland and Yugoslavia as liberal countries. By comparing these musical events from the first years (1950 and 1960), this research will determine where are the similarities and where the differences in the sphere of Polish and Yugoslav festival policies.
PB  - Бања Лука : Академија умјетности
C3  - Владо С. Милошевић: етномузиколог, композитор и педагог. Традиција као инспирација. Научни скуп, Бања Лука, 12–14. април 2019. Књига сажетака
T1  - Музички фестивали као одраз културне политике током Хладног рата: од Варшавске јесени до Музичког бијенала Загреб
SP  - 62
EP  - 63
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6357
ER  - 
@conference{
author = "Маринковић, Милош",
year = "2019",
abstract = "У	раду се размaтра утицај политичких промена на културно-уметнички живот Пољске и Југославије средином прошлог века. Након периода социјалистичког реализма, у обе земље је отпочета тежња ка деетатизацији културе, што је у сфери организације музичког живота резултирало оснивањем интернационалних фестивала савремене музике – Варшавске јесени (1956) и Музичког бијенала Загреб (1961). Замишљени као места на којима би се сусрели композитори са обе стране Гвоздене завесе, организатори ових фестивала тежили су инкорпорирању домаћих композитора у актуелне западноевропске музичке токове, не би ли створили повољније услове за културну либерализацију Пољске и Југославије. Стога, иако перципирани као отклон од соцреализма, те као вид деполитизације музике, ови фестивали су, сасвим парадоксално, наставили да служе новопрокламованим политичким идејама, усмереним ка презентацији Пољске и Југославије као либерално-демократских средина. Будући да је Варшавска јесен утемељена пет година раније у односу на загребачки Бијенале, она је постала узор југословенском фестивалу, што имплицира потенцијалне аналогије између стратегија и циљева ових музичких манифестација. Компаративним сагледавањем ових музичких догађаја из првих година њиховог одржавања (1950-те и 1960-те године), установиће се где су места сусрета, а где разилажења у сфери пољске, односно југословенске фестивалске политике., This research examines the influence of political changes on the cultural life of Poland and Yugoslavia from the 1950s to the early 1960s. After the period of socialist realism, the tendency toward democratization and liberalization of culture started in both countries. In the sphere of organization of musical life, such tendencies reflected in establishing of international festival of contemporary music – The Warsaw Autumn (1956) and the Music Biennale Zagreb (1961) as places where composers from both side of Iron Curtain have presented their works. Hence, these festivals, although perceived as a departure from political ideologization of music, they continued to promote modified political aims, that referred to presentation of Poland and Yugoslavia as liberal countries. By comparing these musical events from the first years (1950 and 1960), this research will determine where are the similarities and where the differences in the sphere of Polish and Yugoslav festival policies.",
publisher = "Бања Лука : Академија умјетности",
journal = "Владо С. Милошевић: етномузиколог, композитор и педагог. Традиција као инспирација. Научни скуп, Бања Лука, 12–14. април 2019. Књига сажетака",
title = "Музички фестивали као одраз културне политике током Хладног рата: од Варшавске јесени до Музичког бијенала Загреб",
pages = "62-63",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6357"
}
Маринковић, М.. (2019). Музички фестивали као одраз културне политике током Хладног рата: од Варшавске јесени до Музичког бијенала Загреб. in Владо С. Милошевић: етномузиколог, композитор и педагог. Традиција као инспирација. Научни скуп, Бања Лука, 12–14. април 2019. Књига сажетака
Бања Лука : Академија умјетности., 62-63.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6357
Маринковић М. Музички фестивали као одраз културне политике током Хладног рата: од Варшавске јесени до Музичког бијенала Загреб. in Владо С. Милошевић: етномузиколог, композитор и педагог. Традиција као инспирација. Научни скуп, Бања Лука, 12–14. април 2019. Књига сажетака. 2019;:62-63.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6357 .
Маринковић, Милош, "Музички фестивали као одраз културне политике током Хладног рата: од Варшавске јесени до Музичког бијенала Загреб" in Владо С. Милошевић: етномузиколог, композитор и педагог. Традиција као инспирација. Научни скуп, Бања Лука, 12–14. април 2019. Књига сажетака (2019):62-63,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6357 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

CoreTrustSealre3dataOpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

CoreTrustSealre3dataOpenAIRERCUB