Creating Haydn’s Sonatas at the Keyboard – Performer Rights and Responsibilities in Historical Performance
Креирање Хајднових соната за инструменте са диркама: права и одговорности извођача присталица историјски заснованог приступа
Article (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
In April 2014, fortepianist and Mozart specialist John Irving recorded a CD of solo keyboard sonatas by Joseph Haydn, using a modern copy of a Viennese fortepiano of Haydn’s era. This is an account of the project written from the performer’s perspective, examining some relevant issues of historical performance practice, organology, and detailed reflections upon the performer’s preparations (of various musical and technical kinds) for the recording.
Историјски засновано извођење данас је постало широко распрострањено.
Број наступа и снимака осмишљених на тај начин расте заједно са широком
лепезом изворне документације, као и органолошке литературе из којих
се црпе подаци. У овом раду, чији је аутор извођач и истраживач, детаљно
се испитује приступ интерпретатора историјске оријентације специфичном
комерцијалном дискографском пројекту: снимању одабраних Хајднових дела
за соло инструмент са диркама. Акценат је на критичком посматрању циљева,
техничке и музичке припреме таквог подухвата, коришћених инструмената и
низа перспектива путем којих се извођење повезује са методологијом праксе
као истраживања и контрастном онтологијом Хајднових соната.
Keywords:
Haydn / fortepiano / performance practiceSource:
Музикологија / Musicology, 2014, I, 16, 31-46Publisher:
- Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts