DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   DAIS
  • Балканолошки институт САНУ / Institute for Balkan Studies SASA
  • Balcanica - Annual of the Institute for Balkan Studies
  • View Item
  •   DAIS
  • Балканолошки институт САНУ / Institute for Balkan Studies SASA
  • Balcanica - Annual of the Institute for Balkan Studies
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Triptyque 'Nativité': Un ivoire byzantin du Xe siècle

Триптих „Рођење Христово“

Thumbnail
1996
4507.pdf (623.5Kb)
Authors
Pavlović, Vera
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
L'étude iconographique d'un triptyque en ivoire du Xe siècle. Il appartiendrait aux antécédents de cycle de douze fêtes. Les exemples de comparaison sont rares. Le choix des scènes Nativité, l'Entrée à Jérusalem Descente aux Limbes, Ascension et l'iconographie particulière de la scène d'Entrée a Jérusalem mettent l'accent sur la victoire du Christ, sans soufrance ni sacrifice. Une telle iconographie suggérait comme commandateur plutôt qu'un moine ou monastère, général de l'armée byzantin ou même l'empereur.
Ikonografska analiza triptiha od slonovače iz X veka. Triptih se sastoji od četiri slike. Smatra ss da je u X veku ciklus Dvanaest praznika oformljen. Dekoracija triptiha bi shodno tome pripadala konzervativnoj struji. Paralele sa sačuvanim predmetima ukrašenim sa četiri scene su retke: Relikvijar Fieski Morgan IX vek: kandilo iz VIII veka; triptih Martvili, IX vek; ikona sa Sinaja, i slonovača iz Kvedlinburga, X vek. Ne ponavljaju se iste scene. Zajednička karakteristika im je da svaka predstavlja sažetu priču Spasenja Hristovog. Scena Ulaska u Jerusalim se retko sreće, jedino poređenje su kandila. Četiri scene triptiha predstavljaju četiri pojave Hrista: Rođenje Hristovo - inkarnacija, Ulazak u Jerusalim - Adventus, Silazak u ad - pobeda Hrista u podzemnom svetu, i Vaznesenje na nebo i anđeli koji najavljuju njegov drugi dolazak. Takvo tumačenje ikonografskog programa i ikonografija scene Ulaska u Jerusalim ističu Hrista pobednika, bez žrtve i patnje. Iznosi ss pretpostavka da je nar...učilac triptiha bio general u vizantijskoj vojsci ili vizantijski car, pre nego manastir ili svešteno lice.

Source:
Balcanica, 1996, 27, 287-299

ISSN: 0350-7653

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4396
URI
https://dais.sanu.ac.rs/123456789/4396
Collections
  • Balcanica - Annual of the Institute for Balkan Studies
Institution/Community
Балканолошки институт САНУ / Institute for Balkan Studies SASA
TY  - JOUR
AU  - Pavlović, Vera
PY  - 1996
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/4396
AB  - L'étude iconographique d'un triptyque en ivoire du Xe siècle. Il appartiendrait aux antécédents de cycle de douze fêtes. Les exemples de comparaison sont rares. Le choix des scènes Nativité, l'Entrée à Jérusalem Descente aux Limbes, Ascension et l'iconographie particulière de la scène d'Entrée a Jérusalem mettent l'accent sur la victoire du Christ, sans soufrance ni sacrifice. Une telle iconographie suggérait comme commandateur plutôt qu'un moine ou monastère, général de l'armée byzantin ou même l'empereur.
AB  - Ikonografska analiza triptiha od slonovače iz X veka. Triptih se sastoji od četiri slike. Smatra ss da je u X veku ciklus Dvanaest praznika oformljen. Dekoracija triptiha bi shodno tome pripadala konzervativnoj struji. Paralele sa sačuvanim predmetima ukrašenim sa četiri scene su retke: Relikvijar Fieski Morgan IX vek: kandilo iz VIII veka; triptih Martvili, IX vek; ikona sa Sinaja, i slonovača iz Kvedlinburga, X vek. Ne ponavljaju se iste scene. Zajednička karakteristika im je da svaka predstavlja sažetu priču Spasenja Hristovog. Scena Ulaska u Jerusalim se retko sreće, jedino poređenje su kandila. Četiri scene triptiha predstavljaju četiri pojave Hrista: Rođenje Hristovo - inkarnacija, Ulazak u Jerusalim - Adventus, Silazak u ad - pobeda Hrista u podzemnom svetu, i Vaznesenje na nebo i anđeli koji najavljuju njegov drugi dolazak. Takvo tumačenje ikonografskog programa i ikonografija scene Ulaska u Jerusalim ističu Hrista pobednika, bez žrtve i patnje. Iznosi ss pretpostavka da je naručilac triptiha bio general u vizantijskoj vojsci ili vizantijski car, pre nego manastir ili svešteno lice.
T2  - Balcanica
T1  - Triptyque 'Nativité': Un ivoire byzantin du Xe siècle
T1  - Триптих „Рођење Христово“
SP  - 287
EP  - 299
IS  - 27
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4396
ER  - 
@article{
author = "Pavlović, Vera",
year = "1996",
abstract = "L'étude iconographique d'un triptyque en ivoire du Xe siècle. Il appartiendrait aux antécédents de cycle de douze fêtes. Les exemples de comparaison sont rares. Le choix des scènes Nativité, l'Entrée à Jérusalem Descente aux Limbes, Ascension et l'iconographie particulière de la scène d'Entrée a Jérusalem mettent l'accent sur la victoire du Christ, sans soufrance ni sacrifice. Une telle iconographie suggérait comme commandateur plutôt qu'un moine ou monastère, général de l'armée byzantin ou même l'empereur., Ikonografska analiza triptiha od slonovače iz X veka. Triptih se sastoji od četiri slike. Smatra ss da je u X veku ciklus Dvanaest praznika oformljen. Dekoracija triptiha bi shodno tome pripadala konzervativnoj struji. Paralele sa sačuvanim predmetima ukrašenim sa četiri scene su retke: Relikvijar Fieski Morgan IX vek: kandilo iz VIII veka; triptih Martvili, IX vek; ikona sa Sinaja, i slonovača iz Kvedlinburga, X vek. Ne ponavljaju se iste scene. Zajednička karakteristika im je da svaka predstavlja sažetu priču Spasenja Hristovog. Scena Ulaska u Jerusalim se retko sreće, jedino poređenje su kandila. Četiri scene triptiha predstavljaju četiri pojave Hrista: Rođenje Hristovo - inkarnacija, Ulazak u Jerusalim - Adventus, Silazak u ad - pobeda Hrista u podzemnom svetu, i Vaznesenje na nebo i anđeli koji najavljuju njegov drugi dolazak. Takvo tumačenje ikonografskog programa i ikonografija scene Ulaska u Jerusalim ističu Hrista pobednika, bez žrtve i patnje. Iznosi ss pretpostavka da je naručilac triptiha bio general u vizantijskoj vojsci ili vizantijski car, pre nego manastir ili svešteno lice.",
journal = "Balcanica",
title = "Triptyque 'Nativité': Un ivoire byzantin du Xe siècle, Триптих „Рођење Христово“",
pages = "287-299",
number = "27",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4396"
}
Pavlović, V.. (1996). Triptyque 'Nativité': Un ivoire byzantin du Xe siècle. in Balcanica(27), 287-299.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4396
Pavlović V. Triptyque 'Nativité': Un ivoire byzantin du Xe siècle. in Balcanica. 1996;(27):287-299.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4396 .
Pavlović, Vera, "Triptyque 'Nativité': Un ivoire byzantin du Xe siècle" in Balcanica, no. 27 (1996):287-299,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4396 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

re3dataOpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

re3dataOpenAIRERCUB