DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   DAIS
  • Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
  • МИ САНУ - Радови истраживача / MI SASA - Researchers' publications
  • View Item
  •   DAIS
  • Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
  • МИ САНУ - Радови истраживача / MI SASA - Researchers' publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Од аутономије уметности до еманципације националних идентитета: естетичке или политичке идеје Бранка Лазаревића у часопису XX век

Thumbnail
2018
BARTF_2018_knjiga_apstrakata-70-71.pdf (163.1Kb)
Authors
Маринковић, Милош
Contributors
Миленковић, Марко
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Активност Југословенске радикалне заједнице, чији је програм крајем 1930-их година подразумевао поштовање и равноправност три национална идентитета (српског, хрватског и словеначког), битно је утицао на идеју интегралног југословенства у Краљевини Југославији. Часопис XX век, спонзорисан од стране Југословенске радикалне заједнице, неретко је кроз филозофско-естетичке и уметничко-културолошке теме имплицирао актуелне друштвено-политичке промене. У раду се сагледава филозофско-естетичко промишљање српског естетичара Бранка Лазаревића, чији су текстови о умeтности (објављивани у часопису XX век) бивали политизовани и инструментализовани за форсирање једне у основи политичке идеје кроз поље уметности. На тај начин, поменути часопис деловао је као вид алтернативног уметничког образовања народних маса, те је новопробуђене националне идеје промовисао, тобоже, као идеје за уметничку слободу и уметнички прогрес, пласирајући их метафорички кроз естетичке ставове Бранка Лазаревића.
During the late 1930s, the Yugoslav Radical Community initiated very important changes in the political regime of The Kingdom of Yugoslavia. One of the principle of this party was affirmation of equality of three differеnt national identity – Serbian, Croatian and Slovenian. The 20th Century Journal, which was sponsored by Yugoslav Radical Community, has implicated actual social-political changes through its articles about philosophy, aesthetics arts and culture. The paper deals with the philosophical and aesthetic observations of the Serbian aesthetist Branko Lazarević, whose articles about art (published in the 20th Century Journal) were politicized and instrumentalized for the promotion of the political ideas through the field of art. In this way, the 20th Century Journal acted as an medium for the alternative artistic education of the masses. This journal has promoted new political ideas as ideas for artistic freedom and artistic progress, by placing them metaphorically through the... aesthetic reflections of Branko Lazarević.

Keywords:
Југословенска радикална заједница / Часопис XX век / Бранко Лазаревић / Естетика / Текстови о уметности / Yugoslav Radical Community / 20th Century Journal / Branko Lazarević / Aesthetics / Articles about art
Source:
Национални научни скуп са међународним учешћем Балкан Арт Форум (5-6 ; 2018 ; Ниш) Umetnost i kultura danas: obrazovanje za umetnost i izazovi savremenosti: knjiga apstrakata / VI nacionalni naučni skup sa međunarodnim učešćem, 2018, 70-71
Publisher:
  • Ниш : Универзитет у Нишу, Факултет уметности
  • Ниш : Српска академија наука и уметности - Огранак САНУ у Нишу
Funding / projects:
  • Serbian musical identities within local and global frameworks: traditions, changes, challenges (RS-177004)

Cobiss ID: 268084236

ISBN: 978-86-85239-56-4

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4108
URI
http://www.artf.ni.ac.rs/lat/wp-content/uploads/sites/2/2018/09/BARTF_2018_knjiga_apstrakata.pdf
https://dais.sanu.ac.rs/123456789/4108
Collections
  • МИ САНУ - Радови истраживача / MI SASA - Researchers' publications
Institution/Community
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
TY  - CONF
AU  - Маринковић, Милош
PY  - 2018
UR  - http://www.artf.ni.ac.rs/lat/wp-content/uploads/sites/2/2018/09/BARTF_2018_knjiga_apstrakata.pdf
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/4108
AB  - Активност Југословенске радикалне заједнице, чији је програм крајем 1930-их година подразумевао поштовање и равноправност три национална идентитета (српског, хрватског и словеначког), битно је утицао на идеју интегралног југословенства у Краљевини Југославији. Часопис XX век, спонзорисан од стране Југословенске радикалне заједнице, неретко је кроз филозофско-естетичке и уметничко-културолошке теме имплицирао актуелне друштвено-политичке промене. У раду се сагледава филозофско-естетичко промишљање српског естетичара Бранка Лазаревића, чији су текстови о умeтности (објављивани у часопису XX век) бивали политизовани и инструментализовани за форсирање једне у основи политичке идеје кроз поље уметности. На тај начин, поменути часопис деловао је као вид алтернативног уметничког образовања народних маса, те је новопробуђене националне идеје промовисао, тобоже, као идеје за уметничку слободу и уметнички прогрес, пласирајући их метафорички кроз естетичке ставове Бранка Лазаревића.
AB  - During the late 1930s, the Yugoslav Radical Community initiated very important changes in the political regime of The Kingdom of Yugoslavia. One of the principle of this party was affirmation of equality of three differеnt national identity – Serbian, Croatian and Slovenian. The 20th Century Journal, which was sponsored by Yugoslav Radical Community, has implicated actual social-political changes through its articles about philosophy, aesthetics arts and culture. The paper deals with the philosophical and aesthetic observations of the Serbian aesthetist Branko Lazarević, whose articles about art (published in the 20th Century Journal) were politicized and instrumentalized for the promotion of the political ideas through the field of art. In this way, the 20th Century Journal acted as an medium for the alternative artistic education of the masses. This journal has promoted new political ideas as ideas for artistic freedom and artistic progress, by placing them metaphorically through the aesthetic reflections of Branko Lazarević.
PB  - Ниш : Универзитет у Нишу, Факултет уметности
PB  - Ниш : Српска академија наука и уметности - Огранак САНУ у Нишу
C3  - Национални научни скуп са међународним учешћем Балкан Арт Форум (5-6 ; 2018 ; Ниш) Umetnost i kultura danas: obrazovanje za umetnost i izazovi savremenosti: knjiga apstrakata / VI nacionalni naučni skup sa međunarodnim učešćem
T1  - Од аутономије уметности до еманципације националних идентитета: естетичке или политичке идеје Бранка Лазаревића у часопису XX век
SP  - 70
EP  - 71
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4108
ER  - 
@conference{
author = "Маринковић, Милош",
year = "2018",
abstract = "Активност Југословенске радикалне заједнице, чији је програм крајем 1930-их година подразумевао поштовање и равноправност три национална идентитета (српског, хрватског и словеначког), битно је утицао на идеју интегралног југословенства у Краљевини Југославији. Часопис XX век, спонзорисан од стране Југословенске радикалне заједнице, неретко је кроз филозофско-естетичке и уметничко-културолошке теме имплицирао актуелне друштвено-политичке промене. У раду се сагледава филозофско-естетичко промишљање српског естетичара Бранка Лазаревића, чији су текстови о умeтности (објављивани у часопису XX век) бивали политизовани и инструментализовани за форсирање једне у основи политичке идеје кроз поље уметности. На тај начин, поменути часопис деловао је као вид алтернативног уметничког образовања народних маса, те је новопробуђене националне идеје промовисао, тобоже, као идеје за уметничку слободу и уметнички прогрес, пласирајући их метафорички кроз естетичке ставове Бранка Лазаревића., During the late 1930s, the Yugoslav Radical Community initiated very important changes in the political regime of The Kingdom of Yugoslavia. One of the principle of this party was affirmation of equality of three differеnt national identity – Serbian, Croatian and Slovenian. The 20th Century Journal, which was sponsored by Yugoslav Radical Community, has implicated actual social-political changes through its articles about philosophy, aesthetics arts and culture. The paper deals with the philosophical and aesthetic observations of the Serbian aesthetist Branko Lazarević, whose articles about art (published in the 20th Century Journal) were politicized and instrumentalized for the promotion of the political ideas through the field of art. In this way, the 20th Century Journal acted as an medium for the alternative artistic education of the masses. This journal has promoted new political ideas as ideas for artistic freedom and artistic progress, by placing them metaphorically through the aesthetic reflections of Branko Lazarević.",
publisher = "Ниш : Универзитет у Нишу, Факултет уметности, Ниш : Српска академија наука и уметности - Огранак САНУ у Нишу",
journal = "Национални научни скуп са међународним учешћем Балкан Арт Форум (5-6 ; 2018 ; Ниш) Umetnost i kultura danas: obrazovanje za umetnost i izazovi savremenosti: knjiga apstrakata / VI nacionalni naučni skup sa međunarodnim učešćem",
title = "Од аутономије уметности до еманципације националних идентитета: естетичке или политичке идеје Бранка Лазаревића у часопису XX век",
pages = "70-71",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4108"
}
Маринковић, М.. (2018). Од аутономије уметности до еманципације националних идентитета: естетичке или политичке идеје Бранка Лазаревића у часопису XX век. in Национални научни скуп са међународним учешћем Балкан Арт Форум (5-6 ; 2018 ; Ниш) Umetnost i kultura danas: obrazovanje za umetnost i izazovi savremenosti: knjiga apstrakata / VI nacionalni naučni skup sa međunarodnim učešćem
Ниш : Универзитет у Нишу, Факултет уметности., 70-71.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4108
Маринковић М. Од аутономије уметности до еманципације националних идентитета: естетичке или политичке идеје Бранка Лазаревића у часопису XX век. in Национални научни скуп са међународним учешћем Балкан Арт Форум (5-6 ; 2018 ; Ниш) Umetnost i kultura danas: obrazovanje za umetnost i izazovi savremenosti: knjiga apstrakata / VI nacionalni naučni skup sa međunarodnim učešćem. 2018;:70-71.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4108 .
Маринковић, Милош, "Од аутономије уметности до еманципације националних идентитета: естетичке или политичке идеје Бранка Лазаревића у часопису XX век" in Национални научни скуп са међународним учешћем Балкан Арт Форум (5-6 ; 2018 ; Ниш) Umetnost i kultura danas: obrazovanje za umetnost i izazovi savremenosti: knjiga apstrakata / VI nacionalni naučni skup sa međunarodnim učešćem (2018):70-71,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_4108 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

CoreTrustSealre3dataOpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

CoreTrustSealre3dataOpenAIRERCUB