Contemporary Urban Folk Music in the Balkans: Possibilities for Regional Music History
Савремена урбана народна музика на Балкану: о могућностима за регионалну историју музике
Article (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Starting with Maria Todorova’s landmark study Imagining the Balkans (Todorova 1997),
numerous authors have raised their voices against stereotypical images of the Balkans.
Over twenty years after the publication of this book, the term “the Balkans” seems to
have lost some of its negative connotations related to wars in favour of characteristics
with positive overtones, such as the Balkan peoples’ joie-de-vivre and entertainment
strongly related to music. The areal ethnomusicology drawing from fieldwork
throughout the Balkan peninsula has been a fruitful topic for numerous local and foreign
ethnomusicologists and the very term “the Balkans” has raised a special interest in the
ethnomusicological research of “outsiders”, as well as in the music industry.
This paper is written from the perspective of an “insider” ethnomusicologist from the
Balkans. I raise the question of the definition of the “Balkan” popular music label and
discuss its main structural characteristics. I offer... a new possibility of (re)considering a
specific musical genre of the region based on the research of urban folk music practices.
I present characteristics of urban folk music practices from the second half of the
nineteenth and the first half of the twentieth century in the countries of the Balkans,
with special attention paid to their common aspects. Also, contemporary urban folk
music, which is often criticized as a specific popular music form, is considered.
Књига Марије Тодорове Имагинарни Балкан (Todorova 1997) била је стожер
бројних потоњих текстова који су се противили стереотипизацији Балкана. Више
од двадесет година након њеног објављивања делује да је појам „Балкан“ изгубио
део негативних конотација који се односио на ратове у корист оних с позитивних
призвуком, као што су joie-de-vivre Балканца и забава која је снажно повезана с
музиком. С друге стране, ареална етномузикологија која се ослања на теренска
истраживањаширомБалканскогполуострваплоднојеистраживачкопољезабројне
локалне и иностране етномузикологе. Затим, сам је термин „Балкан“ пробудио
интересовање више етномузиколога „аутсајдера“, као и музичке индустрије.
Овај рад написан је из визуре етномузиколога „инсајдера“ на Балкану.
Постављено је најпре питање дефинисања музичке одреднице ”Балкан” и
дискутоване су њене основне структуралне карактеристике. Коначно, понуђена
је нова могућност разматрања специфичног регионалног музичког жанра
заснованог на истраживању г...радских народних музичких пракси. Представљене
су карактеристике градских народних музичких пракси од друге половине
деветнаестог и прве половине двадесетог века у земљама на Балкану, с нагласком
на њиховим сличностима. Такође, сагледана је и специфична форма популарне
народне музике која је често критикована—савремена градска народна музика.
Keywords:
The Balkans / music stereotypes / ethnomusicology / urban folk music / popular music / Балкан / музички стереотипи / етномузикологија / урбана народна музика / популарна музикаSource:
Музикологија / Musicology, 2018, 25, 91-101Publisher:
- Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts
Funding / projects:
- Serbian musical identities within local and global frameworks: traditions, changes, challenges (RS-177004)
DOI: 10.2298/MUZ1825091D
Cobiss ID: 173918727
ISSN: 1450-9814 (print); 2406-0976 (online)
[ Google Scholar ]URI
http://www.doiserbia.nb.rs/img/doi/1450-9814/2018/1450-98141825091D.pdfhttps://dais.sanu.ac.rs/123456789/4853
Collections
Institution/Community
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASATY - JOUR AU - Dumnić Vilotijević, Marija PY - 2018 UR - http://www.doiserbia.nb.rs/img/doi/1450-9814/2018/1450-98141825091D.pdf UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/4853 AB - Starting with Maria Todorova’s landmark study Imagining the Balkans (Todorova 1997), numerous authors have raised their voices against stereotypical images of the Balkans. Over twenty years after the publication of this book, the term “the Balkans” seems to have lost some of its negative connotations related to wars in favour of characteristics with positive overtones, such as the Balkan peoples’ joie-de-vivre and entertainment strongly related to music. The areal ethnomusicology drawing from fieldwork throughout the Balkan peninsula has been a fruitful topic for numerous local and foreign ethnomusicologists and the very term “the Balkans” has raised a special interest in the ethnomusicological research of “outsiders”, as well as in the music industry. This paper is written from the perspective of an “insider” ethnomusicologist from the Balkans. I raise the question of the definition of the “Balkan” popular music label and discuss its main structural characteristics. I offer a new possibility of (re)considering a specific musical genre of the region based on the research of urban folk music practices. I present characteristics of urban folk music practices from the second half of the nineteenth and the first half of the twentieth century in the countries of the Balkans, with special attention paid to their common aspects. Also, contemporary urban folk music, which is often criticized as a specific popular music form, is considered. AB - Књига Марије Тодорове Имагинарни Балкан (Todorova 1997) била је стожер бројних потоњих текстова који су се противили стереотипизацији Балкана. Више од двадесет година након њеног објављивања делује да је појам „Балкан“ изгубио део негативних конотација који се односио на ратове у корист оних с позитивних призвуком, као што су joie-de-vivre Балканца и забава која је снажно повезана с музиком. С друге стране, ареална етномузикологија која се ослања на теренска истраживањаширомБалканскогполуострваплоднојеистраживачкопољезабројне локалне и иностране етномузикологе. Затим, сам је термин „Балкан“ пробудио интересовање више етномузиколога „аутсајдера“, као и музичке индустрије. Овај рад написан је из визуре етномузиколога „инсајдера“ на Балкану. Постављено је најпре питање дефинисања музичке одреднице ”Балкан” и дискутоване су њене основне структуралне карактеристике. Коначно, понуђена је нова могућност разматрања специфичног регионалног музичког жанра заснованог на истраживању градских народних музичких пракси. Представљене су карактеристике градских народних музичких пракси од друге половине деветнаестог и прве половине двадесетог века у земљама на Балкану, с нагласком на њиховим сличностима. Такође, сагледана је и специфична форма популарне народне музике која је често критикована—савремена градска народна музика. PB - Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts T2 - Музикологија / Musicology T1 - Contemporary Urban Folk Music in the Balkans: Possibilities for Regional Music History T1 - Савремена урбана народна музика на Балкану: о могућностима за регионалну историју музике SP - 91 EP - 101 IS - 25 DO - 10.2298/MUZ1825091D UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4853 ER -
@article{ author = "Dumnić Vilotijević, Marija", year = "2018", abstract = "Starting with Maria Todorova’s landmark study Imagining the Balkans (Todorova 1997), numerous authors have raised their voices against stereotypical images of the Balkans. Over twenty years after the publication of this book, the term “the Balkans” seems to have lost some of its negative connotations related to wars in favour of characteristics with positive overtones, such as the Balkan peoples’ joie-de-vivre and entertainment strongly related to music. The areal ethnomusicology drawing from fieldwork throughout the Balkan peninsula has been a fruitful topic for numerous local and foreign ethnomusicologists and the very term “the Balkans” has raised a special interest in the ethnomusicological research of “outsiders”, as well as in the music industry. This paper is written from the perspective of an “insider” ethnomusicologist from the Balkans. I raise the question of the definition of the “Balkan” popular music label and discuss its main structural characteristics. I offer a new possibility of (re)considering a specific musical genre of the region based on the research of urban folk music practices. I present characteristics of urban folk music practices from the second half of the nineteenth and the first half of the twentieth century in the countries of the Balkans, with special attention paid to their common aspects. Also, contemporary urban folk music, which is often criticized as a specific popular music form, is considered., Књига Марије Тодорове Имагинарни Балкан (Todorova 1997) била је стожер бројних потоњих текстова који су се противили стереотипизацији Балкана. Више од двадесет година након њеног објављивања делује да је појам „Балкан“ изгубио део негативних конотација који се односио на ратове у корист оних с позитивних призвуком, као што су joie-de-vivre Балканца и забава која је снажно повезана с музиком. С друге стране, ареална етномузикологија која се ослања на теренска истраживањаширомБалканскогполуострваплоднојеистраживачкопољезабројне локалне и иностране етномузикологе. Затим, сам је термин „Балкан“ пробудио интересовање више етномузиколога „аутсајдера“, као и музичке индустрије. Овај рад написан је из визуре етномузиколога „инсајдера“ на Балкану. Постављено је најпре питање дефинисања музичке одреднице ”Балкан” и дискутоване су њене основне структуралне карактеристике. Коначно, понуђена је нова могућност разматрања специфичног регионалног музичког жанра заснованог на истраживању градских народних музичких пракси. Представљене су карактеристике градских народних музичких пракси од друге половине деветнаестог и прве половине двадесетог века у земљама на Балкану, с нагласком на њиховим сличностима. Такође, сагледана је и специфична форма популарне народне музике која је често критикована—савремена градска народна музика.", publisher = "Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts", journal = "Музикологија / Musicology", title = "Contemporary Urban Folk Music in the Balkans: Possibilities for Regional Music History, Савремена урбана народна музика на Балкану: о могућностима за регионалну историју музике", pages = "91-101", number = "25", doi = "10.2298/MUZ1825091D", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4853" }
Dumnić Vilotijević, M.. (2018). Contemporary Urban Folk Music in the Balkans: Possibilities for Regional Music History. in Музикологија / Musicology Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts.(25), 91-101. https://doi.org/10.2298/MUZ1825091D https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4853
Dumnić Vilotijević M. Contemporary Urban Folk Music in the Balkans: Possibilities for Regional Music History. in Музикологија / Musicology. 2018;(25):91-101. doi:10.2298/MUZ1825091D https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4853 .
Dumnić Vilotijević, Marija, "Contemporary Urban Folk Music in the Balkans: Possibilities for Regional Music History" in Музикологија / Musicology, no. 25 (2018):91-101, https://doi.org/10.2298/MUZ1825091D ., https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4853 .
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
The traditions of orthodox music: Proceedings of the First International Conference on Orthodox Church Music, and the Second International Conference organized by ISOCM: Composing and Chant in the Orthodox Church / The traditions of orthodox music: Proceedings of the First International Conference on Orthodox Church Music i Druga Međunarodna konferencija u organizaciji ISOCM - komponovanje i pojanje u Pravoslavnoj crkvi
Peno, Vesna (Музикологија / Musicology, 2007) -
Past Music, Future Music: Technology and Music Institutions in the 20th Century
Maglov, Marija (Belgrade : Department of Musicology, Faculty of Music, 2016) -
Samuel Beckett and music. An absurd essay about the idea of musicality and musical form in Samuel Beckett’s short pieces: influences and possibilities / Semjuel Beket i muzika. Apsurdni esej o ideji muzikalnosti i muzičkoj formi u Beketovim kratkim komadima - uticaji i mogućnosti
Mosusova, Nadežda (Музикологија / Musicology, 2004)