Староградска музика у Србији: Наслеђе, стваралаштво, рецепција
Starogradska Muzika ("Old Urban Music") In Serbia: Heritage, Creation, Reception
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Поред основних структуралних карактеристика жанра, у овом раду биће концизно представљени резултати првог опсежног етномузиколошког истраживања архивских, теренских и медијских извора о староградској музици у Србији (нарочито у Београду). Разматраће се наслеђе на које се жанр староградске музике позива – градска народна музика пре Другог светског рата, потом доприноси сакупљању и стваралаштву вокално-инструменталних нумера у другој половини двадесетог века, као и наративи о комодификацији староградске музике данас. Везу између наслеђа, стваралаштва и рецепције чини процес извођења музике, те ће детаљно бити објашњен његов значај у одржању народне музике, као и његова улога у структурисању изведбе староградске музике.
Except basic structural characteristics of the genre, in this paper will be concisely presented the results of the first extensive ethnomusicological research of archival, field and media sources about starogradska muzika (“old urban music”) in Serbia (especially in Belgrade). The following aspects will be considered: the heritage on which starogradska muzika refers to — urban folk music before World War Two, the contributions to collection and creation of vocal-instrumental
numbers in the second half of the twentieth century, the narratives about commodification of
starogradska muzika today. The connection between heritage, creation and reception is the process of performing music, so it will be explained in detail its importance in sustainability of folk music, as well as its role in the performance structure of starogradska muzika.
Keywords:
староградска музика / градска народна музика / етномузикологија / Србија / starogradska muzika (“old urban music”) / urban folk music / ethnomusicology / SerbiaSource:
Балкан Арт Форум 2017: Уметност и култура данас: Уметничко наслеђе, савремено стваралаштво и образовање укуса, 2018, 71-80Publisher:
- Ниш : Факултет музичке уметности
Note:
- Зборник радова са научног скупа (Ниш, 6-7. октобар 2017.); пети национални научни скуп са међународним учешћем Balkan Art Forum, (BARTF 2017).
URI
http://www.artf.ni.ac.rs/lat/wp-content/uploads/sites/2/2018/11/BARTF-2017.pdfhttps://dais.sanu.ac.rs/123456789/4752
Institution/Community
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASATY - CONF AU - Думнић Вилотијевић, Марија PY - 2018 UR - http://www.artf.ni.ac.rs/lat/wp-content/uploads/sites/2/2018/11/BARTF-2017.pdf UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/4752 AB - Поред основних структуралних карактеристика жанра, у овом раду биће концизно представљени резултати првог опсежног етномузиколошког истраживања архивских, теренских и медијских извора о староградској музици у Србији (нарочито у Београду). Разматраће се наслеђе на које се жанр староградске музике позива – градска народна музика пре Другог светског рата, потом доприноси сакупљању и стваралаштву вокално-инструменталних нумера у другој половини двадесетог века, као и наративи о комодификацији староградске музике данас. Везу између наслеђа, стваралаштва и рецепције чини процес извођења музике, те ће детаљно бити објашњен његов значај у одржању народне музике, као и његова улога у структурисању изведбе староградске музике. AB - Except basic structural characteristics of the genre, in this paper will be concisely presented the results of the first extensive ethnomusicological research of archival, field and media sources about starogradska muzika (“old urban music”) in Serbia (especially in Belgrade). The following aspects will be considered: the heritage on which starogradska muzika refers to — urban folk music before World War Two, the contributions to collection and creation of vocal-instrumental numbers in the second half of the twentieth century, the narratives about commodification of starogradska muzika today. The connection between heritage, creation and reception is the process of performing music, so it will be explained in detail its importance in sustainability of folk music, as well as its role in the performance structure of starogradska muzika. PB - Ниш : Факултет музичке уметности C3 - Балкан Арт Форум 2017: Уметност и култура данас: Уметничко наслеђе, савремено стваралаштво и образовање укуса T1 - Староградска музика у Србији: Наслеђе, стваралаштво, рецепција T1 - Starogradska Muzika ("Old Urban Music") In Serbia: Heritage, Creation, Reception VL - 71-80 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4752 ER -
@conference{ author = "Думнић Вилотијевић, Марија", year = "2018", abstract = "Поред основних структуралних карактеристика жанра, у овом раду биће концизно представљени резултати првог опсежног етномузиколошког истраживања архивских, теренских и медијских извора о староградској музици у Србији (нарочито у Београду). Разматраће се наслеђе на које се жанр староградске музике позива – градска народна музика пре Другог светског рата, потом доприноси сакупљању и стваралаштву вокално-инструменталних нумера у другој половини двадесетог века, као и наративи о комодификацији староградске музике данас. Везу између наслеђа, стваралаштва и рецепције чини процес извођења музике, те ће детаљно бити објашњен његов значај у одржању народне музике, као и његова улога у структурисању изведбе староградске музике., Except basic structural characteristics of the genre, in this paper will be concisely presented the results of the first extensive ethnomusicological research of archival, field and media sources about starogradska muzika (“old urban music”) in Serbia (especially in Belgrade). The following aspects will be considered: the heritage on which starogradska muzika refers to — urban folk music before World War Two, the contributions to collection and creation of vocal-instrumental numbers in the second half of the twentieth century, the narratives about commodification of starogradska muzika today. The connection between heritage, creation and reception is the process of performing music, so it will be explained in detail its importance in sustainability of folk music, as well as its role in the performance structure of starogradska muzika.", publisher = "Ниш : Факултет музичке уметности", journal = "Балкан Арт Форум 2017: Уметност и култура данас: Уметничко наслеђе, савремено стваралаштво и образовање укуса", title = "Староградска музика у Србији: Наслеђе, стваралаштво, рецепција, Starogradska Muzika ("Old Urban Music") In Serbia: Heritage, Creation, Reception", volume = "71-80", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4752" }
Думнић Вилотијевић, М.. (2018). Староградска музика у Србији: Наслеђе, стваралаштво, рецепција. in Балкан Арт Форум 2017: Уметност и култура данас: Уметничко наслеђе, савремено стваралаштво и образовање укуса Ниш : Факултет музичке уметности., 71-80. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4752
Думнић Вилотијевић М. Староградска музика у Србији: Наслеђе, стваралаштво, рецепција. in Балкан Арт Форум 2017: Уметност и култура данас: Уметничко наслеђе, савремено стваралаштво и образовање укуса. 2018;71-80. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4752 .
Думнић Вилотијевић, Марија, "Староградска музика у Србији: Наслеђе, стваралаштво, рецепција" in Балкан Арт Форум 2017: Уметност и култура данас: Уметничко наслеђе, савремено стваралаштво и образовање укуса, 71-80 (2018), https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4752 .