Festival srpskog podzemlja: muzička scena „u malom“
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Festival srpskog podzemlja je manifestacija posvećena ekstremnim muzičkim žanrovima (metal, hardkor, pank i njihovi podžanrovi), koja se u poslednjih nekoliko godina održava u Beogradu. U ovom radu nastojaću da pokažem na koji nači se ovaj festival može posmatrati i analizirati kao muzička scena „u malom“, uzevši u obzir da njegov program, osim muzičkog/izvođačkog aspekta, podrazumeva sabiranje svih činilaca jedne scene – organizatora, novinara, fotografa, umetnika, izdavača, pisaca, publike – na istom mestu. Kako bih to učinila, bliže ću odrediti pojmove kao što su „muzička scena“, „ekstremni muzički žanrovi“, te underground, odnosno, „podzemlje“, oslanjajući se prvenstveno na nalaze Kita Kan-Harisa. Analiza Festivala srpskog podzemlja kao scene zasnovana je na teorijskim postavkama intenziteta, konceptualnih ograničenja i uticaja festivala koje su izveli Timoti Daud, Katlin Lidl i Džena Nelson. Razumevajući ovaj festival kao jedan mogući model ovog mehanizma, cilj mog rada je doprino...s boljem razumevanju modusa funkcionisanja domaće underground scene i njenog mesta u savremenom kontekstu.
Кључне речи:
festival srpskog podzemlja / ekstremni muzički žanrovi / muzička scena / festival / ekstremni muzički žanrovi / Festival srpskog podzemlja / underground scena / underground music scene / music scene / music festival / extreme musicИзвор:
Antropologija muzike, 2018, 27-Издавач:
- Beograd : Filozofski fakultet, Institut za etnologiju i antropologiju
Институција/група
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASATY - CONF AU - Radovanović, Bojana PY - 2018 UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/4660 AB - Festival srpskog podzemlja je manifestacija posvećena ekstremnim muzičkim žanrovima (metal, hardkor, pank i njihovi podžanrovi), koja se u poslednjih nekoliko godina održava u Beogradu. U ovom radu nastojaću da pokažem na koji nači se ovaj festival može posmatrati i analizirati kao muzička scena „u malom“, uzevši u obzir da njegov program, osim muzičkog/izvođačkog aspekta, podrazumeva sabiranje svih činilaca jedne scene – organizatora, novinara, fotografa, umetnika, izdavača, pisaca, publike – na istom mestu. Kako bih to učinila, bliže ću odrediti pojmove kao što su „muzička scena“, „ekstremni muzički žanrovi“, te underground, odnosno, „podzemlje“, oslanjajući se prvenstveno na nalaze Kita Kan-Harisa. Analiza Festivala srpskog podzemlja kao scene zasnovana je na teorijskim postavkama intenziteta, konceptualnih ograničenja i uticaja festivala koje su izveli Timoti Daud, Katlin Lidl i Džena Nelson. Razumevajući ovaj festival kao jedan mogući model ovog mehanizma, cilj mog rada je doprinos boljem razumevanju modusa funkcionisanja domaće underground scene i njenog mesta u savremenom kontekstu. PB - Beograd : Filozofski fakultet, Institut za etnologiju i antropologiju C3 - Antropologija muzike T1 - Festival srpskog podzemlja: muzička scena „u malom“ SP - 27 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4660 ER -
@conference{ author = "Radovanović, Bojana", year = "2018", abstract = "Festival srpskog podzemlja je manifestacija posvećena ekstremnim muzičkim žanrovima (metal, hardkor, pank i njihovi podžanrovi), koja se u poslednjih nekoliko godina održava u Beogradu. U ovom radu nastojaću da pokažem na koji nači se ovaj festival može posmatrati i analizirati kao muzička scena „u malom“, uzevši u obzir da njegov program, osim muzičkog/izvođačkog aspekta, podrazumeva sabiranje svih činilaca jedne scene – organizatora, novinara, fotografa, umetnika, izdavača, pisaca, publike – na istom mestu. Kako bih to učinila, bliže ću odrediti pojmove kao što su „muzička scena“, „ekstremni muzički žanrovi“, te underground, odnosno, „podzemlje“, oslanjajući se prvenstveno na nalaze Kita Kan-Harisa. Analiza Festivala srpskog podzemlja kao scene zasnovana je na teorijskim postavkama intenziteta, konceptualnih ograničenja i uticaja festivala koje su izveli Timoti Daud, Katlin Lidl i Džena Nelson. Razumevajući ovaj festival kao jedan mogući model ovog mehanizma, cilj mog rada je doprinos boljem razumevanju modusa funkcionisanja domaće underground scene i njenog mesta u savremenom kontekstu.", publisher = "Beograd : Filozofski fakultet, Institut za etnologiju i antropologiju", journal = "Antropologija muzike", title = "Festival srpskog podzemlja: muzička scena „u malom“", pages = "27", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4660" }
Radovanović, B.. (2018). Festival srpskog podzemlja: muzička scena „u malom“. in Antropologija muzike Beograd : Filozofski fakultet, Institut za etnologiju i antropologiju., 27. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4660
Radovanović B. Festival srpskog podzemlja: muzička scena „u malom“. in Antropologija muzike. 2018;:27. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4660 .
Radovanović, Bojana, "Festival srpskog podzemlja: muzička scena „u malom“" in Antropologija muzike (2018):27, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4660 .
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Festival srpskog podzemlja: muzička scena „u malom“
Radovanović, Bojana (Београд : Филозофски факултет - Одељење за етнологију и антропологију, 2018) -
The Festival of Dalmatian Klapa in Omiš as an Example of the Festivalization of Croatian Traditional Music / Фестивал далматинских клапа у Омишу као пример фестивализације хрватске традиционалне музике
Ćaleta, Joško (Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts, 2023) -
Applied musicology and research on music festivals with conferences
Maglov, Marija (Wien : Klagenfurt : Österreichischen Gesellschaft für Musikwissenschaft und Gustav Mahler Privatuniversität für Musik, 2023)