DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   DAIS
  • Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
  • МИ САНУ - Монографије / MI SASA - Monographs
  • View Item
  •   DAIS
  • Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
  • МИ САНУ - Монографије / MI SASA - Monographs
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Конструисање српске музичке традиције у периоду између два светска рата

Thumbnail
2018
ivana-vesic.pdf (12.56Mb)
Authors
Весић, Ивана
Contributors
Атанасовски, Срђан
Book (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Ова књига настала је као резултат рада на пројекту Идентитети српске музике од локалних до глобалних оквира: традиције, промене, изазови (ОН 177004) Музиколошког института САНУ који финансира Министар‑ ство просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије. Као основа послужио је рукопис докторске дисертације рађене под менторством проф. др Александра Молнара и одбрањене 2016. године на Филозофском факулте‑ ту Универзитета у Београду. Рукопис је значајно измењен и знатно допуњен захваљујући допунским истраживањима која су обављена у претходном пе‑ риоду. Резултати до којих се том приликом дошло омогућили су да се продубе ранији увиди, изнесу нови подаци и додатно поткрепе изнете претпоставке и закључци. С тим у вези, од важности је био рад на организовању научне конференције посвећене једној од најзначајијих личности југословенске међу‑ ратне музике, Кости П. Манојловићу, у новембру 2016, а потом и на уређивању међународног тематског зборника о његовим активностима на словенској и... балканској културној интеграцији (2017). Размена података с истраживачима из региона и преглед архивског материјала који претходно није био у фокусу обогатио је сазнања о деловању и сарадњи музичара и музичких стручњака на овим просторима. Једнако користан био је и рад на монографији посве‑ ћеној удружењима музичара у Краљевини СХС/Југославији у коауторству с др Весном Пеном током 2017. године откривајући мање познате димензије њихове интеракције унутар и изван земље и указујући на специфичност ра‑ зумевања националних посебности и јединства. Напослетку, изузетан значај имао је преглед богате колекције Дигиталне књижнице Словеније, пре свега музичких и књижевно‑политичких часописа, ретких публикација, плаката из међуратног периода и сл. Сазнања о деловању музичара у читавој Југославији и њиховом суседству, барем и парцијална, омогућила су боље разумевање њихових стремљења, особито борбе за препознавањем како у југословенској јавности, тако и у међународним оквирима. Овом приликом желела бих да се захвалим особљу читаоница у Архиву Југославије и Историјском архиву Београда на помоћи приликом одабира и проналажења архивског материјала. У процесу рада на рукопису пуно су ми помогле сугестије, примедбе и савети ментора, проф. др Александра Молнара, као и чланова комисије, др Милана Суботића и проф. др Иване Спасић. Исто важи и за предлоге рецензената којима сам посебно захвална. Не мање битне биле су и дискусије с колегама музиколозима др Весном Пено и др Срђаном Атанасовским. На крају, подстицајан је био и рад на архивској обради зао‑ ставштине Петра Крстића с колегом Драганом Теодосићем, архивистом и историчарем, као и истраживање необрађених сегмената заоставштине Све‑ толика Пашћана‑Којанова и Стане Ђурић‑Клајн, те административне архиве Музиколошког института САН/САНУ. Огромну захвалност дугујем својој породици која ми је пружила ма‑ теријалну и сваку другу врсту подршке најпре током истраживања за потребе докторске дисертације, а потом и приликом рада на овој књизи. Једнако сам благодарна и пријатељима и колегама који су ми у протеклом периоду давали подстрек за професионално усавршавање и развијање.

Keywords:
српска музика / српска традиционална музика / период између два светска рата
Source:
2018, 374 стр.
Publisher:
  • Београд : Музиколошки институт Српске академије наука и уметности
Funding / projects:
  • Serbian musical identities within local and global frameworks: traditions, changes, challenges (RS-177004)

Cobiss ID: 272212236

ISBN: 978-86-80639-36-9

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_5085
URI
https://dais.sanu.ac.rs/123456789/5085
Collections
  • МИ САНУ - Монографије / MI SASA - Monographs
Institution/Community
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
TY  - BOOK
AU  - Весић, Ивана
PY  - 2018
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/5085
AB  - Ова књига настала је као резултат рада на пројекту Идентитети српске музике од локалних до глобалних оквира: традиције, промене, изазови (ОН 177004) Музиколошког института САНУ који финансира Министар‑ ство просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије. Као основа послужио је рукопис докторске дисертације рађене под менторством проф. др Александра Молнара и одбрањене 2016. године на Филозофском факулте‑ ту Универзитета у Београду. Рукопис је значајно измењен и знатно допуњен захваљујући допунским истраживањима која су обављена у претходном пе‑ риоду. Резултати до којих се том приликом дошло омогућили су да се продубе ранији увиди, изнесу нови подаци и додатно поткрепе изнете претпоставке и закључци. С тим у вези, од важности је био рад на организовању научне конференције посвећене једној од најзначајијих личности југословенске међу‑ ратне музике, Кости П. Манојловићу, у новембру 2016, а потом и на уређивању међународног тематског зборника о његовим активностима на словенској и балканској културној интеграцији (2017). Размена података с истраживачима из региона и преглед архивског материјала који претходно није био у фокусу обогатио је сазнања о деловању и сарадњи музичара и музичких стручњака на овим просторима. Једнако користан био је и рад на монографији посве‑ ћеној удружењима музичара у Краљевини СХС/Југославији у коауторству с др Весном Пеном током 2017. године откривајући мање познате димензије њихове интеракције унутар и изван земље и указујући на специфичност ра‑ зумевања националних посебности и јединства. Напослетку, изузетан значај имао је преглед богате колекције Дигиталне књижнице Словеније, пре свега музичких и књижевно‑политичких часописа, ретких публикација, плаката из међуратног периода и сл. Сазнања о деловању музичара у читавој Југославији и њиховом суседству, барем и парцијална, омогућила су боље разумевање њихових стремљења, особито борбе за препознавањем како у југословенској јавности, тако и у међународним оквирима.
Овом приликом желела бих да се захвалим особљу читаоница у Архиву Југославије и Историјском архиву Београда на помоћи приликом одабира и проналажења архивског материјала. У процесу рада на рукопису пуно су ми помогле сугестије, примедбе и савети ментора, проф. др Александра Молнара, као и чланова комисије, др Милана Суботића и проф. др Иване Спасић. Исто важи и за предлоге рецензената којима сам посебно захвална. Не мање битне биле су и дискусије с колегама музиколозима др Весном Пено и др Срђаном Атанасовским. На крају, подстицајан је био и рад на архивској обради зао‑ ставштине Петра Крстића с колегом Драганом Теодосићем, архивистом и историчарем, као и истраживање необрађених сегмената заоставштине Све‑ толика Пашћана‑Којанова и Стане Ђурић‑Клајн, те административне архиве Музиколошког института САН/САНУ.
Огромну захвалност дугујем својој породици која ми је пружила ма‑ теријалну и сваку другу врсту подршке најпре током истраживања за потребе докторске дисертације, а потом и приликом рада на овој књизи. Једнако сам благодарна и пријатељима и колегама који су ми у протеклом периоду давали подстрек за професионално усавршавање и развијање.
PB  - Београд : Музиколошки институт Српске академије наука и уметности
T1  - Конструисање српске музичке традиције у периоду између два светска рата
VL  - 374 стр.
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_5085
ER  - 
@book{
author = "Весић, Ивана",
year = "2018",
abstract = "Ова књига настала је као резултат рада на пројекту Идентитети српске музике од локалних до глобалних оквира: традиције, промене, изазови (ОН 177004) Музиколошког института САНУ који финансира Министар‑ ство просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије. Као основа послужио је рукопис докторске дисертације рађене под менторством проф. др Александра Молнара и одбрањене 2016. године на Филозофском факулте‑ ту Универзитета у Београду. Рукопис је значајно измењен и знатно допуњен захваљујући допунским истраживањима која су обављена у претходном пе‑ риоду. Резултати до којих се том приликом дошло омогућили су да се продубе ранији увиди, изнесу нови подаци и додатно поткрепе изнете претпоставке и закључци. С тим у вези, од важности је био рад на организовању научне конференције посвећене једној од најзначајијих личности југословенске међу‑ ратне музике, Кости П. Манојловићу, у новембру 2016, а потом и на уређивању међународног тематског зборника о његовим активностима на словенској и балканској културној интеграцији (2017). Размена података с истраживачима из региона и преглед архивског материјала који претходно није био у фокусу обогатио је сазнања о деловању и сарадњи музичара и музичких стручњака на овим просторима. Једнако користан био је и рад на монографији посве‑ ћеној удружењима музичара у Краљевини СХС/Југославији у коауторству с др Весном Пеном током 2017. године откривајући мање познате димензије њихове интеракције унутар и изван земље и указујући на специфичност ра‑ зумевања националних посебности и јединства. Напослетку, изузетан значај имао је преглед богате колекције Дигиталне књижнице Словеније, пре свега музичких и књижевно‑политичких часописа, ретких публикација, плаката из међуратног периода и сл. Сазнања о деловању музичара у читавој Југославији и њиховом суседству, барем и парцијална, омогућила су боље разумевање њихових стремљења, особито борбе за препознавањем како у југословенској јавности, тако и у међународним оквирима.
Овом приликом желела бих да се захвалим особљу читаоница у Архиву Југославије и Историјском архиву Београда на помоћи приликом одабира и проналажења архивског материјала. У процесу рада на рукопису пуно су ми помогле сугестије, примедбе и савети ментора, проф. др Александра Молнара, као и чланова комисије, др Милана Суботића и проф. др Иване Спасић. Исто важи и за предлоге рецензената којима сам посебно захвална. Не мање битне биле су и дискусије с колегама музиколозима др Весном Пено и др Срђаном Атанасовским. На крају, подстицајан је био и рад на архивској обради зао‑ ставштине Петра Крстића с колегом Драганом Теодосићем, архивистом и историчарем, као и истраживање необрађених сегмената заоставштине Све‑ толика Пашћана‑Којанова и Стане Ђурић‑Клајн, те административне архиве Музиколошког института САН/САНУ.
Огромну захвалност дугујем својој породици која ми је пружила ма‑ теријалну и сваку другу врсту подршке најпре током истраживања за потребе докторске дисертације, а потом и приликом рада на овој књизи. Једнако сам благодарна и пријатељима и колегама који су ми у протеклом периоду давали подстрек за професионално усавршавање и развијање.",
publisher = "Београд : Музиколошки институт Српске академије наука и уметности",
title = "Конструисање српске музичке традиције у периоду између два светска рата",
volume = "374 стр.",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_5085"
}
Весић, И.. (2018). Конструисање српске музичке традиције у периоду између два светска рата. 
Београд : Музиколошки институт Српске академије наука и уметности., 374 стр..
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_5085
Весић И. Конструисање српске музичке традиције у периоду између два светска рата. 2018;374 стр..
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_5085 .
Весић, Ивана, "Конструисање српске музичке традиције у периоду између два светска рата", 374 стр. (2018),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_5085 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

CoreTrustSealre3dataOpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

CoreTrustSealre3dataOpenAIRERCUB