DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   DAIS
  • Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
  • Музикологија (часопис) / Musicology (journal)
  • View Item
  •   DAIS
  • Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
  • Музикологија (часопис) / Musicology (journal)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Примењена етномузикологија у Србији: политике деловања Српског етномузиколошког друштва

Applied Ethnomusicology in Serbia: Politics and Policies of Serbian Ethnomusicological Society

Thumbnail
2012
04_Dumnic_1450-98141200003D.pdf (487.2Kb)
Authors
Думнић, Марија
Contributors
Пено, Весна
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
У овом раду се говори о истраживачким методологијама етномузикологије и применама етномузиколошког знања у ванакадемским околностима, али и о идеологијама које су утицале на креирање датих етномузиколошких дискурса у Србији. Посебно је наглашено одскорашње званично постојање примењене етномузикологије, односно отворено етномузиколошко друштвено ангажовање, које представља прекретницу у развоју етномузикологије. Савремену примењену етномузикологију од етномузикологије издваја управо отворени активизам: промењени су циљеви деловања, уведене су нове стратегије (теренског) рада, усвојено је посматрање фолкорне музике као политичког средства, дестабилизована је неутралност истраживачке позиције, а тиме је отворен и највећи проблем ове дисциплине – етичност. Примењена етномузикологија у Србији посебно је интригантна не само услед локалних културалних особености самог терена, већ и због специфичне позиције овдашње етномузикологије на светској стручној мапи. Као репрезентативан при...мер успешног стручног јавног ангажовања размотрене су активности Српског етномузиколошког друштва.

This paper deals with ethnomusicological research methodologies, the application of ethnomusicological knowledge outside academic institutions and ideologies which have contributed to ethnomusicological discourses in Serbia. Furthermore, state policy on ethnomusicology and folk music is analysed. The recent institutionalisation of applied ethnomusicology, i.e. direct ethnomusicological engagement in society, which represents a turning point in the development of ethnomusicology, is particularly emphasized. The difference between contemporary applied ethnomusicology and ethnomusicology is in direct engagement: goals are changed, new strategies of (field-) work are introduced, folk music as a political tool is adopted, neutrality of research positions is destabilized, resulting in the emergence of the greatest problem of the discipline – ethics. Applied ethnomusicology in Serbia is especially interesting not only because of local cultural characteristics, but also because of ...the specific position of Serbian ethnomusicology in the scientific world map. The activities of the Serbian Ethnomusiclogical Society are analyzed as a representative example of successful public engagement. The projects of the Society are classified according to the type of animation (cultural and scientific). The promotion of Serbian folk music, folk music of national minorities and bagpipe-playing revitalization fall into the first category, whereas the second one comprises scientific round tables and the projects dealing with the preservation of Serbian folk music heritage.

Keywords:
културна политика / примењена етномузикологија / Српско етномузиколошко друштво
Source:
2012, 12, 79-102
Publisher:
  • Београд : Музиколошки институт Српске академије наука и уметности
Funding / projects:
  • Serbian musical identities within local and global frameworks: traditions, changes, challenges (RS-177004)

DOI: 10.2298/MUZ120319003D

ISSN: 1450-9814 (print); 2406-0976 (online)

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3900
URI
http://www.doiserbia.nb.rs/img/doi/1450-9814/2012/1450-98141200003D.pdf
https://dais.sanu.ac.rs/123456789/3900
Collections
  • МИ САНУ - Радови истраживача / MI SASA - Researchers' publications
  • Музикологија (часопис) / Musicology (journal)
Institution/Community
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
TY  - JOUR
AU  - Думнић, Марија
PY  - 2012
UR  - http://www.doiserbia.nb.rs/img/doi/1450-9814/2012/1450-98141200003D.pdf
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/3900
AB  - У овом раду се говори о истраживачким методологијама етномузикологије и
применама етномузиколошког знања у ванакадемским околностима, али и о идеологијама
које су утицале на креирање датих етномузиколошких дискурса у Србији. Посебно је
наглашено одскорашње званично постојање примењене етномузикологије, односно
отворено етномузиколошко друштвено ангажовање, које представља прекретницу у
развоју етномузикологије. Савремену примењену етномузикологију од етномузикологије
издваја управо отворени активизам: промењени су циљеви деловања, уведене су нове
стратегије (теренског) рада, усвојено је посматрање фолкорне музике као политичког
средства, дестабилизована је неутралност истраживачке позиције, а тиме је отворен и
највећи проблем ове дисциплине – етичност. Примењена етномузикологија у Србији
посебно је интригантна не само услед локалних културалних особености самог терена,
већ и због специфичне позиције овдашње етномузикологије на светској стручној мапи.
Као репрезентативан пример успешног стручног јавног ангажовања размотрене су
активности Српског етномузиколошког друштва.
AB  - This paper deals with ethnomusicological research methodologies, the
application of ethnomusicological knowledge outside academic institutions
and ideologies which have contributed to ethnomusicological discourses
in Serbia. Furthermore, state policy on ethnomusicology and folk music is
analysed. The recent institutionalisation of applied ethnomusicology, i.e. direct ethnomusicological engagement in society, which represents a turning
point in the development of ethnomusicology, is particularly emphasized.
The difference between contemporary applied ethnomusicology and
ethnomusicology is in direct engagement: goals are changed, new strategies of
(field-) work are introduced, folk music as a political tool is adopted, neutrality
of research positions is destabilized, resulting in the emergence of the greatest
problem of the discipline – ethics. Applied ethnomusicology in Serbia is
especially interesting not only because of local cultural characteristics, but
also because of the specific position of Serbian ethnomusicology in the
scientific world map. The activities of the Serbian Ethnomusiclogical Society
are analyzed as a representative example of successful public engagement.
The projects of the Society are classified according to the type of animation
(cultural and scientific). The promotion of Serbian folk music, folk music
of national minorities and bagpipe-playing revitalization fall into the first
category, whereas the second one comprises scientific round tables and the
projects dealing with the preservation of Serbian folk music heritage.
PB  - Београд : Музиколошки институт Српске академије наука и уметности
T1  - Примењена етномузикологија у Србији: политике деловања Српског етномузиколошког друштва
T1  - Applied Ethnomusicology in Serbia: Politics and Policies of Serbian Ethnomusicological Society
SP  - 79
EP  - 102
IS  - 12
DO  - 10.2298/MUZ120319003D
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3900
ER  - 
@article{
author = "Думнић, Марија",
year = "2012",
abstract = "У овом раду се говори о истраживачким методологијама етномузикологије и
применама етномузиколошког знања у ванакадемским околностима, али и о идеологијама
које су утицале на креирање датих етномузиколошких дискурса у Србији. Посебно је
наглашено одскорашње званично постојање примењене етномузикологије, односно
отворено етномузиколошко друштвено ангажовање, које представља прекретницу у
развоју етномузикологије. Савремену примењену етномузикологију од етномузикологије
издваја управо отворени активизам: промењени су циљеви деловања, уведене су нове
стратегије (теренског) рада, усвојено је посматрање фолкорне музике као политичког
средства, дестабилизована је неутралност истраживачке позиције, а тиме је отворен и
највећи проблем ове дисциплине – етичност. Примењена етномузикологија у Србији
посебно је интригантна не само услед локалних културалних особености самог терена,
већ и због специфичне позиције овдашње етномузикологије на светској стручној мапи.
Као репрезентативан пример успешног стручног јавног ангажовања размотрене су
активности Српског етномузиколошког друштва., This paper deals with ethnomusicological research methodologies, the
application of ethnomusicological knowledge outside academic institutions
and ideologies which have contributed to ethnomusicological discourses
in Serbia. Furthermore, state policy on ethnomusicology and folk music is
analysed. The recent institutionalisation of applied ethnomusicology, i.e. direct ethnomusicological engagement in society, which represents a turning
point in the development of ethnomusicology, is particularly emphasized.
The difference between contemporary applied ethnomusicology and
ethnomusicology is in direct engagement: goals are changed, new strategies of
(field-) work are introduced, folk music as a political tool is adopted, neutrality
of research positions is destabilized, resulting in the emergence of the greatest
problem of the discipline – ethics. Applied ethnomusicology in Serbia is
especially interesting not only because of local cultural characteristics, but
also because of the specific position of Serbian ethnomusicology in the
scientific world map. The activities of the Serbian Ethnomusiclogical Society
are analyzed as a representative example of successful public engagement.
The projects of the Society are classified according to the type of animation
(cultural and scientific). The promotion of Serbian folk music, folk music
of national minorities and bagpipe-playing revitalization fall into the first
category, whereas the second one comprises scientific round tables and the
projects dealing with the preservation of Serbian folk music heritage.",
publisher = "Београд : Музиколошки институт Српске академије наука и уметности",
title = "Примењена етномузикологија у Србији: политике деловања Српског етномузиколошког друштва, Applied Ethnomusicology in Serbia: Politics and Policies of Serbian Ethnomusicological Society",
pages = "79-102",
number = "12",
doi = "10.2298/MUZ120319003D",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3900"
}
Думнић, М.. (2012). Примењена етномузикологија у Србији: политике деловања Српског етномузиколошког друштва. 
Београд : Музиколошки институт Српске академије наука и уметности.(12), 79-102.
https://doi.org/10.2298/MUZ120319003D
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3900
Думнић М. Примењена етномузикологија у Србији: политике деловања Српског етномузиколошког друштва. 2012;(12):79-102.
doi:10.2298/MUZ120319003D
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3900 .
Думнић, Марија, "Примењена етномузикологија у Србији: политике деловања Српског етномузиколошког друштва", no. 12 (2012):79-102,
https://doi.org/10.2298/MUZ120319003D .,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3900 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

CoreTrustSealre3dataOpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

CoreTrustSealre3dataOpenAIRERCUB