DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrilic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   DAIS
  • Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
  • Музикологија (часопис) / Musicology (journal)
  • View Item
  •   DAIS
  • Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
  • Музикологија (часопис) / Musicology (journal)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Политика идентитета, музика и говор о музици у доба глобализације

Identity Politics, Music, and Musical Discourse in the Age of Globalisation

Thumbnail
2012
03_Radoman_1450-98141200006R.pdf (307.3Kb)
Authors
Радоман, Валентина
Contributors
Пено, Весна
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
У раду jе најпре успостављен теоријски оквир кључних појмова (идентитет, политичка уметност, моћ, дискурс, политика идентитета) помоћу којих је могуће артикулисати проблем односа између појединих примера уметничке музике, односно музичких дискурзивних пракси и процеса којима је обележено доба глобализације. Тако су концепт идентитета, те статуси музике као означитељске праксе и говора о музици као дискурса којим се производи, преноси и трансформише моћ у пољу савременог друштва, сагледани као хипердискурзивна мрежа. Овом мрежом је, с једне стране, успостављена слика света и уметности као хедонистичког места идентитетских трансакција, а с друге стране искристалисана је слика уметности као места моћи које је раније заузимала реал-политика. Потом је указано на чињеницу, коју нарочито истичу научници левичарске оријентације, да је одлука о приписивању уметности јасних, нескривених политичких компетенција заправо одлука успостављена у окриљу неолибералног капитализма ради убрзавањ...а процеса глобализације или, другим речима, омогућавања несметаног протока капитала. Ова теза је илустрована примером уметничких дела Кевина Воланса и Александре Вребалов. Композиције ових аутора промовисао је и у свет уметности уписао пре свих Кронос квартет, музичка институција која је свој рад засновала на идеји промовисања мултикултурализма – пратећег феномена глобализације.

An immense number of scientific works has been written about the phenomenon of identity. Insisting on consideration of the aforementioned phenomenon has become prominent in social and humanistic sciences – and especially in cultural studies being a specific interdisciplinary field – since the sixties of the 20th century. The numerous researches, unlike the previous studies and understanding of identity as a centered, unchangeable and homogeneous entities that appear as objective social facts, at first led to the conclusion that the identity was complex, multifaceted, changeable, unstable construct which occurred and changed its meaning in various historical, social and discursive contexts. After that, the focus of the research was shifted from the consideration of ways of constructing identity to understanding the occurrence of new aspects of identity, that is, multiplication, fragmentation and destruction of existing identities, especially in the era of globalization. Alo...ng with an explained statement that each art is political, as art by itself is one of ideological instruments which conceals horrible, in terms of Lacanian Real, which would destroy the society if it could be seen, visualized, heard or touched, there have been discussed some aspects of creativity of Kevin Volans and Aleksandra Vrebalov, composers whose works have been promoted and entered into the world of music by Kronos Quartet, a musical institution whose work is based on the idea of promoting multiculturalism--an accompanying phenomenon of globalization. Modern open politicization of works of art and musical institutions, being by themselves political instruments, have been interpreted, in the spirit of conclusions of left-oriented scientists, as a social decision, within neo-liberal capitalism, which enables acceleration of the process of globalization, that is, unimpeded flow of Capital.

Keywords:
политика идентитета / глобализација / музика / музички дискурс / неолиберални капитализам
Source:
Музикологија / Musicology, 2012, 12, 63-86
Publisher:
  • Београд : Музиколошки институт Српске академије наука и уметности

DOI: 10.2298/MUZ120201006R

ISSN: 1450-9814 (print); 2406-0976 (online)

[ Google Scholar ]
URI
http://www.doiserbia.nb.rs/img/doi/1450-9814/2012/1450-98141200006R.pdf
http://dais.sanu.ac.rs/123456789/3899
Collections
  • Музикологија (часопис) / Musicology (journal)
Institution
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
TY  - JOUR
AU  - Радоман, Валентина
PY  - 2012
UR  - http://www.doiserbia.nb.rs/img/doi/1450-9814/2012/1450-98141200006R.pdf
UR  - http://dais.sanu.ac.rs/123456789/3899
AB  - У раду jе најпре успостављен теоријски оквир кључних појмова (идентитет,
политичка уметност, моћ, дискурс, политика идентитета) помоћу којих је могуће артикулисати проблем односа између појединих примера уметничке музике, односно музичких
дискурзивних пракси и процеса којима је обележено доба глобализације. Тако су концепт
идентитета, те статуси музике као означитељске праксе и говора о музици као дискурса
којим се производи, преноси и трансформише моћ у пољу савременог друштва, сагледани
као хипердискурзивна мрежа. Овом мрежом је, с једне стране, успостављена слика
света и уметности као хедонистичког места идентитетских трансакција, а с друге стране
искристалисана је слика уметности као места моћи које је раније заузимала реал-политика.
Потом је указано на чињеницу, коју нарочито истичу научници левичарске оријентације,
да је одлука о приписивању уметности јасних, нескривених политичких компетенција
заправо одлука успостављена у окриљу неолибералног капитализма ради убрзавања
процеса глобализације или, другим речима, омогућавања несметаног протока капитала.
Ова теза је илустрована примером уметничких дела Кевина Воланса и Александре
Вребалов. Композиције ових аутора промовисао је и у свет уметности уписао пре свих
Кронос квартет, музичка институција која је свој рад засновала на идеји промовисања
мултикултурализма – пратећег феномена глобализације.
AB  - An immense number of scientific works has been written about the
phenomenon of identity. Insisting on consideration of the aforementioned
phenomenon has become prominent in social and humanistic sciences – and
especially in cultural studies being a specific interdisciplinary field – since the
sixties of the 20th century. The numerous researches, unlike the previous studies
and understanding of identity as a centered, unchangeable and homogeneous
entities that appear as objective social facts, at first led to the conclusion that
the identity was complex, multifaceted, changeable, unstable construct which
occurred and changed its meaning in various historical, social and discursive
contexts. After that, the focus of the research was shifted from the consideration
of ways of constructing identity to understanding the occurrence of new aspects
of identity, that is, multiplication, fragmentation and destruction of existing
identities, especially in the era of globalization.
Along with an explained statement that each art is political, as art
by itself is one of ideological instruments which conceals horrible, in terms of
Lacanian Real, which would destroy the society if it could be seen, visualized,
heard or touched, there have been discussed some aspects of creativity of
Kevin Volans and Aleksandra Vrebalov, composers whose works have been
promoted and entered into the world of music by Kronos Quartet, a musical
institution whose work is based on the idea of promoting multiculturalism--an
accompanying phenomenon of globalization.
Modern open politicization of works of art and musical institutions,
being by themselves political instruments, have been interpreted, in the spirit
of conclusions of left-oriented scientists, as a social decision, within neo-liberal
capitalism, which enables acceleration of the process of globalization, that is,
unimpeded flow of Capital.
PB  - Београд : Музиколошки институт Српске академије наука и уметности
T2  - Музикологија / Musicology
T1  - Политика идентитета, музика и говор о музици у доба глобализације
T1  - Identity Politics, Music, and Musical Discourse in the Age of Globalisation
SP  - 63
EP  - 86
IS  - 12
DO  - 10.2298/MUZ120201006R
ER  - 
@article{
author = "Радоман, Валентина",
year = "2012",
url = "http://www.doiserbia.nb.rs/img/doi/1450-9814/2012/1450-98141200006R.pdf, http://dais.sanu.ac.rs/123456789/3899",
abstract = "У раду jе најпре успостављен теоријски оквир кључних појмова (идентитет,
политичка уметност, моћ, дискурс, политика идентитета) помоћу којих је могуће артикулисати проблем односа између појединих примера уметничке музике, односно музичких
дискурзивних пракси и процеса којима је обележено доба глобализације. Тако су концепт
идентитета, те статуси музике као означитељске праксе и говора о музици као дискурса
којим се производи, преноси и трансформише моћ у пољу савременог друштва, сагледани
као хипердискурзивна мрежа. Овом мрежом је, с једне стране, успостављена слика
света и уметности као хедонистичког места идентитетских трансакција, а с друге стране
искристалисана је слика уметности као места моћи које је раније заузимала реал-политика.
Потом је указано на чињеницу, коју нарочито истичу научници левичарске оријентације,
да је одлука о приписивању уметности јасних, нескривених политичких компетенција
заправо одлука успостављена у окриљу неолибералног капитализма ради убрзавања
процеса глобализације или, другим речима, омогућавања несметаног протока капитала.
Ова теза је илустрована примером уметничких дела Кевина Воланса и Александре
Вребалов. Композиције ових аутора промовисао је и у свет уметности уписао пре свих
Кронос квартет, музичка институција која је свој рад засновала на идеји промовисања
мултикултурализма – пратећег феномена глобализације., An immense number of scientific works has been written about the
phenomenon of identity. Insisting on consideration of the aforementioned
phenomenon has become prominent in social and humanistic sciences – and
especially in cultural studies being a specific interdisciplinary field – since the
sixties of the 20th century. The numerous researches, unlike the previous studies
and understanding of identity as a centered, unchangeable and homogeneous
entities that appear as objective social facts, at first led to the conclusion that
the identity was complex, multifaceted, changeable, unstable construct which
occurred and changed its meaning in various historical, social and discursive
contexts. After that, the focus of the research was shifted from the consideration
of ways of constructing identity to understanding the occurrence of new aspects
of identity, that is, multiplication, fragmentation and destruction of existing
identities, especially in the era of globalization.
Along with an explained statement that each art is political, as art
by itself is one of ideological instruments which conceals horrible, in terms of
Lacanian Real, which would destroy the society if it could be seen, visualized,
heard or touched, there have been discussed some aspects of creativity of
Kevin Volans and Aleksandra Vrebalov, composers whose works have been
promoted and entered into the world of music by Kronos Quartet, a musical
institution whose work is based on the idea of promoting multiculturalism--an
accompanying phenomenon of globalization.
Modern open politicization of works of art and musical institutions,
being by themselves political instruments, have been interpreted, in the spirit
of conclusions of left-oriented scientists, as a social decision, within neo-liberal
capitalism, which enables acceleration of the process of globalization, that is,
unimpeded flow of Capital.",
publisher = "Београд : Музиколошки институт Српске академије наука и уметности",
journal = "Музикологија / Musicology",
title = "Политика идентитета, музика и говор о музици у доба глобализације, Identity Politics, Music, and Musical Discourse in the Age of Globalisation",
pages = "63-86",
number = "12",
doi = "10.2298/MUZ120201006R"
}
Радоман В. Политика идентитета, музика и говор о музици у доба глобализације. Музикологија / Musicology. 2012;(12):63-86
,& Радоман, В. (2012). Политика идентитета, музика и говор о музици у доба глобализације.
Музикологија / MusicologyБеоград : Музиколошки институт Српске академије наука и уметности., null(12), 63-86. 
https://doi.org/10.2298/MUZ120201006R
Радоман Валентина, "Политика идентитета, музика и говор о музици у доба глобализације" null, no. 12 (2012):63-86,
https://doi.org/10.2298/MUZ120201006R .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

re3dataOpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutionsAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

re3dataOpenAIRERCUB