DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   DAIS
  • Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
  • Музикологија (часопис) / Musicology (journal)
  • View Item
  •   DAIS
  • Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
  • Музикологија (часопис) / Musicology (journal)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Musical Performance as Storytelling: Memory, European Integration, and the Baltic Youth Philharmonic Оrchestra

Музичко извођаштво као приповедање: памћење, европске интеграције и Балтичка филхармонија младих

Thumbnail
2014
bitstream_12413.pdf (306.8Kb)
Authors
Ramnarine, Tina K.
Contributors
Jovanović, Jelena
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Storytelling has been theorized as a performative, narrative practice, but it has not been employed often as a trope in studies of musical performance. This article outlines a theoretical context for exploring the possibilities of such a conceptual move within musicology by referring to the anthropological and performance studies approaches of Turner and Schechner. Benjamin’s reflection on the storyteller as a narrator of memory and history frames the presentation of a case-study on the Baltic Youth Philharmonic Orchestra.
Приповедање је у теоријама разматрано као перформативна, наративна пракса, али се не употребљава често као троп у студијама музичког извођаштва. Ова студија скицира теоријске контексте, преузете из антропологије и студија перформанса, како би истражила могућности наведеног концептуалног помака у оквиру музикологије. Разматрање Валтера Бењамина (Walter Benjamin) о приповедачу као наратору памћења и историје уоквирује студију случаја о Балтичкој филхармонији младих, као и о капацитету музичког извођења за промовисање политичких идеологија, у овом случају нарочито истакнутих европских интеграција. Виђење идеологија као прича одговара антрополошком поимању прича које могу стварати друштвене системе, обликовати друштвене промене и наглашавати односе моћи. Схватање оркестарске праксе као начина мишљења о друштвеним процесима приповедања значајно је зато што се дискурси о оркестрима често преусмеравају од разматрања извођења до политике, чак до те мере да односи који се везују з...а оркестар бивају концептуализовани попут политичких односа. Студија случаја контекстуализована је у односу на оркестре младих уопште. Оркестри представљају музичке институције високе вредности, са доминантним системом преношења у оквиру музичког образовања. Оркестри младих испрва су оснивани у Сједињеним Америчким Државама и Европи почетком XX века, те су анализирани у погледу процеса аудиција, избора репертоара, финансирања и административних структура. Имајући у виду кратку историју оркестара младих као институција, значајно је навести да су они заузимали све значајнију улогу у оквиру политичких и економских пројеката широм света. Ова студија указује на то како су оркестри укључени у поновна посматрања прошлости, и начине на које су политичке и културне границе реоркестриране у оквирима различитих представа националног, обликујући политичке визије европских интеграција. Мноштво претходно саопштених, различитих приступа промишљању Балтичке филхармоније младих, у етнографском наративу, истакнути су у закључним разматрањима. Кључно место ових закључака подразумева да мишљење о музичком извођењу, као приповедању, наглашава наративне, интерпретативне и интерсубјективне улоге свих учесника, укључујући саму улогу етнографа. Ми представљамо приповедаче са сопственим политичким искуствима музичара и истраживача, и као такви одражавамо општа кретања нашег времена. Али, коју причу бисмо испричали истражујући музичко извођење, и које приче музичка извођења преносе?

Keywords:
performance / storytelling / Baltic Youth Philharmonic / orchestra
Source:
Музикологија / Musicology, 2014, I, 16, 83-103
Publisher:
  • Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts
Note:
  • My research on orchestras has been funded by the AHRC and undertaken within the AHRC Centre for Musical Performance as Creative Practice. My case-study was presented as part of a keynote lecture at the international conference on Baltic Musics and Musicologies in collaboration with the Sounds New Music Festival in May 2011. I am grateful to the conference chair, Eva Mantzourani for the invitation. I am also grateful for opportunities to present versions of this paper at the European Seminar in Ethnomusicology 2012, chaired by Ana Hofman, and at a seminar on Borders, Mobilities and Cultural Encounters at the University of Eastern Finland (2014) at the invitation of Jopi Nyman.

DOI: 10.2298/MUZ1416083R

ISSN: 1450-9814 (print)

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3889
URI
https://dais.sanu.ac.rs/123456789/3889
Collections
  • Музикологија (часопис) / Musicology (journal)
Institution/Community
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
TY  - JOUR
AU  - Ramnarine, Tina K.
PY  - 2014
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/3889
AB  - Storytelling has been theorized as a performative, narrative practice, but it has not been employed often as a trope in studies of musical performance. This article outlines a theoretical context for exploring the possibilities of such a conceptual move within musicology by referring to the anthropological and performance studies approaches of Turner and Schechner. Benjamin’s reflection on the storyteller as a narrator of memory and history frames the presentation of a case-study on the Baltic Youth Philharmonic Orchestra.
AB  - Приповедање је у теоријама разматрано као перформативна, наративна
пракса, али се не употребљава често као троп у студијама музичког извођаштва.
Ова студија скицира теоријске контексте, преузете из антропологије и
студија перформанса, како би истражила могућности наведеног концептуалног
помака у оквиру музикологије. Разматрање Валтера Бењамина (Walter
Benjamin) о приповедачу као наратору памћења и историје уоквирује студију
случаја о Балтичкој филхармонији младих, као и о капацитету музичког извођења
за промовисање политичких идеологија, у овом случају нарочито истакнутих
европских интеграција.
Виђење идеологија као прича одговара антрополошком поимању прича
које могу стварати друштвене системе, обликовати друштвене промене и наглашавати
односе моћи. Схватање оркестарске праксе као начина мишљења
о друштвеним процесима приповедања значајно је зато што се дискурси о
оркестрима често преусмеравају од разматрања извођења до политике, чак до
те мере да односи који се везују за оркестар бивају концептуализовани попут
политичких односа.
Студија случаја контекстуализована је у односу на оркестре младих
уопште. Оркестри представљају музичке институције високе вредности, са
доминантним системом преношења у оквиру музичког образовања. Оркестри
младих испрва су оснивани у Сједињеним Америчким Државама и Европи
почетком XX века, те су анализирани у погледу процеса аудиција, избора
репертоара, финансирања и административних структура. Имајући у виду
кратку историју оркестара младих као институција, значајно је навести да
су они заузимали све значајнију улогу у оквиру политичких и економских
пројеката широм света. Ова студија указује на то како су оркестри укључени
у поновна посматрања прошлости, и начине на које су политичке и културне
границе реоркестриране у оквирима различитих представа националног,
обликујући политичке визије европских интеграција. Мноштво претходно саопштених, различитих приступа промишљању Балтичке филхармоније
младих, у етнографском наративу, истакнути су у закључним разматрањима.
Кључно место ових закључака подразумева да мишљење о музичком извођењу,
као приповедању, наглашава наративне, интерпретативне и интерсубјективне
улоге свих учесника, укључујући саму улогу етнографа. Ми представљамо
приповедаче са сопственим политичким искуствима музичара и истраживача,
и као такви одражавамо општа кретања нашег времена. Али, коју причу бисмо
испричали истражујући музичко извођење, и које приче музичка извођења
преносе?
PB  - Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts
T2  - Музикологија / Musicology
T1  - Musical Performance as Storytelling: Memory, European Integration, and the Baltic Youth Philharmonic Оrchestra
T1  - Музичко извођаштво као приповедање: памћење, европске интеграције и Балтичка филхармонија младих
SP  - 83
EP  - 103
VL  - I
IS  - 16
DO  - 10.2298/MUZ1416083R
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3889
ER  - 
@article{
author = "Ramnarine, Tina K.",
year = "2014",
abstract = "Storytelling has been theorized as a performative, narrative practice, but it has not been employed often as a trope in studies of musical performance. This article outlines a theoretical context for exploring the possibilities of such a conceptual move within musicology by referring to the anthropological and performance studies approaches of Turner and Schechner. Benjamin’s reflection on the storyteller as a narrator of memory and history frames the presentation of a case-study on the Baltic Youth Philharmonic Orchestra., Приповедање је у теоријама разматрано као перформативна, наративна
пракса, али се не употребљава често као троп у студијама музичког извођаштва.
Ова студија скицира теоријске контексте, преузете из антропологије и
студија перформанса, како би истражила могућности наведеног концептуалног
помака у оквиру музикологије. Разматрање Валтера Бењамина (Walter
Benjamin) о приповедачу као наратору памћења и историје уоквирује студију
случаја о Балтичкој филхармонији младих, као и о капацитету музичког извођења
за промовисање политичких идеологија, у овом случају нарочито истакнутих
европских интеграција.
Виђење идеологија као прича одговара антрополошком поимању прича
које могу стварати друштвене системе, обликовати друштвене промене и наглашавати
односе моћи. Схватање оркестарске праксе као начина мишљења
о друштвеним процесима приповедања значајно је зато што се дискурси о
оркестрима често преусмеравају од разматрања извођења до политике, чак до
те мере да односи који се везују за оркестар бивају концептуализовани попут
политичких односа.
Студија случаја контекстуализована је у односу на оркестре младих
уопште. Оркестри представљају музичке институције високе вредности, са
доминантним системом преношења у оквиру музичког образовања. Оркестри
младих испрва су оснивани у Сједињеним Америчким Државама и Европи
почетком XX века, те су анализирани у погледу процеса аудиција, избора
репертоара, финансирања и административних структура. Имајући у виду
кратку историју оркестара младих као институција, значајно је навести да
су они заузимали све значајнију улогу у оквиру политичких и економских
пројеката широм света. Ова студија указује на то како су оркестри укључени
у поновна посматрања прошлости, и начине на које су политичке и културне
границе реоркестриране у оквирима различитих представа националног,
обликујући политичке визије европских интеграција. Мноштво претходно саопштених, различитих приступа промишљању Балтичке филхармоније
младих, у етнографском наративу, истакнути су у закључним разматрањима.
Кључно место ових закључака подразумева да мишљење о музичком извођењу,
као приповедању, наглашава наративне, интерпретативне и интерсубјективне
улоге свих учесника, укључујући саму улогу етнографа. Ми представљамо
приповедаче са сопственим политичким искуствима музичара и истраживача,
и као такви одражавамо општа кретања нашег времена. Али, коју причу бисмо
испричали истражујући музичко извођење, и које приче музичка извођења
преносе?",
publisher = "Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts",
journal = "Музикологија / Musicology",
title = "Musical Performance as Storytelling: Memory, European Integration, and the Baltic Youth Philharmonic Оrchestra, Музичко извођаштво као приповедање: памћење, европске интеграције и Балтичка филхармонија младих",
pages = "83-103",
volume = "I",
number = "16",
doi = "10.2298/MUZ1416083R",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3889"
}
Ramnarine, T. K.. (2014). Musical Performance as Storytelling: Memory, European Integration, and the Baltic Youth Philharmonic Оrchestra. in Музикологија / Musicology
Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts., I(16), 83-103.
https://doi.org/10.2298/MUZ1416083R
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3889
Ramnarine TK. Musical Performance as Storytelling: Memory, European Integration, and the Baltic Youth Philharmonic Оrchestra. in Музикологија / Musicology. 2014;I(16):83-103.
doi:10.2298/MUZ1416083R
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3889 .
Ramnarine, Tina K., "Musical Performance as Storytelling: Memory, European Integration, and the Baltic Youth Philharmonic Оrchestra" in Музикологија / Musicology, I, no. 16 (2014):83-103,
https://doi.org/10.2298/MUZ1416083R .,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3889 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

CoreTrustSealre3dataOpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

CoreTrustSealre3dataOpenAIRERCUB