Од Југословенске музичке трибине до хрватског и српског фестивала савремене музике
Lecture (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Распадом Југославије деведесетих година прошлог века, фестивал Југославенска музичка трибина/Трибина музичког стваралаштва Југославије (основан 1964. године у Опатији) престао је да постоји под тим именом. Међутим, ако је, с једне стране, ова смотра уметничке музичке продукције одражавала слом некадашње државе, с друге стране, пружила је нове перспективе које се вероватно у друкчијим друштвено-политичким условима не би реализовале. То се првенствено односи на утемељење међународне трибине композитора у Србији (1992), као својеврсног пандана трибини музичког стваралаштва Југославије, која је сходно политичким приликама у том тренутку већ носила нови назив - Глазбена трибина Опатија (касније Међународна глазбена трибина). С тим у вези, у фокусу овог истраживања јесте фестивалско представљање савремене музике најпре у вишенационалној Југославији, а затим, у битно измењеним друштвено-политичким констелацијама, у оквиру два њена дела – Републике Хрватске и Републике Србије.
Keywords:
Југославија / Србија / Хрватска / музички фестивали / савремена музикаSource:
Скица СКЦ-а за фебруар 2019., 2019, 149, 20-20Publisher:
- Београд : Студентски културни центар
Projects:
- Serbian musical identities within local and global frameworks: traditions, changes, challenges (RS-177004)
Маринковић М. Од Југословенске музичке трибине до хрватског и српског фестивала савремене музике. Скица СКЦ-а за фебруар 2019.. 2019;149:20-20
,& Маринковић, М. (2019). Од Југословенске музичке трибине до хрватског и српског фестивала савремене музике. Скица СКЦ-а за фебруар 2019.Београд : Студентски културни центар., 149, 20-20.
Маринковић Милош, "Од Југословенске музичке трибине до хрватског и српског фестивала савремене музике" 149 (2019):20-20