Universal Organising Principles of Music and Fairy Tales
Универзални принципи организовања музике и бајки
Article (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
This article’s focus is the universal organising principles underlying the energy
transformation process in music and fairy tales. Taking into account relevant
research in Jungian analytical psychology and music analysis, a comparative
study of energy transformation processes in fairy tales and music is given. This
yields an outline for a potential new meta-analysis of music introducing the
symbolic and psychoid nature of music and its relevance for psychological
development.
Наука о музици, физика и аналитичка психологија пружају нам информације
о фундаменталним организационим принципима у процесу трансформације
енергије. Универзални заједнички принципи се посматрају кроз призму
феноменасиметрије,каоихипотезеоархетиповима,произашлихизаналитичке
психологијеи физике.Разумевањепсихолошкогзначења овихпринципа,начина
њихове интеракције, њиховог манифестовања у људској свести и утицаја на
људски развој уопште, подржано је сазнањима из студија о процесу формирања
симбола и психоидних феномена у аналитичкој психологији. С обзиром на то
да бајке представљају најчистији симболички вид манифестовања и интеракције
архетипова, феномен бајки може да се посматра као парадигма за симболичко
интерпретирање процеса трансформације енергије, како у музици тако и
у физици. С друге стране, суштинске карактеристике музике су, изгледа,
психоидне природе. Ово је објашњено у психоанализи музике, развојној
психологији, етномузикологији и новим компаративним студијама му...зике
и физике. Ово поређење стимулише нове начине размишљања о процесима
трансформације енергије у бајкама и музици. Чланак се завршава пажљивим
скицирање нове мета-анализе музике, која би пружила свеобухватнији увид у
суштинску природу музике и кореографију људске душе.
Keywords:
energy / archetype / music / symbol / fairy tale / енергија / архетип / музика / симбол / бајкаSource:
Музикологија / Musicology, 2018, 25, 207-220Publisher:
- Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts
DOI: 10.2298/MUZ1825207I
Cobiss ID: 173918727