DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   DAIS
  • Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
  • МИ САНУ - Радови истраживача / MI SASA - Researchers' publications
  • View Item
  •   DAIS
  • Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
  • МИ САНУ - Радови истраживача / MI SASA - Researchers' publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

ИЗАЗОВ БИМУЗИКАЛНОСТИ: УСВАЈАЊЕ МУЗИЧКОГ ЈЕЗИКА „ДРУГИХ“ НА ПРИМЕРУ ФРУЛАША РАДОЈКА ЂОРЂЕВИЋА

Thumbnail
2017
bitstream_19704.pdf (2.473Mb)
Authors
Радивојевић, Маја Љ.
Contributors
Маринковић, Соња
Додик, Санда
Панић Кашански, Драгица
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Простор североисточне Србије, где се сударају и прожимају два друштвено и културно различита света, српски и влашки, веома је подстицајан за етномузиколошка истраживања, посебно када се говори о концепту бимузикалности. Управо ова проблематика представљаће фокус рада посвећеног Радојку Ђорђевићу, свирачу српског порекла, који дуги низ година живи у влашком селу Лазница, у Хомољу. Током теренских истраживања музичко-фолклорног материјала извршених у неколико наврата 2016. године, забележена је свирка више различитих влашких фрулаша (flueraša), као и горе поменутог свирача српског порекла, који изводи првенствено влашку музику. Будући да је његов „матерњи“ музички језик српски, а да се током година на одређен начин асимиловао са влашким становништвом које га окружује, покушаћемо да сагледамо да ли се, и у којој мери, његово извођење влашких фрулашких мелодија разликује од свирке правих влашких свирача. Ово би подразумевало потпуно сагледавање свих аспеката музичког звука које производи Р...адојко Ђорђевић (захваљујући детаљној транскрипцији забележених примера), као и њихову компарацију са истим примерима изведеним од стране влашких фрулаша. У обзир ће бити узет и социјални аспект, тј. биће сагледан начин на који влашка заједница доживљава њега као извођача, што представља одређен моменат контроле валидности стила са инсајдерске тачке гледишта.

Keywords:
Радојко Ђорђевић / влашка музика / бимузикалност / фрулашка свирка
Source:
Владо С. Милошевић - Етномузиколог, композитор и педагог, Традиција као инспирација - Научни скуп (апстракти), 2017, 64-65
Publisher:
  • Бања Лука : Универзитет у Бањој Луци, Академија умјетности
Funding / projects:
  • Serbian musical identities within local and global frameworks: traditions, changes, challenges (RS-177004)

ISBN: 987-99938-27-22-1

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6287
URI
https://dais.sanu.ac.rs/123456789/6287
Collections
  • МИ САНУ - Радови истраживача / MI SASA - Researchers' publications
Institution/Community
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
TY  - CONF
AU  - Радивојевић, Маја Љ.
PY  - 2017
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/6287
AB  - Простор североисточне Србије, где се сударају и прожимају два друштвено и културно различита света, српски и влашки, веома је подстицајан за етномузиколошка истраживања, посебно када се говори о концепту бимузикалности. Управо ова проблематика представљаће фокус рада посвећеног Радојку Ђорђевићу, свирачу српског порекла, који дуги низ година живи у влашком селу Лазница, у Хомољу. Током теренских истраживања музичко-фолклорног материјала извршених у неколико наврата 2016. године, забележена је свирка више различитих влашких фрулаша (flueraša), као и горе поменутог свирача српског порекла, који изводи првенствено влашку музику. Будући да је његов „матерњи“ музички језик српски, а да се током година на одређен начин асимиловао са влашким становништвом које га окружује, покушаћемо да сагледамо да ли се, и у којој мери, његово извођење влашких фрулашких мелодија разликује од свирке правих влашких свирача. Ово би подразумевало потпуно сагледавање свих аспеката музичког звука које производи Радојко Ђорђевић (захваљујући детаљној транскрипцији забележених примера), као и њихову компарацију са истим примерима изведеним од стране влашких фрулаша. У обзир ће бити узет и социјални аспект, тј. биће сагледан начин на који влашка заједница доживљава њега као извођача, што представља одређен моменат контроле валидности стила са инсајдерске тачке гледишта.
PB  - Бања Лука : Универзитет у Бањој Луци, Академија умјетности
C3  - Владо С. Милошевић - Етномузиколог, композитор и педагог, Традиција као инспирација - Научни скуп (апстракти)
T1  - ИЗАЗОВ БИМУЗИКАЛНОСТИ: УСВАЈАЊЕ МУЗИЧКОГ ЈЕЗИКА „ДРУГИХ“ НА ПРИМЕРУ ФРУЛАША РАДОЈКА ЂОРЂЕВИЋА
SP  - 64
EP  - 65
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6287
ER  - 
@conference{
author = "Радивојевић, Маја Љ.",
year = "2017",
abstract = "Простор североисточне Србије, где се сударају и прожимају два друштвено и културно различита света, српски и влашки, веома је подстицајан за етномузиколошка истраживања, посебно када се говори о концепту бимузикалности. Управо ова проблематика представљаће фокус рада посвећеног Радојку Ђорђевићу, свирачу српског порекла, који дуги низ година живи у влашком селу Лазница, у Хомољу. Током теренских истраживања музичко-фолклорног материјала извршених у неколико наврата 2016. године, забележена је свирка више различитих влашких фрулаша (flueraša), као и горе поменутог свирача српског порекла, који изводи првенствено влашку музику. Будући да је његов „матерњи“ музички језик српски, а да се током година на одређен начин асимиловао са влашким становништвом које га окружује, покушаћемо да сагледамо да ли се, и у којој мери, његово извођење влашких фрулашких мелодија разликује од свирке правих влашких свирача. Ово би подразумевало потпуно сагледавање свих аспеката музичког звука које производи Радојко Ђорђевић (захваљујући детаљној транскрипцији забележених примера), као и њихову компарацију са истим примерима изведеним од стране влашких фрулаша. У обзир ће бити узет и социјални аспект, тј. биће сагледан начин на који влашка заједница доживљава њега као извођача, што представља одређен моменат контроле валидности стила са инсајдерске тачке гледишта.",
publisher = "Бања Лука : Универзитет у Бањој Луци, Академија умјетности",
journal = "Владо С. Милошевић - Етномузиколог, композитор и педагог, Традиција као инспирација - Научни скуп (апстракти)",
title = "ИЗАЗОВ БИМУЗИКАЛНОСТИ: УСВАЈАЊЕ МУЗИЧКОГ ЈЕЗИКА „ДРУГИХ“ НА ПРИМЕРУ ФРУЛАША РАДОЈКА ЂОРЂЕВИЋА",
pages = "64-65",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6287"
}
Радивојевић, М. Љ.. (2017). ИЗАЗОВ БИМУЗИКАЛНОСТИ: УСВАЈАЊЕ МУЗИЧКОГ ЈЕЗИКА „ДРУГИХ“ НА ПРИМЕРУ ФРУЛАША РАДОЈКА ЂОРЂЕВИЋА. in Владо С. Милошевић - Етномузиколог, композитор и педагог, Традиција као инспирација - Научни скуп (апстракти)
Бања Лука : Универзитет у Бањој Луци, Академија умјетности., 64-65.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6287
Радивојевић МЉ. ИЗАЗОВ БИМУЗИКАЛНОСТИ: УСВАЈАЊЕ МУЗИЧКОГ ЈЕЗИКА „ДРУГИХ“ НА ПРИМЕРУ ФРУЛАША РАДОЈКА ЂОРЂЕВИЋА. in Владо С. Милошевић - Етномузиколог, композитор и педагог, Традиција као инспирација - Научни скуп (апстракти). 2017;:64-65.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6287 .
Радивојевић, Маја Љ., "ИЗАЗОВ БИМУЗИКАЛНОСТИ: УСВАЈАЊЕ МУЗИЧКОГ ЈЕЗИКА „ДРУГИХ“ НА ПРИМЕРУ ФРУЛАША РАДОЈКА ЂОРЂЕВИЋА" in Владо С. Милошевић - Етномузиколог, композитор и педагог, Традиција као инспирација - Научни скуп (апстракти) (2017):64-65,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_6287 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

CoreTrustSealre3dataOpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

CoreTrustSealre3dataOpenAIRERCUB