Show simple item record

Универзални принципи организовања музике и бајки

dc.contributorMedić, Ivana
dc.creatorIvanović O'Brien, Nada
dc.date.accessioned2019-02-07T13:08:25Z
dc.date.available2019-02-07T13:08:25Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1450-9814 (print)
dc.identifier.issn2406-0976 (online)
dc.identifier.urihttp://www.doiserbia.nb.rs/img/doi/1450-9814/2018/1450-98141825207I.pdf
dc.identifier.urihttp://dais.sanu.ac.rs/123456789/4861
dc.description.abstractThis article’s focus is the universal organising principles underlying the energy transformation process in music and fairy tales. Taking into account relevant research in Jungian analytical psychology and music analysis, a comparative study of energy transformation processes in fairy tales and music is given. This yields an outline for a potential new meta-analysis of music introducing the symbolic and psychoid nature of music and its relevance for psychological development.en
dc.description.abstractНаука о музици, физика и аналитичка психологија пружају нам информације о фундаменталним организационим принципима у процесу трансформације енергије. Универзални заједнички принципи се посматрају кроз призму феноменасиметрије,каоихипотезеоархетиповима,произашлихизаналитичке психологијеи физике.Разумевањепсихолошкогзначења овихпринципа,начина њихове интеракције, њиховог манифестовања у људској свести и утицаја на људски развој уопште, подржано је сазнањима из студија о процесу формирања симбола и психоидних феномена у аналитичкој психологији. С обзиром на то да бајке представљају најчистији симболички вид манифестовања и интеракције архетипова, феномен бајки може да се посматра као парадигма за симболичко интерпретирање процеса трансформације енергије, како у музици тако и у физици. С друге стране, суштинске карактеристике музике су, изгледа, психоидне природе. Ово је објашњено у психоанализи музике, развојној психологији, етномузикологији и новим компаративним студијама музике и физике. Ово поређење стимулише нове начине размишљања о процесима трансформације енергије у бајкама и музици. Чланак се завршава пажљивим скицирање нове мета-анализе музике, која би пружила свеобухватнији увид у суштинску природу музике и кореографију људске душе.sr
dc.language.isosrsr
dc.language.isoensr
dc.publisherBelgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Artssr
dc.rightsopenAccesssr
dc.sourceМузикологија / Musicology
dc.subjectenergysr
dc.subjectarchetypesr
dc.subjectmusicsr
dc.subjectsymbolsr
dc.subjectfairy talesr
dc.subjectенергијаsr
dc.subjectархетипsr
dc.subjectмузикаsr
dc.subjectсимболsr
dc.subjectбајкаsr
dc.titleUniversal Organising Principles of Music and Fairy Talesen
dc.titleУниверзални принципи организовања музике и бајкиsr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dcterms.abstractИвановић О'Бриен, Нада; Univerzalni principi organizovanja muzike i bajki;
dc.citation.spage207
dc.citation.epage220
dc.citation.issue25
dc.identifier.doi10.2298/MUZ1825207I
dc.identifier.cobiss173918727
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.fulltexthttp://dais.sanu.ac.rs/bitstream/id/15173/1450-98141825207I.pdf


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record