DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   DAIS
  • Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
  • Музикологија (часопис) / Musicology (journal)
  • View Item
  •   DAIS
  • Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
  • Музикологија (часопис) / Musicology (journal)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Creating Haydn’s Sonatas at the Keyboard – Performer Rights and Responsibilities in Historical Performance

Креирање Хајднових соната за инструменте са диркама: права и одговорности извођача присталица историјски заснованог приступа

Thumbnail
2014
bitstream_12409.pdf (286.6Kb)
Authors
Irving, John
Contributors
Jovanović, Jelena
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
In April 2014, fortepianist and Mozart specialist John Irving recorded a CD of solo keyboard sonatas by Joseph Haydn, using a modern copy of a Viennese fortepiano of Haydn’s era. This is an account of the project written from the performer’s perspective, examining some relevant issues of historical performance practice, organology, and detailed reflections upon the performer’s preparations (of various musical and technical kinds) for the recording.
Историјски засновано извођење данас је постало широко распрострањено. Број наступа и снимака осмишљених на тај начин расте заједно са широком лепезом изворне документације, као и органолошке литературе из којих се црпе подаци. У овом раду, чији је аутор извођач и истраживач, детаљно се испитује приступ интерпретатора историјске оријентације специфичном комерцијалном дискографском пројекту: снимању одабраних Хајднових дела за соло инструмент са диркама. Акценат је на критичком посматрању циљева, техничке и музичке припреме таквог подухвата, коришћених инструмената и низа перспектива путем којих се извођење повезује са методологијом праксе као истраживања и контрастном онтологијом Хајднових соната.
Keywords:
Haydn / fortepiano / performance practice
Source:
Музикологија / Musicology, 2014, I, 16, 31-46
Publisher:
  • Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts

DOI: 10.2298/MUZ1416031I

ISSN: 1450-9814 (print)

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3886
URI
https://dais.sanu.ac.rs/123456789/3886
Collections
  • Музикологија (часопис) / Musicology (journal)
Institution/Community
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
TY  - JOUR
AU  - Irving, John
PY  - 2014
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/3886
AB  - In April 2014, fortepianist and Mozart specialist John Irving recorded a CD of solo keyboard sonatas by Joseph Haydn, using a modern copy of a Viennese fortepiano of Haydn’s era. This is an account of the project written from the performer’s perspective, examining some relevant issues of historical performance practice, organology, and detailed reflections upon the performer’s preparations (of various musical and technical kinds) for the recording.
AB  - Историјски засновано извођење данас је постало широко распрострањено.
Број наступа и снимака осмишљених на тај начин расте заједно са широком
лепезом изворне документације, као и органолошке литературе из којих
се црпе подаци. У овом раду, чији је аутор извођач и истраживач, детаљно
се испитује приступ интерпретатора историјске оријентације специфичном
комерцијалном дискографском пројекту: снимању одабраних Хајднових дела
за соло инструмент са диркама. Акценат је на критичком посматрању циљева,
техничке и музичке припреме таквог подухвата, коришћених инструмената и
низа перспектива путем којих се извођење повезује са методологијом праксе
као истраживања и контрастном онтологијом Хајднових соната.
PB  - Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts
T2  - Музикологија / Musicology
T1  - Creating Haydn’s Sonatas at the Keyboard – Performer Rights and Responsibilities in Historical Performance
T1  - Креирање Хајднових соната за инструменте са диркама: права и одговорности извођача присталица историјски заснованог приступа
SP  - 31
EP  - 46
VL  - I
IS  - 16
DO  - 10.2298/MUZ1416031I
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3886
ER  - 
@article{
author = "Irving, John",
year = "2014",
abstract = "In April 2014, fortepianist and Mozart specialist John Irving recorded a CD of solo keyboard sonatas by Joseph Haydn, using a modern copy of a Viennese fortepiano of Haydn’s era. This is an account of the project written from the performer’s perspective, examining some relevant issues of historical performance practice, organology, and detailed reflections upon the performer’s preparations (of various musical and technical kinds) for the recording., Историјски засновано извођење данас је постало широко распрострањено.
Број наступа и снимака осмишљених на тај начин расте заједно са широком
лепезом изворне документације, као и органолошке литературе из којих
се црпе подаци. У овом раду, чији је аутор извођач и истраживач, детаљно
се испитује приступ интерпретатора историјске оријентације специфичном
комерцијалном дискографском пројекту: снимању одабраних Хајднових дела
за соло инструмент са диркама. Акценат је на критичком посматрању циљева,
техничке и музичке припреме таквог подухвата, коришћених инструмената и
низа перспектива путем којих се извођење повезује са методологијом праксе
као истраживања и контрастном онтологијом Хајднових соната.",
publisher = "Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts",
journal = "Музикологија / Musicology",
title = "Creating Haydn’s Sonatas at the Keyboard – Performer Rights and Responsibilities in Historical Performance, Креирање Хајднових соната за инструменте са диркама: права и одговорности извођача присталица историјски заснованог приступа",
pages = "31-46",
volume = "I",
number = "16",
doi = "10.2298/MUZ1416031I",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3886"
}
Irving, J.. (2014). Creating Haydn’s Sonatas at the Keyboard – Performer Rights and Responsibilities in Historical Performance. in Музикологија / Musicology
Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts., I(16), 31-46.
https://doi.org/10.2298/MUZ1416031I
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3886
Irving J. Creating Haydn’s Sonatas at the Keyboard – Performer Rights and Responsibilities in Historical Performance. in Музикологија / Musicology. 2014;I(16):31-46.
doi:10.2298/MUZ1416031I
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3886 .
Irving, John, "Creating Haydn’s Sonatas at the Keyboard – Performer Rights and Responsibilities in Historical Performance" in Музикологија / Musicology, I, no. 16 (2014):31-46,
https://doi.org/10.2298/MUZ1416031I .,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3886 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

CoreTrustSealre3dataOpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

CoreTrustSealre3dataOpenAIRERCUB