Умерени модернизам - између локалних и интернационалних контекста
Moderated Modernism - Between International and Local Contexts
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Апстракт: Умерени модернизам је вишеслојан, комплексан, чак и контрадикторан појам. Имајући то у виду, циљ овог рада је покушај да се превазиђу проблеми који се тичу саме употребе појма и да се сагледају могућа уодношавања између музичких пракси на које се овај термин односи у европском и српском/југословенском контексту. У том смислу, фокусираћемо се на репрезентативне музичке и уметничке праксе 20. века. Такође, размотрићемо однос између модернизма као генеричког појма и умереног модернизма. Презентовање ове теме замишљено је као скуп различитих дефиниција овог појма и прегледа уметничких пракси како би се направила слика једног периода у историји.
Summary: The term moderated modernism carries in itself a lot of multiplicities, complexities, and even contradictions. Having that in mind, the aim of this paper will be to try to surpass the problems concerning the use of the term, and to examine the correlations between musical practices in European and local (Serbian/Yugoslav) social contexts to whom the term is applied. In order to do so, the focus will be on the most representational practices of music and other arts of the 20th century. Among other questions, the question about the relation of modernism (as a generic term) and moderated modernism, or the relation between moderated modernism before and after the Second World War will be addressed. The presentation of this topic is imagined as a collection of definitions and overviews of artistic practices in order to create an image used to construct a time in history: how moderated modernism was used to create tradition, how it was used to promote, or be a part of a certain ideo...logy, how it was created within ideologies, etc. and whether there are (or there are not) differences among sociological, political, artistic and many other contexts it can be found in.
Кључне речи:
Modernism / moderated Modernism / Neoclassicism / Socialist Realism / Europe / Yugoslavia / 1950s / Модернизам / умерени модернизам / неокласицизам / социјалистички реализам / Европа / Југославија / педесетеИзвор:
Музика знакова / знакови у музици и New Born Art, 2018, 165-171Издавач:
- Крагујевац : Филолошко-уметнички факултет
Финансирање / пројекти:
- Идентитети српске музике од локалних до глобалних оквира: традиције, промене, изазови (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-177004)
URI
https://drive.google.com/file/d/0B_tOxIu-b_qcV3g2RUd0S3p4eTdLR21DUkE2UGtmVnlXSEtR/viewhttps://dais.sanu.ac.rs/123456789/4553
Институција/група
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASATY - JOUR AU - Браловић, Милош PY - 2018 UR - https://drive.google.com/file/d/0B_tOxIu-b_qcV3g2RUd0S3p4eTdLR21DUkE2UGtmVnlXSEtR/view UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/4553 AB - Апстракт: Умерени модернизам је вишеслојан, комплексан, чак и контрадикторан појам. Имајући то у виду, циљ овог рада је покушај да се превазиђу проблеми који се тичу саме употребе појма и да се сагледају могућа уодношавања између музичких пракси на које се овај термин односи у европском и српском/југословенском контексту. У том смислу, фокусираћемо се на репрезентативне музичке и уметничке праксе 20. века. Такође, размотрићемо однос између модернизма као генеричког појма и умереног модернизма. Презентовање ове теме замишљено је као скуп различитих дефиниција овог појма и прегледа уметничких пракси како би се направила слика једног периода у историји. AB - Summary: The term moderated modernism carries in itself a lot of multiplicities, complexities, and even contradictions. Having that in mind, the aim of this paper will be to try to surpass the problems concerning the use of the term, and to examine the correlations between musical practices in European and local (Serbian/Yugoslav) social contexts to whom the term is applied. In order to do so, the focus will be on the most representational practices of music and other arts of the 20th century. Among other questions, the question about the relation of modernism (as a generic term) and moderated modernism, or the relation between moderated modernism before and after the Second World War will be addressed. The presentation of this topic is imagined as a collection of definitions and overviews of artistic practices in order to create an image used to construct a time in history: how moderated modernism was used to create tradition, how it was used to promote, or be a part of a certain ideology, how it was created within ideologies, etc. and whether there are (or there are not) differences among sociological, political, artistic and many other contexts it can be found in. PB - Крагујевац : Филолошко-уметнички факултет T2 - Музика знакова / знакови у музици и New Born Art T1 - Умерени модернизам - између локалних и интернационалних контекста T1 - Moderated Modernism - Between International and Local Contexts SP - 165 EP - 171 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4553 ER -
@article{ author = "Браловић, Милош", year = "2018", abstract = "Апстракт: Умерени модернизам је вишеслојан, комплексан, чак и контрадикторан појам. Имајући то у виду, циљ овог рада је покушај да се превазиђу проблеми који се тичу саме употребе појма и да се сагледају могућа уодношавања између музичких пракси на које се овај термин односи у европском и српском/југословенском контексту. У том смислу, фокусираћемо се на репрезентативне музичке и уметничке праксе 20. века. Такође, размотрићемо однос између модернизма као генеричког појма и умереног модернизма. Презентовање ове теме замишљено је као скуп различитих дефиниција овог појма и прегледа уметничких пракси како би се направила слика једног периода у историји., Summary: The term moderated modernism carries in itself a lot of multiplicities, complexities, and even contradictions. Having that in mind, the aim of this paper will be to try to surpass the problems concerning the use of the term, and to examine the correlations between musical practices in European and local (Serbian/Yugoslav) social contexts to whom the term is applied. In order to do so, the focus will be on the most representational practices of music and other arts of the 20th century. Among other questions, the question about the relation of modernism (as a generic term) and moderated modernism, or the relation between moderated modernism before and after the Second World War will be addressed. The presentation of this topic is imagined as a collection of definitions and overviews of artistic practices in order to create an image used to construct a time in history: how moderated modernism was used to create tradition, how it was used to promote, or be a part of a certain ideology, how it was created within ideologies, etc. and whether there are (or there are not) differences among sociological, political, artistic and many other contexts it can be found in.", publisher = "Крагујевац : Филолошко-уметнички факултет", journal = "Музика знакова / знакови у музици и New Born Art", title = "Умерени модернизам - између локалних и интернационалних контекста, Moderated Modernism - Between International and Local Contexts", pages = "165-171", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4553" }
Браловић, М.. (2018). Умерени модернизам - између локалних и интернационалних контекста. in Музика знакова / знакови у музици и New Born Art Крагујевац : Филолошко-уметнички факултет., 165-171. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4553
Браловић М. Умерени модернизам - између локалних и интернационалних контекста. in Музика знакова / знакови у музици и New Born Art. 2018;:165-171. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4553 .
Браловић, Милош, "Умерени модернизам - између локалних и интернационалних контекста" in Музика знакова / знакови у музици и New Born Art (2018):165-171, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4553 .