Show simple item record

Birds as an Inspiration: La Bouscarle by Olivier Messiaen

dc.contributorПетровић, Милена
dc.creatorБраловић, Милош
dc.date.accessioned2018-11-02T10:16:35Z
dc.date.available2018-11-02T10:16:35Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.isbn978-86-88619-98-1
dc.identifier.urihttp://www.fmu.bg.ac.rs/dokumentacija/elektronske_publikacije/Zbornik%20PFSU%20za%202017_20-10-2018%20ZA%20SAJT.pdf
dc.identifier.urihttp://dais.sanu.ac.rs/123456789/4096
dc.description.abstractМелодијски обрасци птичијег певања су још од позног средњег века били готово саставни део западноевропске музичке праксе, у виду имитација или ономатопеја. Сагледавање одабраних примера у периоду од XII до XIX века требало би да нам представи начине на које такве имитације и ономатопеје функционишу у западноевропској музичкој пракси. У XX веку долази до отклона од имитације и ономатопеје птичијег певања. Односно, музички материјал који потиче од птичијег певања постаје градивни материјал музичког дела, што проучавање и коришћење звукова птичијег певања раздваја на две гране: 1) употреба снимљеног, односно конкретног звука; 2) орнитолошке радове, где се према сонограмима снимака птичијег певања оно проучава. С тим у вези, размотрићемо комад Црноглавка (La bouscarle) Оливијеа Месијана (Olivier Messiaen, 1902–1992).Месијанов рад на изради овог, али и осталих, комада из циклуса Каталог птица (Catalogue d’oiseaux, 1956–1958), састојао се из шетњи по природи, где је композитор директно на нотни папир бележио звукове птица које је чуо. Затим би, у складу са понашањем птица у природи, на основу бележеног материјала, креирао комад за клавир. Сваки од комада садржи кратак предговор где Месијан описује призор у коме се налази. Циљ овог рада је да прикаже на који начин се у делу Оливијеа Месијана променио однос према птичијем певању, од његовог коришћења као имитације или ономатопеје до птичијег певања као градивног елемента композиције.sr
dc.description.abstractMelodic fragments of birdsong were an integral part of Western musical practices, since medieval times, in form of imitation and onomatopoeia. Looking at selected works from XIII to XX century should serve us as an example of imitation and onomatopoeia in Western musical practices. In XX century, the mentioned imitation and onomatopoeia are being replaced with the use of birdsong as a constructive element of a musical piece. Therefore, the use and studying of birdsong splits into two branches: 1) the use of recorded material, so to say musique concrète; 2) ornithological studies where birdsong is studied according to sonograms. According to that, a piece named La bouscarle by Olivier Messiaen (1902– 1992) will be examined . Messiaen’s work in this (and all the other) pieces in cycle Catalogue d’oiseaux (1956–1958) consisted of walks trough nature and noting on paper the birdsong he heard. Next, the composer would, according to regular behaviour of birds and noted material, create a piano piece. Every piece contains a short preface in which Messiaen describes the area he is in.en
dc.language.isosrsr
dc.publisherБеоград : Факултет музичке уметностиsr
dc.rightsopenAccesssr
dc.sourceМузички идентитети: 20. Педагошки форум сценских уметности, тематски зборникsr
dc.subjectOlivier Messiaensr
dc.subjectCatalogue d'oiseauxsr
dc.subjectLa bouscarlesr
dc.subjectornithologysr
dc.subjectpianosr
dc.subjectОливије Месијанsr
dc.subjectКаталог птицаsr
dc.subjectцрноглавкаsr
dc.subjectорнитологијаsr
dc.subjectклавирsr
dc.titleПтице као инспирација: Црноглавка Оливијеа Месијанаsr
dc.titleBirds as an Inspiration: La Bouscarle by Olivier Messiaenen
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dcterms.abstractBralović, Miloš; Ptice kao inspiracija: Crnoglavka Olivijea Mesijana;
dc.citation.spage297
dc.citation.epage308
dc.identifier.cobiss267979020
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.fulltexthttp://dais.sanu.ac.rs/bitstream/id/12896/Bralovic_ptice.pdf


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record