DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   DAIS
  • Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
  • Музикологија (часопис) / Musicology (journal)
  • View Item
  •   DAIS
  • Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
  • Музикологија (часопис) / Musicology (journal)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Performing Sound of the Past: Remix in Electronic Dance Music Culture

Извођење звука прошлости: ремикс у култури електронске музике за игру

Thumbnail
2014
bitstream_12355.pdf (907.6Kb)
Authors
Cvijanović, Irina
Contributors
Jovanović, Jelena
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
The term remix, defined as an activity of taking data from pre-existing materials to combine them into new forms according to personal taste, relates to various elements and areas of contemporary culture. Whichever model used, consideration of the remix depends on recognition of pre-existing cultural codes. Therefore, as a second layer, the remix relies on the authority of the original and it functions at the meta-level. The audience may see a trace of history with the pre-existing object and the meaning creates in the viewer(s), reader(s), listener(s) or, in the contemporary world of DJs and popular electronic dance music culture – in dancer(s). With the aim of specifying modes of creating particular ambients, this paper will consider and examine the song Why Don’t You? remixed by Marko Milićević, a Serbian DJ also known as Gramophonedzie, and illuminate how material from the past can create a constructive (musical) dialogue.
Ремикс се, као активност преузимања материјала из већ постојеће целине како би се, према сопственом укусу, обликовале нове форме, јавља у уметности, медијима, култури; повезан је са утицајима постмодерне, процесима глобализације и новим медијима, а користи се и у описивању најразличитијих феномена: музике, визуелних уметности, интернета, моде, дизајна итд. Међутим, без обзира у којем се облику појављује, само разумевање ремикса зависи од познавања већ постојећег културног кôда. Из тог разлога, он се узда и ослања на ауторитет оригинала, те функционише на метанивоу. Публика у ремиксу може запазити траг прошлог, док се његова значења генеришу у посматрачима, читаоцима, слушаоцима, а када говоримо о свету ди-џејева и популарне електронске музике – и у играчима. Београдски ди-џеј Марко Милићевић, познат као Грамофонџије (Gramophonedzie), направио је ремикс нумере Why don’t you, верзију са којом је чувена џез певачица Пеги Ли (Peggy Lee) дебитовала у Њујорку 1942. године уз пр...атњу ансамбла Бенија Гудмена (Benny Goodman). Примером овог ремикса, који је објављен 1. марта 2010. године и убрзо одликован европском наградом МТV, предочавам начине на које се, коришћењем материјала из прошлости, може креирати конструктиван (музички) дијалог. На првом нивоу анализе показујем како је ди-џеј Грамофонџије креирао ремикс у односу на оригинални постојећи материјал, односно како је џез нумера вешто уткана и изведена у електронској музици за игру. На другом нивоу, моја пажња је усмерена на званични музички видео-спот, кроз који представљам како се основна идеја ремикса, коју схватам као извођење старог у новом, отеловљује у видео-слику. Резултати ових анализа отварају простор за испитивање начина на које ремикс функционише у извођењу уживо, као део ди-џеј сета, стварајући структуру која повезује музику, видео, амбијент, ди-џеја и играче. Мој циљ јесте да покажем како понављање постојећег звучног материјала постаје понављање са разликом, док сâм материјал може бити (пре)обликован и проширен изван музике.

Keywords:
pre-existing material / remix / Gramophonedzie / performing audience / clubbing ambient
Source:
Музикологија / Musicology, 2014, II, 17, 87-104
Publisher:
  • Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts
Note:
  • This text is part of PhD project titled The Other by Itself: Authenticity in Electronic Dance Music in Serbia at the turn of the centuries which I am doing at the International Postgraduate Programme Performance and Media Studies (Johannes Gutenberg University, Mainz, Germany) under supervision of Prof. Dr Klaus Pietschmann and Prof. Dr Friedemann Kreuder.

DOI: 10.2298/MUZ1417087C

ISSN: 1450-9814 (print)

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3882
URI
https://dais.sanu.ac.rs/123456789/3882
Collections
  • Музикологија (часопис) / Musicology (journal)
Institution/Community
Музиколошки институт САНУ / Institute of Musicology SASA
TY  - JOUR
AU  - Cvijanović, Irina
PY  - 2014
UR  - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/3882
AB  - The term remix, defined as an activity of taking data from pre-existing materials
to combine them into new forms according to personal taste, relates to various
elements and areas of contemporary culture. Whichever model used, consideration
of the remix depends on recognition of pre-existing cultural codes. Therefore, as a
second layer, the remix relies on the authority of the original and it functions at the
meta-level. The audience may see a trace of history with the pre-existing object and
the meaning creates in the viewer(s), reader(s), listener(s) or, in the contemporary
world of DJs and popular electronic dance music culture – in dancer(s).
With the aim of specifying modes of creating particular ambients, this paper will
consider and examine the song Why Don’t You? remixed by Marko Milićević, a
Serbian DJ also known as Gramophonedzie, and illuminate how material from the
past can create a constructive (musical) dialogue.
AB  - Ремикс се, као активност преузимања материјала из већ постојеће целине
како би се, према сопственом укусу, обликовале нове форме, јавља у уметности,
медијима, култури; повезан је са утицајима постмодерне, процесима
глобализације и новим медијима, а користи се и у описивању најразличитијих
феномена: музике, визуелних уметности, интернета, моде, дизајна итд. Међутим,
без обзира у којем се облику појављује, само разумевање ремикса зависи
од познавања већ постојећег културног кôда. Из тог разлога, он се узда
и ослања на ауторитет оригинала, те функционише на метанивоу. Публика
у ремиксу може запазити траг прошлог, док се његова значења генеришу у
посматрачима, читаоцима, слушаоцима, а када говоримо о свету ди-џејева и
популарне електронске музике – и у играчима.
Београдски ди-џеј Марко Милићевић, познат као Грамофонџије
(Gramophonedzie), направио је ремикс нумере Why don’t you, верзију са којом је
чувена џез певачица Пеги Ли (Peggy Lee) дебитовала у Њујорку 1942. године уз
пратњу ансамбла Бенија Гудмена (Benny Goodman). Примером овог ремикса,
који је објављен 1. марта 2010. године и убрзо одликован европском наградом
МТV, предочавам начине на које се, коришћењем материјала из прошлости,
може креирати конструктиван (музички) дијалог. На првом нивоу анализе показујем
како је ди-џеј Грамофонџије креирао ремикс у односу на оригинални
постојећи материјал, односно како је џез нумера вешто уткана и изведена
у електронској музици за игру. На другом нивоу, моја пажња је усмерена на
званични музички видео-спот, кроз који представљам како се основна идеја
ремикса, коју схватам као извођење старог у новом, отеловљује у видео-слику.
Резултати ових анализа отварају простор за испитивање начина на које ремикс
функционише у извођењу уживо, као део ди-џеј сета, стварајући структуру која
повезује музику, видео, амбијент, ди-џеја и играче. Мој циљ јесте да покажем
како понављање постојећег звучног материјала постаје понављање са разликом,
док сâм материјал може бити (пре)обликован и проширен изван музике.
PB  - Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts
T2  - Музикологија / Musicology
T1  - Performing Sound of the Past: Remix in Electronic Dance Music Culture
T1  - Извођење звука прошлости: ремикс у култури електронске музике за игру
SP  - 87
EP  - 104
VL  - II
IS  - 17
DO  - 10.2298/MUZ1417087C
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3882
ER  - 
@article{
author = "Cvijanović, Irina",
year = "2014",
abstract = "The term remix, defined as an activity of taking data from pre-existing materials
to combine them into new forms according to personal taste, relates to various
elements and areas of contemporary culture. Whichever model used, consideration
of the remix depends on recognition of pre-existing cultural codes. Therefore, as a
second layer, the remix relies on the authority of the original and it functions at the
meta-level. The audience may see a trace of history with the pre-existing object and
the meaning creates in the viewer(s), reader(s), listener(s) or, in the contemporary
world of DJs and popular electronic dance music culture – in dancer(s).
With the aim of specifying modes of creating particular ambients, this paper will
consider and examine the song Why Don’t You? remixed by Marko Milićević, a
Serbian DJ also known as Gramophonedzie, and illuminate how material from the
past can create a constructive (musical) dialogue., Ремикс се, као активност преузимања материјала из већ постојеће целине
како би се, према сопственом укусу, обликовале нове форме, јавља у уметности,
медијима, култури; повезан је са утицајима постмодерне, процесима
глобализације и новим медијима, а користи се и у описивању најразличитијих
феномена: музике, визуелних уметности, интернета, моде, дизајна итд. Међутим,
без обзира у којем се облику појављује, само разумевање ремикса зависи
од познавања већ постојећег културног кôда. Из тог разлога, он се узда
и ослања на ауторитет оригинала, те функционише на метанивоу. Публика
у ремиксу може запазити траг прошлог, док се његова значења генеришу у
посматрачима, читаоцима, слушаоцима, а када говоримо о свету ди-џејева и
популарне електронске музике – и у играчима.
Београдски ди-џеј Марко Милићевић, познат као Грамофонџије
(Gramophonedzie), направио је ремикс нумере Why don’t you, верзију са којом је
чувена џез певачица Пеги Ли (Peggy Lee) дебитовала у Њујорку 1942. године уз
пратњу ансамбла Бенија Гудмена (Benny Goodman). Примером овог ремикса,
који је објављен 1. марта 2010. године и убрзо одликован европском наградом
МТV, предочавам начине на које се, коришћењем материјала из прошлости,
може креирати конструктиван (музички) дијалог. На првом нивоу анализе показујем
како је ди-џеј Грамофонџије креирао ремикс у односу на оригинални
постојећи материјал, односно како је џез нумера вешто уткана и изведена
у електронској музици за игру. На другом нивоу, моја пажња је усмерена на
званични музички видео-спот, кроз који представљам како се основна идеја
ремикса, коју схватам као извођење старог у новом, отеловљује у видео-слику.
Резултати ових анализа отварају простор за испитивање начина на које ремикс
функционише у извођењу уживо, као део ди-џеј сета, стварајући структуру која
повезује музику, видео, амбијент, ди-џеја и играче. Мој циљ јесте да покажем
како понављање постојећег звучног материјала постаје понављање са разликом,
док сâм материјал може бити (пре)обликован и проширен изван музике.",
publisher = "Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts",
journal = "Музикологија / Musicology",
title = "Performing Sound of the Past: Remix in Electronic Dance Music Culture, Извођење звука прошлости: ремикс у култури електронске музике за игру",
pages = "87-104",
volume = "II",
number = "17",
doi = "10.2298/MUZ1417087C",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3882"
}
Cvijanović, I.. (2014). Performing Sound of the Past: Remix in Electronic Dance Music Culture. in Музикологија / Musicology
Belgrade : Institute of Musicology, Serbian Academy of Sciences and Arts., II(17), 87-104.
https://doi.org/10.2298/MUZ1417087C
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3882
Cvijanović I. Performing Sound of the Past: Remix in Electronic Dance Music Culture. in Музикологија / Musicology. 2014;II(17):87-104.
doi:10.2298/MUZ1417087C
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3882 .
Cvijanović, Irina, "Performing Sound of the Past: Remix in Electronic Dance Music Culture" in Музикологија / Musicology, II, no. 17 (2014):87-104,
https://doi.org/10.2298/MUZ1417087C .,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_3882 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

CoreTrustSealre3dataOpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About DAIS - Digital Archive of the Serbian Academy of Sciences and Arts | Send Feedback

CoreTrustSealre3dataOpenAIRERCUB