Digitalni arhiv izdanja SANU
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Srpski (latinica) 
    • Engleski
    • Srpski (ćirilica)
    • Srpski (latinica)
  • Prijava
Pregled rada 
  •   DAIS
  • Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
  • Музикологија (часопис) / Musicology (journal)
  • Pregled rada
  •   DAIS
  • Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
  • Музикологија (часопис) / Musicology (journal)
  • Pregled rada
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Contemporary Urban Folk Music in the Balkans: Possibilities for Regional Music History

Савремена урбана народна музика на Балкану: о могућностима за регионалну историју музике

Thumbnail
2018
1450-98141825091D.pdf (550.8Kb)
Autori
Dumnić Vilotijević, Marija
Ostala autorstva
Medić, Ivana
Članak u časopisu (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentu
Apstrakt
Starting with Maria Todorova’s landmark study Imagining the Balkans (Todorova 1997), numerous authors have raised their voices against stereotypical images of the Balkans. Over twenty years after the publication of this book, the term “the Balkans” seems to have lost some of its negative connotations related to wars in favour of characteristics with positive overtones, such as the Balkan peoples’ joie-de-vivre and entertainment strongly related to music. The areal ethnomusicology drawing from fieldwork throughout the Balkan peninsula has been a fruitful topic for numerous local and foreign ethnomusicologists and the very term “the Balkans” has raised a special interest in the ethnomusicological research of “outsiders”, as well as in the music industry. This paper is written from the perspective of an “insider” ethnomusicologist from the Balkans. I raise the question of the definition of the “Balkan” popular music label and discuss its main structural characteristics. I offer... a new possibility of (re)considering a specific musical genre of the region based on the research of urban folk music practices. I present characteristics of urban folk music practices from the second half of the nineteenth and the first half of the twentieth century in the countries of the Balkans, with special attention paid to their common aspects. Also, contemporary urban folk music, which is often criticized as a specific popular music form, is considered.

Књига Марије Тодорове Имагинарни Балкан (Todorova 1997) била је стожер бројних потоњих текстова који су се противили стереотипизацији Балкана. Више од двадесет година након њеног објављивања делује да је појам „Балкан“ изгубио део негативних конотација који се односио на ратове у корист оних с позитивних призвуком, као што су joie-de-vivre Балканца и забава која је снажно повезана с музиком. С друге стране, ареална етномузикологија која се ослања на теренска истраживањаширомБалканскогполуострваплоднојеистраживачкопољезабројне локалне и иностране етномузикологе. Затим, сам је термин „Балкан“ пробудио интересовање више етномузиколога „аутсајдера“, као и музичке индустрије. Овај рад написан је из визуре етномузиколога „инсајдера“ на Балкану. Постављено је најпре питање дефинисања музичке одреднице ”Балкан” и дискутоване су њене основне структуралне карактеристике. Коначно, понуђена је нова могућност разматрања специфичног регионалног музичког жанра заснованог на истраживању г...радских народних музичких пракси. Представљене су карактеристике градских народних музичких пракси од друге половине деветнаестог и прве половине двадесетог века у земљама на Балкану, с нагласком на њиховим сличностима. Такође, сагледана је и специфична форма популарне народне музике која је често критикована—савремена градска народна музика.

Ključne reči:
The Balkans / music stereotypes / ethnomusicology / urban folk music / popular music / Балкан / музички стереотипи / етномузикологија / урбана народна музика / популарна музика
Izvor:
Музикологија / Musicology, 2018, 25, 91-101
Izdavač:
  • Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts
Projekti:
  • Identiteti srpske muzike od lokalnih do globalnih okvira: tradicije, promene, izazovi (RS-177004)

DOI: 10.2298/MUZ1825091D

Cobiss ID: 173918727

ISSN: 1450-9814 (print); 2406-0976 (online)

[ Google Scholar ]
URI
http://www.doiserbia.nb.rs/img/doi/1450-9814/2018/1450-98141825091D.pdf
http://dais.sanu.ac.rs/123456789/4853
Kolekcije
  • Музикологија (часопис) / Musicology (journal)
Institucija
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • The traditions of orthodox music: Proceedings of the First International Conference on Orthodox Church Music, and the Second International Conference organized by ISOCM: Composing and Chant in the Orthodox Church / The traditions of orthodox music: Proceedings of the First International Conference on Orthodox Church Music i Druga Međunarodna konferencija u organizaciji ISOCM - komponovanje i pojanje u Pravoslavnoj crkvi 

    Peno, Vesna (Музикологија / Musicology, 2007)
  • Samuel Beckett and music. An absurd essay about the idea of musicality and musical form in Samuel Beckett’s short pieces: influences and possibilities / Semjuel Beket i muzika. Apsurdni esej o ideji muzikalnosti i muzičkoj formi u Beketovim kratkim komadima - uticaji i mogućnosti 

    Mosusova, Nadežda (Музикологија / Musicology, 2004)
  • Past Music, Future Music: Technology and Music Institutions in the 20th Century 

    Maglov, Marija (Belgrade : Department of Musicology, Faculty of Music, 2016)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O Digitalnom arhivu izdanja SANU (DAIS) | Pošaljite zapažanja

re3dataOpenAIRERCUB
 

 

Kompletan repozitorijumInstitucijeAutoriNasloviTemeOva institucijaAutoriNasloviTeme

Statistika

Pregled statistika

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O Digitalnom arhivu izdanja SANU (DAIS) | Pošaljite zapažanja

re3dataOpenAIRERCUB